RateBeer Forums

Stengetid

Og, herre min hatt dette bryggeriet stengte alt i 2018! Vi svikter litt med å holde RB oppdatert og relevant!!!
https://www.ratebeer.com/brewers/telemark-mikrobryggeri/23597/

Nei, kom bare over en posting ang. gravøl her i romjula

Jeg har tydeligvis ikke fått med meg at de har startet engang (om det ikke skulle ligge en liten eller to i backlogen). Det er uansett viktig at vi alle mann poster info om stengte bryggerier og steder her, det er en dugnad.

@Inbreak, dette sjekker du opp i.

Sjekke kva? Det står vel svart på kvitt…

Nja, hos meg er det hvitt på svart. RB er sykt ustablit for tia…

1 Like

Skulle og likt å vite årsaken til stenginga

Noko nytt her? Sidan Inbreak skreiv dette har Voss Fellesbryggeri gått dukken og starta opp på ny. Kva då med Northern Co? Er fortsatt ikkje sett som retired. Er det liv der som eg ikkje veit om?
(Fekk ikkje med alt i quoten, det stod og at Northern ølla skulle bli brygga på Voss)

Bodø-greiene vart vel ikkje noke av heller. Og Northern har eg ikkje sett noke av på ei stund trur eg. I tilfelle ikkje ferske varer. Northern vart ei stund bryggja på Voss Fellesbryggeri. Kva som er ståa no anar eg ikkje.

Det som Rune Midtun sa når jeg var på Voss i november, var at han ville fortsette med Slumpelukko, det skulle være hans kreative brand, hvor han kunne komme med litt mer nyskapende øl; flere av disse med kveik. Tror ikke han nevnte Northern i det hele tatt

Husker ikke om vi har snakket om at Ego legger ned her før?

Ego??

De er ikke helt finito ennå…
Selv om det er faretrunde nære…

Det var overraskende. Jeg har jo ingen innsikt i deres regnskapstall, men kvaliteten på de fleste ølene deres har jevnt over vært meget bra. By-konkurrenten Nøisom har vært mer vekslende på kvaliteten.

Da har vi i alle fall ikke snakket om det før virker det som. Jevnt over bra kvalitet er nok dessverre ikke lenger en suksessfaktor. Uklar juice uten bitterhet, oversøt sjokoladedrikk og liksom surøl med fruktpurre er langt tryggere.

Ikke særlig overaskende, har vel vært en del problemer der borte i østSkjermbilde 2020-01-16 18.30.34
Siste 3 års omsetning på nesten 15 mill, negativt resultat på 1,4 mill for de samme årene (2016-2018)

Skal de selge bryggeriutstyret og starte brewpub i Fredrikstad, elle ?

Jaggu. Er du interessert i å kjøpe bryggeriutstyr?
:slight_smile:
De vil flytte i et mindre lokale i sentrum. Nåværende utstyr passer ikke der…

Lura Sveis & Brygg skal allerede være under etablering, har jeg hørt rykter om. Vinmonopolet på Kvadrat har allerede akseptert å være hovedmottager av produktene. “Du går jo å tråkker her annenhver dag uansett” er beskjeden de har gitt til sjefsbryggeren.

4 Likes

Trur ikkje Ego sin situasjon har blitt diskutert før.

Add To RateBeer

Add A Beer
Add A Brewer
Add A Place
Add An Event

Manage Your Account

Add Premium
Edit Profile

RateBeer Newsletter

Subscribe to our newsletter, RateBeer Weekly, a must for understanding new people, places and beers in worldwide craft culture.

Stay Connected

2000- 2017 © RateBeer, LLC. All Rights Reserved. Privacy Policy | Terms of Service