Veien videre etter RateBeer sin død? 💀

Javel, snart takk og farvel. Kva planer har de vidare med tanke på øl?
Eg planlegger å overføre mine plassratinger til Brewver men er usikker på kor aktiv eg blir der framover. Eg leker faktisk litt med tanken på å ticke inn mine øl på Untappd, uten å gi poeng. Må tenke litt på det…
Holmen1, Holmen2 og FoamForever20 gir seg nok etter nyttår. Eg snakka nettopp med Holmen1. Framover blir det fokus på å drikke godt øl i lystig lag og bare det.
Kva tenker de andre?

Jeg har startet med overføringen til Brewver. IpaPils blir også med over. Jeg kommer til å bruke RB til siste sekund…

2 Likes

Hei! Eg kjem til å ta reitingane mine over til Brewver og halda fram der. Det verkar som om det har potensiale for å bli ein bra nettstad. Noko av det eg kjem til å sakna mest med ratebeer er dei gode plassreitingane. På mine togreiser gjennom Europa har dei vore heilt uvurderlege for å finna dei gode skjenkestadene.

Kva planar har seremonimester @Sigmund for framtidige reitingar utan RB?

3 Likes

Jeg fortsetter med RB fram til 1/2-25. Takket være Finn, har jeg allerede importert det meste av mine ølratinger til Brewver og vil fortsette der i noe redusert tempo. Fortsatt noe uklart med plassratingene, men oppdaterer Tromsøs ølsteder i Brewver. Har allerede noen venner i Brewver slik som Sigmund, Yngwie, Holmen1 og de fra Tromsø. :smiling_face_with_three_hearts: : Og i dag har jeg fått en ny venn i Brewver, Holmen2. Tøft :star_struck: - Og se der, på nyttårsaften fikk jeg enda en ny venn, nemlig ingen ringere enn Cunningham. Dette lover godt. :kissing_heart: Og nyåret startet med enda en ny venn; Arsol. :smiling_face: Og det kommer stadig flere venner på Brewver; mine siste fra Norge er Bryne og Bergstaden :champagne:

3 Likes

Jeg rater videre, er allerede på untappd, brewver, beeradvocate og beerpal. Problemet er at jeg ikke har ALLE ratingene mine på disse nettstedene, på untappd har jeg 6805 unike, på brewver har jeg 3123, på beeradvocate har jeg 8228 (her godtas ikke cider og mjød), og på beerpal har jeg 7374. Prøver så godt jeg kan å oppdatere på nyere øl, så får en del av de historiske ratingene heller forbli historie. Men mht drapet på RateBeer er jeg fortsatt både lei meg og forbannet, og kommer til å være det i lang tid.

4 Likes

Javel. Planlegger også å gjøre et forsøk på Brewver - dersom denne overføringen lar seg gjøre på en noenlunde enkel måte. Det ser ut som et sted som kan bli bra etterhvert. Der er det jo imidlertid enn så lenge ikke noe forum, og det er jo et tap (jadda, jeg vet jeg ikke er den som bidrar mest her inne, men jeg benytter meg selvsagt til stadighet av andres aktivitet).

Har opprettet konto på den gule appen, og tenker det kan fungere greit som en oversikt til egen bruk.

Kommer nok uansett utfall til å savne mange av karakteristikkene og beskrivelsene fra brukerene her inne.

Har imidlertid ikke gitt fullstendig opp på RBs vegne ennå - selv om det unektelig ser mørkt ut.

2 Likes

Har brukt Brewver som backup, hatt kontakt med folk bak basen og lagt inn en del bryggerier. Mangel på forum har vel vært største hemsko - men det jobbes jo intenst med det nå. Det kan se ut som noen av de som har holdt liv i RB vil ta tak i Brewver, Brukergrensesnittet er direkte bra. Det ser lovende ut. Jeg flytter over dit. På prøvebasis. VIKTIG: Den vennegjengen vi er blitt på RB vil vare livet ut! Uansett!!

