Voer voor de NL admins

Stouts zijn denk ik wel hetzelfde, of het moet met het ABV te maken hebben. Niets wijst erop dat ze iets bewust anders gedaan hebben iig. De IPA’s zal ik ff nalopen. Meen me te herinneren dat de Speciale Editie de editie was met de ‘andere’ hop, maar dan opnieuw uitgebracht.

Edit: en daarnaast zijn gebruikers op deze site blijkbaar gewend om op zn untappds bieren te raten: 1e zoek-hit die enigszins in de buurt komt pakken en weer doorgaan.

Lijkt er op het 1e oog op dat de eerste versie hetzelfde is als de Speciale Editie.

Met die stouts zou ik het dan ook zo doen:

De Natte Gijt Stoute Gijt
https://www.ratebeer.com/beer/de-natte-gijt-stoute-gijt/191429/
(ongewijzigd)

De Natte Gijt Stoute Gijt (-2012)
https://www.ratebeer.com/beer/stoute-gijt-russian-imperial-stout/167406/
(oude titel: De Natte Gijt Stoute Gijt Russian Imperial Stout)

Nee, Tomahawk ipv amarillo

Nee, Amarillo was de 2e versie. 1e was al met Tomahawk. Of andersom. Er zijn er iig 2 versies met dezelfde hop.

Zou ze aliassen en dus samenvoegen. Maar moet er nog even goed naar kijken. Wellicht dat Edo meer weet waarom er 2 versies zijn?

Heb net deze toegevoegd, dit is de nieuwe versie voor dit jaar, de oude BOCKS kan op retired. (Ik denk ook dat een aantal ratings daar eigenlijk van de nieuwe versie zijn, maar goed)… https://www.ratebeer.com/beer/kompaan-bocks-with-figs/659232/

Ik ga deze toevoegen, maar ik ga er vanuit dat dit een alias is van https://www.ratebeer.com/beer/hoop-limited-edition-no-4-vanille-rum-bock/558660/

Zo limited edition was ie dus niet, aangezien deze nu bij de AH te verkrijgen is. Yay marketing.

1 Like

Dat laatste klopt. Enige verschil schijnt te zijn de brouwlocatie.

Twee verschillende brouwerijen en een gewijzigd recept, voor zover ik weet.

Berging 18 serie

Van Berging zijn nu een aantal bieren op de markt met een 18 in de naam die waarschijnlijk dezelfde zijn als die van vorig jaar met 17 in de naam. Onder andere een Bourbon infused Imperial Stout en een barrel aged Barley Wine. De BB18_Oak_Aged_Bock heb ik nieuw toegevoegd omdat ik niet de vanille proefde van de vorige versie en juist meer fruit. Helaas staat op het flesje niet vernoemd wat de voorgeschiedenis van de eikenhouten vaten is.

Is precies de limited die ik nergens ben tegengekomen! :heart_eyes:

Is inderdaad een alias. Het winterbier wordt een alias van de chocolate porter. Niet heel limited inderdaad. De Summer Session IPA was al een alias van de Limited Edition Oatmeal IPA.

Volgens mij is het juist een rebrew van de eerste speciale editie uit 2012.

Het origineel is altijd met Amarillo geweest, want daar wonnen ze destijds een thuisbrouwcompetitie mee. Op een gegeven moment was de Amarillo op, en hebben ze noodgedwongen een editie met Tomahawk (CTZ) moeten brouwen.

Wat mij betreft is er maar 1 normale editie: die met Amarillo.
En is er ook maar 1 special edition: die met Tomahawk. De 2018 versie = 2012 versie, want zelfde recept (althans, ik zie nergens waar het een ander recept zou zijn? Er staat op het etiket zelfs 2012 special edition).

My two cents, van een emeritus admin :wink:

2 Likes

Heb em retired. Heb geen ratings verplaatst, al vermoed ik dat de rating van iig @adamnowek de vijgenvariant is.

1 Like

Could be. ‘Fig’ was written on the board, but I was just going with the name listed there. It was my first visit to the taproom, so please fix if necessary :sunglasses:

1 Like

Die is nog steeds bezig te raten met de BeerBuddy app. Kan een admin deze aub veranderen in ticks?

1 Like

Ik heb de laatste tijd wat bieren toegevoegd en ook de moeite genomen om een foto van het flesje te maken en die te uploaden. Van de eerste lading foto’s heb ik niks meer vernomen, van de tweede lading uiteindelijk een bevestiging gekregen dat ze binnen waren en binnenkort zichtbaar zouden zijn. Dat was een week geleden…en nog niks te zien. Als het zo moet dan stop ik dus met foto’s uploaden van nieuwe bieren.

Geduld, je snapt toch wel dat het niet zo makkelijk gaat? Iemand moet al die foto’s op een cd branden, die gaat op de post naar het hosting bedrijf, daar kopieren en vervolgens alle foto’s weer aan het juiste bier koppelen… Valt allemaal niet mee hoor!

1 Like

Het handigst is toch echt om bij t toevoegen van een bier meteen de foto toe te voegen. Het foto-mailadres wordt door een paar vrijwilligers bijgehouden.

Is er bij bestaande bieren echt geen optie meer om bieren toe te voegen voor niet-admins?