Grønland Ice Cap Beer / 69°N - Grønland eller Danmark?

Jeg har fået fingrene i en 69°N Easter som ikke er oprettet endnu. Da jeg ville gøre det lagde jeg mærke til, at firmaet bag (69N) står på etiketten som værende beliggende i Danmark – hvor 69°N-øllerne hidtil har været oprettet under Grønland Ice Cap Beer, beliggende i Grønland.

En hurtigt CVR-søgning viser, at der er to cvr-numre tilknyttet 69N; ét på 69N Aps i Tisvildeleje, og
ét på Isfjord (som tidligere var en del af øllernes navn) ApS i Fredensborg.

Et tredje CVR-nummer som er relateret er Greenland Ice Cap Water (som er registreret i Grønland), som jeg antager har at gøre med, at der oprindeligt blev brugt grønlandsk is i brygningen (men som i øvrigt nu kommer fra Island (og hele moletjavsen er lavet i Estland)).

Så spørgsmålet er, om 69°N øllerne burde adskilles fra Grønland Ice Cap Beer, og oprettes som et selvstændigt dansk (kontrakt)-bryggeri?

Det vil selvfølgelig skabe det problem, at 69°N Julebryg er sat som et alias af Grønland Ice Cap Beer Juleøl, så en rating af en (nu) dansk 69°N vil give et grønlandsk tick, selvom det umiddelbart ser ud til, at 69°N nu er ’hoved’-brandet, og at Grønland Ice Cap Beer-brandet vist ikke eksisterer længere.

…Tanker?

Det ser ut til at jeg mistet mitt Grønland tick pga endringene til 69N :-/.

Er det noen som har tilgang til en “ekte” Grønland øl som har lyst på en trade?