Telemarks bryggeri - historien om Sagene bryggeri igjen?

Noen som har trua. Veldig proff markedsføring, mange fine begrep og vyer. Masse tekst om inkludering, intelligente slackere, kjendis investorer, Beats i parken og interne festivaler. Men hva med ølene da?

vel, så lenge Alex Rosen og Onkel P er blant de drøye 1000 aksjonærene så kan vel dette ikke gå galt, eller… er en årlig omsetning på mellom 90 og 100 millioner i Norge og samme tall for utlandet fra gamle Trio bryggeri realistisk?

2 Likes

Her var det mange store ord, ja. Merket en svak kvalme ved gjennomlesing av investor-presentasjonen.
Sist fredag satset jeg 50 kroner på Euro-Jackpot, og vant kr 90. Det vil si en nettogevinst på kr 40. Neppe i lengden en bærekraftig måte å finansiere sin lett fuktige livsførsel, men jeg vil likevel anta at sjansen til nettoutbytte er større der enn å investere i aksjer i Telemark Bryggeri. Man kan likevel holde muligheten åpen for at jeg tar feil.

Om ølene deres skal jeg ikke si et ord - før jeg har smakt dem. For smake dem skal jeg, om de kommer min vei, uten for store anstrengelser og utlegg fra min side. “La ølene tale for seg” er fortsatt et godt prinsipp. Er det likevel lov å si at jeg vil skride til verket med en viss sunn skepsis? Det virker imidlertid litt betryggende at sjefsbryggeren ser ut til å ha den påkrevde skjegglengden inne allerede.

1 Like

Du har nesten smakt en av dem Sigmund. Telemark Blonde skal være basert på samme oppskrift som Telemark mikrobryggeri lys blonde :wink:

1 Like

Hvis man må ha med kjendiser for å få markedsført/solgt noe, da er jeg skeptisk uansett hva produktet er. Legg til Trio/Telemark i regnestykket, så blir ikke skepsisen mindre. Og det jeg har smakt har ikke gitt meg noe mer troa på prosjektet.