PÄ Youngstorget (pÄ hjÞrnet av Torggata, vis a vis Folkets Hus), er HÄndslag I ferd med Ä Äpne. I gÄr krydde det fremdeles av hÄndverkere. Den fÞrste baren du kommer til er ikke sÄ imponerende, men bak den er en bar der mÄnedens bryggeri holder til. I gÄr var Dronebrygg i ferd med Ä fylle tavlen med ti fatÞl. Det er ogsÄ en liten slakterbutikk I lokalet, og det ser ut som om det blir aktiviteter I andre etasje ogsÄ. Tror nok enkelte Þlsteder I Oslo vil streve med Ä konkurrere med alle nyetableringer.
Var ogsÄ innom Skumbag I gÄr, der er de bare Äpent for events. Ekstra hyggelig med et nytt bryggeri som faktrisk brygger pÄ stedet. Fine kaffeÞl brygget I samarbeid med Tim Wendelboe.
Fermenten i Stavanger er verdt eit besĂžk. Er brewpuben for Yeastside Brewing Company. Ăst er rett rundt hjĂžrnet. Fin spasertur frĂ„ jernbanen/sentrum over Storhaug/Pedersgata til Stavanger Ăžst.
Til Fredrikstad??
Joda kan godt dra dit og drikke sarpeĂžl ha ha
Bryggeriet stÄr der det. Brukes som festlokale.
Og noen fÄr lov Ä bruke kjelleren til Ä drive pÄ med gutteklubbbrygging
Tror ikke det lages noe som det er lov Ă„ selge der
Ganske fine lokaler faktisk
Juga Mikrobryggeri er en ny brewpub i Lakselv som er oppe og gÄr, melder min sÞnn som har vÊrt der. De har blant annet Þl brygget med chaga (kreftkjuke fra bjÞrk). Juga er nordsamisk for drikk / Ä drikke. Jeg har lagt den inn bÄde som bryggeri og sted, flere detaljer vil fÞlge.
Joda, men Ăžlene fĂ„r de legge inn (med korrekt navn og alkoholprosent) de fĂžrste RBâere som faktisk besĂžker stedet. SĂžnnen min er ikke pĂ„ RB. Hvis jeg fĂ„r rĂ„d, vurderer jeg en tur til Lakselv og Karasjok til hĂžsten.