Nye steder 🌍

På Youngstorget (på hjørnet av Torggata, vis a vis Folkets Hus), er Håndslag I ferd med å åpne. I går krydde det fremdeles av håndverkere. Den første baren du kommer til er ikke så imponerende, men bak den er en bar der månedens bryggeri holder til. I går var Dronebrygg i ferd med å fylle tavlen med ti fatøl. Det er også en liten slakterbutikk I lokalet, og det ser ut som om det blir aktiviteter I andre etasje også. Tror nok enkelte ølsteder I Oslo vil streve med å konkurrere med alle nyetableringer.

Var også innom Skumbag I går, der er de bare åpent for events. Ekstra hyggelig med et nytt bryggeri som faktrisk brygger på stedet. Fine kaffeøl brygget I samarbeid med Tim Wendelboe.

Fermenten i Stavanger er verdt eit besøk. Er brewpuben for Yeastside Brewing Company. Øst er rett rundt hjørnet. Fin spasertur frå jernbanen/sentrum over Storhaug/Pedersgata til Stavanger øst.

2 Likes

Ryktene sier at Mikkeller vil åpne bule et #usentralt sted i Norge.

Loddefjord?

2 Likes

Litt lenger øst - litt nord for det området som var så lite befolket at svaretdauden brant ut før den kom til mer “sentrale strok”.

Vi trenger ikke den fabrikken her til lands

Det er vel ikke snakk om en fabrikk, men et fabrikkutsalg.

Sant det Erik

Vi trenger ikke fabrikkutsalg her
:wink:

Ta deg ein bolle Henrik…

Bolle og hefe weisse er digg

Regner med at du heller går på O’Learys enn å gå på et slikt fabrikkutsalg hvis du får noen timer til overs på Kastrup, @cunningham! :wink: :beers::crazy_face:

1 Like

Drar ikke på fabrikkutsalg @visionthing

…men hit kan du vel dra? Hva er dette for noe, @cunningham!?

Med et nytt mikrobryggeri på plass i disse dager, er målet at det igjen skal håndbrygges godt øl i Fredrikstad bryggeri.

Til Fredrikstad??
Joda kan godt dra dit og drikke sarpeøl ha ha
Bryggeriet står der det. Brukes som festlokale.
Og noen får lov å bruke kjelleren til å drive på med gutteklubbbrygging
Tror ikke det lages noe som det er lov å selge der
Ganske fine lokaler faktisk

De hørte visst ikke på deg, @cunningham:thinking::roll_eyes::crazy_face::money_mouth_face::beers:

Nytt konsept fra O’Learys?

Juga Mikrobryggeri er en ny brewpub i Lakselv som er oppe og går, melder min sønn som har vært der. De har blant annet øl brygget med chaga (kreftkjuke fra bjørk). Juga er nordsamisk for drikk / å drikke. Jeg har lagt den inn både som bryggeri og sted, flere detaljer vil følge.

1 Like

Har de ikke laget noe øl?

Joda, men ølene får de legge inn (med korrekt navn og alkoholprosent) de første RB’ere som faktisk besøker stedet. Sønnen min er ikke på RB. Hvis jeg får råd, vurderer jeg en tur til Lakselv og Karasjok til høsten.

de…hmmm…da tror jeg ikke det blir lagt inn noe…
fant faktisk ingen på denne greia som heter untappd heller…