Zeeuwsche Farm Bier

Hallo,

Op vakantie in zeeland ben ik het volgende bier tegen gekomen en dat wil ik graag toevoegen.

Volgens de site wordt het gebrouwen bij de steenberge brouwerij dus mijn idee was het om het daar toe te voegen. Ik weet niet of dat goed is.

Het bier word alleen verkocht via markten en fairs.

Ze hebben ook nog een facebook

Graag wat hulp

Heb je nog meer info over het bier dan de naam?

Als je meer info over een bier wil, dan moet je op Untappd zoeken, ze hebben de beste bierdatabase. Ik zie daar dat die Five Star Farm ze meer bieren hebben, welk heb je gedronken?

Van mij mag je ook hier alles toevoegen.

https://untappd.com/search?q=Zeeuwsche%20Farm%20Bier&type=beer

@Benzai: :triumph:

Nou, bijna. Klakkeloos overnemen van UT is natuurlijk vragen om problemen. Dat krijg je hier ook dat gepruts dat alles wat los en vast dit zonder enig onderzoek erin wordt gepleurd. Beste database, dat ligt eraan hoe je ā€œbesteā€ definieert. Meeste bieren erin = UT. Dus kans is wel groot dat je er iets meer van kunt vinden. Maar of het kloptā€¦

1 Like

[quote=ā€œBenzai, post:5, topic:7627ā€]
Maar of het kloptā€¦
[/quote]Maar of het kloptā€¦

Nou, alle betrefte bieren bieren zitten op Untappd met ABV, style, foto van de fles of de label dus ze bestaan wel. Het probleem is dat als de OP zegt ze zijn gebrouwen door Steenberge, ik vermoed allemaal alias dus. Maar of dat kloptā€¦

Rechtstreeks bij van Steenberge toevoegen aub, dit zijn zonder twijfel allemaal etiketbieren (=bestaande bieren met een ander etiketje)

[quote=ā€œChristos, post:6, topic:7627, full:trueā€]

Ja precies. Style kan ook afwijken van de RB style maar ABV is wel handig soms. Al moet er dat in NL / BE verplicht op staan vgm. Maar toch.

Zonder twijfel etiketbieren. Dus dat wordt weer aliassen

Ik heb Zwarte Lola en Duzige aaltje gedronken. Bij het kraampje waar ik ze gekocht heb hadden ze de anderen ook. Dus wat dat betreft is er over het bestaan niet zoveel twijfel.

Dat ze gebrouwen zijn bij steenbergen heb ik van de site die in de eerste post staat, dus dat lijkt me wel waarschijnlijk.

Of het etiket bieren zijn of niet durf ik niet te zeggen. Dit artikel op bierista doet anders vermoeden.

Mochten het wel etiket bieren zijn weet ik niet van welke bieren het dan.

Ik heb contact gehad met de persoon achter de facebook pagina, die mij het volgende mailt.

Beste Gerben,

Onze bieren zijn voorzien van Zeeuwse ingrediƫnten, wat ons bier hierdoor uniek maakt in tegenstelling tot de andere bieren uit de brouwerij.

Met vriendelijke groet,

Ingrid van den Hoek

Mijn voorstel is dus om de bieren als unieke bieren toe te voegen aan de steenberge brouwerij.

Prima. Ze zullen een zakje mout hebben aangeleverd, maar daarmee is het nog geen ā€˜uniekā€™ bier. Zoals ik het lees is het recept gewoon van van Steenberge, en dan is de kans bijna 100% dat ze 1 van hun basisbieren omgelabeld hebben (Steenberge Pils, Augustijn, Gulden Draak, Piraat etc.)

[quote=ā€œgebs, post:11, topic:7627, full:trueā€]
Ik heb contact gehad met de persoon achter de facebook pagina, die mij het volgende mailt.

Beste Gerben,

Onze bieren zijn voorzien van Zeeuwse ingrediƫnten, wat ons bier hierdoor uniek maakt in tegenstelling tot de andere bieren uit de brouwerij.

Met vriendelijke groet,

Ingrid van den Hoek

Je hoort dit heel vaak en wilt het graag geloven, maar helaas is het toch vaak niet waar. Niet gezegd hebbende dat dit hier ook het geval is maar de kans is wel levensgroot.

Ik merk dat het allemaal nog niet zo makkelijk is. Heeft iemand verder nog een idee. Zou het nog zin hebben om een mail te sturen naar de steenberge brouwerij?

Verwacht er weinig van, maar niet geschotenā€¦