6 Likes

Jeg tenker på brewver, men det er ennå ikke bestemt. :wink:

1 Like

Jeg hadde en.maaned pause i november og hadde null sug etter oel. Har hatt mye glede av placerating paa ferier. Det kan jeg savne. Har tatt screenshot av noen lister, og reiseskildringer har jeg allerede begynt med i Facebook.
Men det er nitrist dette med at RateBeer slokner.
mvh
Gaute M Antonsen

2 Likes

Jeg har planer om å fortsette på Brewver. Jeg er langt ifra den som rater mest, men jeg finner stor glede i det og har derfor ingen planer om å gi meg med det ennå. Dessverre så ser det ut til at Brewver har kapasitetsproblemer så jeg har ikke fått importert noen av ratingene mine fra Ratebeer ennå, noe som er både stressende og frustrerende…

1 Like

Hvis ikke eierne av RateBeer er helt jævlige (noe de sannsynligvis er) burde det ikke være umulig eller særlig kostbart å opprettholde LESETILGANG til RB fra et historisk arkiv, selv om det ikke blir mulig å rate eller legge til nye øl.

2 Likes

Selv om jeg som deg er skeptisk til eierne, så håper jeg også at det vil bli mulig å bruke RB som et arkiv og tenker at det burde være overkommelig for dem en god stund fremover.
Håper at det kommer en presisering vedrørende dette ganske snart.

Ny tidsalder, og det smerter :cry: Polslipp og nye øl på gang og eg kjem ikkje til å legge ut noko nytt på RateBeer :frowning_face:

Men en oppside, De Dolle på tilleggsutvalget. Har smakt dem alle før men ser fem til å drikke slike kvalitetsøl igjen og igjen uten å måtte ofre Desporados Cuba Libre en tanke :blush:
Håper de blir tilgjengelig lenge såfremt ølnerdene ser sin besøkstid.

Jeg tror nok at untill noe som helst er avklart så må vi avskrive tanken om å bruke RB som Arkiv fremover.

Slik jeg oppfater det så blir RB Stengt ned og fjernet av AB Inbev med månedskiftet.

Her er det snakk om for den enkelte å sørge for å få lastet ned sine data om de har behov for å ta vare på dem i god tid før den tid.

Der her nevnt en dato for siste nedlasting 18 Januar, tror vi bør prøve å overholde den selv om det er trolig mulig å laste ned frem til månedskiftet.

BeerRatingene dine kan du laste ned fra link i Profilen din. (anbefaler Pipe Delimiter).
StedRatinger må du be FatPhil om å tilrettelegge for deg.
Det gjør du i denne chatten: Compile Place Ratings? - #206 by Rasmus40
Hvis han rekker tilrettelegge dine plassratinger vil du etterhvert finne dem i denne lenken: Backups of RB Place Ratings

Håper så mange som mulig tar vare på sine data.
Ps et lite tips, ta vare på orginal filene du laster ned og bruk en kopi for egen redigering.

2 Likes

Hi all, gave all people who have Norway as country (that Advanced Search gave me) Premium. Some people that were given Premium recently somehow “magically” lost it, they have it again (@djoeye1 for example, but many more). So I guess all can dl their ratings who care to do so (all should). Others can freely tag me.

Also, don’t forget to ask for Place ratings!

4 Likes

Ein liten tanke, øl uten ratinger eller med bare ratinger fra gamle RB brukerer som har avslutta for lenge siden eller ikkje flytter over ratinger til Brewver, vil «forsvinne» Èin god del obskure norske øl og bryggerier er det bl.a bare eg som har smakt. Eg vurderer å legge til èin del av dette på Brewver. Ta gjerne èin kikk på øl og bryggerier i ditt område, er det noko som bør bli med over til Brewver? Blir vel neppe ratet men er alltid kjekt med så korrekt øloversikt som vi kan få til.

2 Likes

Er vel og unødvendig å legge til nye øl på RB i 2025. For dei som forsetter på Brewver, legg heller til nye øl der. Dei fleste har vel alt sikra sine ratinger for 2024 og bakover. 2025 er nytt år og blanke ark på Brewver :grinning:

Det er vel også unødvendig for overivrige Admins på Brewer å begynne å justere på øl i Brewer basen i alle fall frem til 1.Juni.

Justering av nye fra Ratebeer til å tilpasse Brewer will bare resultere i at når neste laster opp sine øl fra RB så blir disse lagt inn igjen dobbelt opp.

Jeg ville ventet med slik aktivitet der til i alle fall 1. Juni for å la brukerene få tid å laste opp. Det ser ut som det går tregt med opplasting og mye “kø” for å få lastet opp.

Glem det… klarert opplasting fra RB er lenket mot RB id så ikke noe issue.

Jeg legger inn nye øl og rater dem på RateBeer helt til siste slutt! Jævlene skal ikke få påstå at RB måtte nedlegges “på grunn av manglende aktivitet”!

4 Likes