Treffes vi sommeren 2020?

Her kan vi legge ut informasjon som kan vere av interesse for andre ølnerder på RB.
Eg er godt i gang med å planlegge roadtrip nordover i sommer. Bilen fra 2004 er påkosta over 20 000 kroner og progressive briller er anskaffet :smiley:
Ruta er som følger:
Hønefoss 24/6
Oppdal 25/6
Trondheim 26/6
Steinkjer 27/6
Mo I Rana 28/6
Sørvågen 29/6-14/7
Tromsø 15/7
Alta 16/7
Honningsvåg 17/7
Lakselv 18/7 (Privat innkvartering)
Skoganvarre 19-20/7 (Privat innkvartering)
Vadsø 21/7
(Ein plass i indre Troms) 22/7 Kjører innom Finland frå Kautokeino
(Bodø) 23/7
Snåsa - Grana Bryggeri 24/7
Levanger 25/7
(Lillehammer) 26/7 (Forbanna dødt i Mjøstraktene på ein søndag…)
Heim til Bryne 27/7

Parantes betyr at eg ikkje har bestilt overnatting, avventer litt og tar kanskje på sparket…

2 Likes

@Bryne
Det er bare å ta en sving østover til Røros.
Er her i hele sommer, det er bare å gi et hint noen dager før.
Jobber, men ettermiddag, kveld er ledig.

1 Like

Lite planlagt.
Drammen til helga med storebror
Har et ønske om å dra vestover.
Noen bryggerier borti der jeg ikke har vært innom…

Onsdag 15. juli passer helt fin i Tromsø. Ser fram til å treffe deg igjen. :smiley:

1 Like

Takker for tilbudet, men usikker på om det passer inn. Etter Grana blir det overnatting i Levanger. Kort kjøring pga besøk på to bryggerier i Trøndelag den dagen. Søndag må eg nok kjøre lenger sør enn Røros før eg overnatter, for å kunne kjøre direkte heim til Bryne på mandag. Har eg tid, kan det bli ein kort stopp innom Røros utan øl…

Dato notert! Antar at du ankommer Tromsø den 15. og fortsetter dagen etter.

Stemmer det, kjører direkte frå Sørvågen ytterst i Lofoten og til Tromsø onsdag 15.juli. Kjører til Alta neste dag.

Du bør få med deg Kilpishalli. «Folk flest» bruker veien via Finland på langkjøringer mellom Troms og Finnmark. Butikken har ett av de beste utvalgene nord for polarsirkelen. Det er en Alko i samme bygg. Skillet butikk/Alko er 5,5%. Det er også gode overnattingsmuligheter på Kilpisjärvi. Haltinmaa er en mulighet med en søt liten pub. Skibotn har ingen ting.

Det er min plan og, kjører frå Tana til Kautokeino og ein svipp innom Finland for så å ta overnatting på sparket ein plass i indre Troms. Nilsas blir veldig glad når eg kjem heim med ein kasse eller to med finsk makroøl :grimacing:

Helvettiin sen kanssa
@Rune/@Finn se om dere får styrt ham direkte sørover uten at han vingler over grensen og risikerer karantene når han kommer hjem. Og for all del sørg for at han ikke får med seg noe Mack sørover også.

Forsøkte å sende en vanlig “message” her på RB, men er aldri helt sikker på at det går igjennom. Uansett, er jeg hjemme i Bodø, eventuelt Kjerringøy, fra 18. juli om du tenker å stikke innom på din tur i Nord-Norge :smiley:

1 Like

Du har under 40 finske øl :thinking: Det talet må opp!

35 finske 4 over 3.5, tror det holder lenge med Finsk crap.
Skulle du mot formodning komme over noe kvalitet kan du ta med hvis ikke så la det ligge igjen i de finske skoger.

Joda, eg fekk melding. Har venta med å svare til eg fekk meir på plass i reiseruta mi. Eg skal oppdatere reiseruta i den første meldinga i denne tråden. Om det blir ølling i Bodø/Kjerringøy (som har øl, eg har vore i kontakt pr.mail) blir det torsdag 23.juli. Men, det blir hektisk. overnatting dagen før er ikkje bestemt. Kjerringøy har servering til 16.00. Gir lyd seinare når eg ser kva som går.

Må bare fortsette å framsnakke Kilpishalli. De har masse bra finsk øl - og en god del andre nasjoner. Alko er mere begrenset i antall men fyll opp kvoten med Koff porter.

1 Like

Kor lenge er Kilpishalli åpent i desse dager? Eg tenker på ølsalg, har “bare” 180 finske øl og vil over 200. Alko har begrensa utvalg og er mindre viktig for meg.

http://www.kilpishalli.fi/no

Tror de har ølsalg hele åpningstida. Også på søndager - men kom minst en time før stengetid.

Kommer til Bodø i morgen (24/6) og blir over helga. Fint om det hadde passet for deg med et glass på Hundholmen eller den nye Gulating puben.

Strålende! Litt av en turné du har lagt opp til :smiley:

Slik er det når eg:
Har svigermor i Lofoten, slekt i Finnmark, har lang sommerferie, liker å sjå nye plasser i Norge, trives bak rattet og er ølnerd!

3 Likes