Untappd og Verified Venue ✅

Dei fleste av oss på RateBeer er vel så smått tøsaktige og bruker Untappd flittig i forkant av ein bytur. Verified Venue er heilt genialt! Kvifor i helv… var ikkje RateBeer først på banen med noko slikt??? Men, ikkje alle puber med godt ølutvalg er registrert som Verified Venue. Kvifor ikkje?? Er det hinsides dyrt? Er det nokon som har inside informasjon om kva slikt koster? Dei fleste seriøse ølbutikker har og blitt Verified Venue. Du må vel vere mindre intelligent om du ikkje tilbyr kundane denne servicen? Ein del av dei Gulating Ølutsalga som har stengt ned det siste året var ikkje Verified Venue…

Kom over denne diskusjonen:

Verified venue og badger for salg er vel hele kjerner til buisness konseptet Untappd. Det er her de virkelig tjener penger, ja det er faktisk ganske dyrt å være verified venue i et år. Det handler ingen verdens ting om å være et spesielt bra sted om noen trodde det. Det handler simpelthen om å betale en sum for å blir verified venue. Derfor er det også viktig å gjøre Untappd så enkelt som mulig, lav lav terskel ingen krav til noe som helst tekst, bare kaste terning. Dårlig oppfølging for å korrigere feilinfo mht navn på øl, hvem som brygger etc. 100% fokus på å få flest mulig brukere og badge samlere, det er det som gir penger i kassa, masse nyttige idioter som gjør jobben og skaper statistikken så de i neste omgang kan sette en pris på hva det skal koste å være verified venue eller kjøpe seg badger. Men det ser ut til at det er denne formlen som er vinneren, vi ser det over alt i samfunnet ellers. Trump sier fake News og kommer med billige poeng og jaggu så vinner han alt sammen uansett hva sunn fornuft og ærlige sjeler måtte mene.

Men ellers, et system med skjermer og enkel tilgang til hva som er på tap til enhver tid er et flott system. Bruker det selv, men synes det er litt trist at det er kapitalen som trumfer lidenskapen nok en gang.

Måtte bare få det ut, det er bare å bli krenka og dobbeltkrenka. Sorry.

Lurer fortsatt på prisen. Trur eg må spørre min lokale øl-pusher, Vaaland eller mitt lokale vannhull, Mellombels. Begge er Verified Venue. Fast årleg sum? Betale ekstra ved aukande antall ticks? Betale etter omsetning?
Fake News or not, veldig kjekk funksjon ved planlegging av forestående bytur. Ein tur til Stavanger betyr alltid ein rask sjekk på Untappd: kvar må eg gå for å finne nye øl frå fat? Kristiansand på torsdag, bruker nok Untappd då og i planlegginga…

Skamlaus Untappd-hore utan eit einaste seriøst øltick :smiling_imp::smiling_imp:

Har hørt prisen flere ganger men husker det ikke, så jeg våger ikke å gjette. Det er ingen hemmelighet, jeg har fått svar hver gang jeg spør. I krsand så er det vel Patricks og Haandtverkeren som er de eneste med “oppnådd” verified status. Anbefaler å ta en titt innom Både & i tillegg som kan ha noen overraskelser, om man også kjøper flasker/bokser så er det en del i kjøleskapene til Brygghuset også og kan dukke opp en og annen luring på Burger Bordello. Bare som et par tips.

1 Like

Har ikke hørt at prisen øker for antall innsjekk eller noe annet, det er fast pris. Enten er man med eller så er man ikke.

Haandterkeren kjører forresten noen av Qvart sine eksklusive juleøl fra Menys julekalender, så dersom man ikke har tenkt å kjøpe denne så dert en sjanse for å finne dem her. Muligens under alias navn (ikke sikker på om de har lov å selge dem under det eksklusive kalender navnet, men det er bare å spørre, de bruker å ha oversikten her.

Hvor seriøst du tar dine scorer må du stå for selv, det finnes også mange seriøse brukere av Untappd og noen få skriver faktisk ting som kan være nyttig. Etter å ha truffet deg, betviler jeg ikke din seriøsitet et sekund. Det er ikke det som er poenget mitt. Poenget er at et system som terskelen legges så lavt som overhodet mulig for å få flest mulig brukere for enhver pris, det er jo et forretnings konsept som selger ting på bakgrunn av at det finnes millioner av brukere. Da får man nødvendigvis også mange brukere som burde legge litt mer i hvordan de gir sine poeng og i noen tilfeller kanskje heller burde droppe det. Untappd er så stort at det har faktisk en ganske stor betydning hvor på skalaen man ligger (spesielt i starten med få ratinger).

Rett før jeg hadde min lille utblåsning så satt jeg med en Session Bock fra Qvart i glasset hvor jeg fant en litt uvanlig, men ganske tydelig smak av vanilje som jeg følte ikke burde vært i en bock. Da det dessverre ikke fantes andre RB ratinger scannet jeg gjennom Untappd for å se om noen kunne ha registrert det samme. Her fant jeg en del ratinger, men ikke en eneste hadde kommentert noe som helst – jo jeg fant en; han hadde gitt en ganske dårlig score og kommenterte: fin, men kunne vært sterkere!!!

Hva fanden legger man i at en øl som brygges for butikksalg og i tillegg heter noe med session kunne vært sterkere? Burde den egentlig ha vært 7%? Ville ølet smakt bedre med en skvett Vodka? Har vedkommende samme innstilling til en alkoholfri øl? Jeg har stor tro på at dersom vedkommende ga seg selv 30 sekunders refleksjon innen man postet sin dom, gjerne ved hjelp av å skrive et par setninger om smaken så ville han hatt en noe bedre forutsetting for å bedømme øl eller i det minste kunne formidle hva han mente var problemet med ølet. Ser at samme person har gitt en annet øl på 8% bra score med kommentaren: “Bra futt i denne”, jeg nekter å tro at poengskalaen handler om å oppnå høyest mulig alkoholprosent selv om det er slik det fremstår.

Mulig det ligger noe rundt $600 ut i fra teksten her: https://www.reddit.com/r/TheBrewery/comments/7ajbci/untappd_for_breweries_your_thoughts/

Er enig i at det å kritisere ein Session Bock» (Kva nå enn der er…) for å vere for alkoholsvak, er ein flåsete kommentar. Men, her har RateBeer «Fiffen» litt å jobbe med og. Mange RB brukarar har ein tendens til å rate alkoholsvake øl svært lågt, utan å ta hensyn til stil. Ein svært god pils ender ofte på karakteren 2.8. Er det surt eller ekstremt humla blir karakteren dog ein god del høgare…

Helt enig, ingen ting et perfekt på RB heller. Poenget mitt er at forutsetningen for å kunne gi en litt mer reflektert score er større når man ikke kommer unna med en terning alene. Det blir bare for enkelt og resultatet bærer også preg av det.