Voer voor de NL admins

Ik benader ‘palate’ eigenlijk als balans + mondgevoel

Snap ik maar je wilt neem ik aan ook niet aanmoedigen om iedere zelfstandige Poolse supermarkt of avondwinkel aan te melden. Groszek heeft trouwens ook een tweede vestiging. Ik heb er geen last van hoor, ik vind t wel leuk, het zijn juist de winkeltjes waar je op deze manier via via een keer terecht komt. Daarom ook die African Product Shop toegevoegd, omdat landjetick op RB toch een dingetje is. Er zijn denk ik vooral te weinig RB gebruikers om al die lokale plekken echt nuttig te maken. Er is zelden actuele info over wat er aan bier beschikbaar is.
Dat de Albert Heijn bier heeft kunnen we allemaal wel bedenken, je bezoekt RateBeer ook niet om een Albert Heijn te vinden. Tegelijkertijd heeft jouw Appie alweer een ander assortiment dan de mijne, en dan heb je nog de to-go’s en XXLs. Wat wil je er nog over zeggen of van vinden als je dat allemaal op 1 hoop gooit? En wat heeft het dan nog voor zin om t op te zoeken? Lokale verschillen maken het dan tenminste nog interessant. En bij hoeveel filialen ligt de grens?

Sja, geen idee. Daarom vraag ik het hier op het forum :joy:

Mouthfeel = mondgevoel. Palate is volgens mij de combinatie van smakenrijkdom, mondgevoel en balans. Is daar een samenvattend woord voor? Anders stuur ik Mondgevoel in als correctie voor “smaak”.

Ik houd het op mondgevoel, omdat balans in een bier daar een belangrijk onderdeel van is. Plus natuurlijk ook een weergave van rare bijsmaakjes en zo die je niet verwacht.

Ik zou er mond gevoel van maken inderdaad en ik verdeel balans altijd over mondgevoel en overall volgens een totaal niet uit te leggen systeem gebaseerd op gevoel.

Balans prima met fijn koolzuur? 4 of 5 bij palate, misschien een bonuspunten bij overall erbij.
Teveel koolzuur en totaal uit balans? 1 voor palate en overall min 1 tot 5 punten.

1 Like

Typisch geen geduld van de inversteerders

Dank voor het toevoegen van de Africa Shop, twijfelde om die toe te voegen. Kom er af en toe om eba te kopen met mijn vrouw uit Nigeria en om die plank met bier te checken.

1 Like

Ik heb Ace Drinks toen toegevoegd omdat ik van mening ben dat online shops toch anders beoordeeld moeten worden dan vaste winkels (verpakking, snelheid, communicatie etc.). Dus laat die twee maar apart aub.

1 Like

O zie je wel, ik meende dat hij er wel op stond. Ik had gezocht naar acedrinks.nl en dan is het onvindbaar.

1 Like

Dit idd

Ik heb het neergelegd bij de minions. Ook “over deze bier” maar even aangekaart. Wordt aan gewerkt.

1 Like

Mocht het niet duidelijk zijn: Outlanders en James Brews zijn thuisbrouwers. De ratings zijn er duidelijk over. Prima bier overigens.

Ja die heeft het niet helemaal begrepen denk ik. Vind het trouwens wel onwijs frustrerend dat de rating gewoon blijft staan nadat het bier unrateable is gemaakt. Zou het eigenlijk moeten verwijderen voor straf…

In de wijnwereld wordt ‘afdronk’ gebruikt. Maar of het dan de hele lading dekt…

Overigens irriteert het me mateloos dat ik de site in het Nederlands zie en dat ik het niet naar het Engels veranderd krijg :frowning:

indien je firefox gebruikt:

Extra > Opties> Algemeen> ff naar beneden scrollen tot je bij Taal bent, dan op Kiezen> dan Engels [en] selecteren en deze omhoog verplaatsen, vervolgens op OK klikken en voilla !

Met Chrome:

Ga naar chrome://settings/, dan klikken op geavanceerd en dan onder het kopje talen Engels boven Nederlands zetten. Je kunt zelfs je Nederlandse spellingscontrole gewoon behouden. Je kunt zelfs Chrome zelf in het Nederlands laten weergeven, maar Ratebeer op Engels.

Het enige wat ik niet kan aanpassen is Safari op m’n iPhone want dan zou ik heel m’n iPhone moeten omzetten naar Engels.

https://www.ratebeer.com/p/the-hoppy-brothers-maastricht/53415/

Deze kan out of business. The hoppy brothers zijn nu verhuisd en gesplitst. Er is een horeca gedeelte en twee winkels die via een franchise achtige deal werken. Eentje aan de oeverwal in maastricht bij het oude complex van de ridder brouwerij waar nu ook een nieuwe brouwerij komt(de maltezer) en eentje in een soort primera waar wat planken neergezet zijn met bier aan de ambyer noord straat im amby, maastricht. Zal het vanavond toevoegen allemaal. Tenzij de admins een ander idee hebben.

Er is een duidelijk verschil tussen oeverwal en amby.
Amby is klein en matig
Oeverwal is een toeristenval aan het worden, wat een prijzen ze daar hanteren… Pff

Hoezo eigenlijk? Eruit met die illegale shit!

+1

Bij mij zegt ie “Samsung internet”. Heeft iemand daar ook nog iets voor toevallig?