Hvis den ene er med cheesecake og den andre er uten, er de vel forskjellige?
Dett kan godt vere? Merkelig at âostekakeâ ikkje er nevnt som ingrediens pĂ„ baksida av etiketten. Er det laktosen det siktes til?
Har gitt opp heile diabeter Cervisiam
Haand jubileumscuvee 2020 magnum flaske, er den ikkje lagt til endÄ, eller er det ein alias for ein av dei andre cuvee? Med bringebÊr
Litt eg og, men her agerer eg som admin og nidkjĂŠr rydder blant norske Ăžl. Vil ha det mest mulig rett!
Ubrukelig sĂžkemotor som vanlig, berre Ă„ legge ned heile faenskapet. PrĂžv Ă„ sĂžk etter âhaand cuveeâ
Godt du ikkje sĂžkte etter âHaand Jubâ (Kunne fort blitt hand job)
den ligger da inne den
HaandBryggeriet Jubileumscuvée 2020 ⹠RateBeer
Husker ikke helt hva forskjellen pÄ SV Mirror Pyramidene var, men de er bekreftet forskjellige nok, og sÄ lenge etikettdesign gjÞr at det gÄr an Ä skille de er det ok. Kan bli noe dritt for evt gammel backlog, men tidspunktet for rating bÞr gjÞre det enkelt Ä finne ut av.
Gryla:
2019 10% Vanilla Pecan Maple
2020 12% Pecan Cheesecake
2021 10% Pecan Cheesecake
2022 10% Vanilla Pecan Maple
Ser ut som om lÞsningen er Ä slÄ sammen 2019 og 2022. Eller er det noen som har mer info?
Kva er dei cheesecake greiene? Er vel neppe ostekake oppi Ăžllet? Omskriving av laktose?
Informasjon pÄ UT og det som faktisk stÄr pÄ boksen er ikkje alltid det samme. Dette seier mine etiketter:
2019 10% Imperial Christmas Stout (ingenting anna spesielt enn laktoseâŠ)
2020 12% Imperial Pecan Cheesecake Pastry Stout (PekannĂžtter, spor av peanĂžtter, hassenĂžtter og andre nĂžtter - laktose er ikkje nevnt (?)
2021 10% Imperial Pecan Cheesecake Pastry Stout (HasselnĂžtt og valnĂžtt+laktose)
2022 10% Imperial Pecan Pastry Stout (HasselnĂžtt og valnĂžtt+laktose)
Fleire mÄter Ä slÄ saman. Er dette ein mÄte?
2019 - uten nĂžtter
2020 - hĂžgare ABV
2021-) NĂžtter og laktose
Skal vi skille pÄ bruk av ulike nÞtter, blir alle Ärganger ny Þl.
âCheesecakeâ er vel bare eit ord for Ă„ beskrive smaken pĂ„ Ăžlet? Ostekake er ikkje i ingrediens lista, bare laktose.
Nokon som har prĂžvd slikt? Rum & vanilla soaked freeze distilled imperial stout
Nix
Men gjerne
Har smakt Monkey Brew Trilobite Blend #4 (tydelig markert pÄ forsideetiketten) pÄ Cardinal, ABV 7%. Ratet den under den uspesifiserte Trilobite pÄ 7.3%, siden ABV-forskjellen ikke er stÞrre, men er i tvil om der ogsÄ har vÊrt andre endringer, slik at jeg burde opprettet den som et nytt Þl (har ikke smakt tidligere utgaver). PÄ untappd stÄr den som et eget Þl.
Det har vore fleire blend ugaver, kun nr som skiller med tanke pĂ„ informasjon. Trur egâŠ.
Noen som har âinside informationâ fra Monkey Brew? Er det bryggeriet selv som redigerer hva som presenteres som deres Ăžl pĂ„ untappd, kan det vĂŠre verdt Ă„ lytte til - men er det bare de vanlige dustene som vil ha flest mulig Ă„rgangs-ticks pĂ„ untappd, sĂ„ tenker jeg vi lar det vĂŠre som det er. Men valget av betegnelsen âBLEND #4â i stedet for âBATCH #4â kan vĂŠre en indikasjon pĂ„ at ganske forskjellige typer eikefat har vĂŠrt brukt til hver blend (de blendene som har spesifisert fruktnavn er jo greie nok).
PĂ„ unCrapped fĂ„r du vel Ă„rganspils. Nuff saidâŠ
UT har ein Monkey Brew Trilobite der mange har ticket inn Blend 4 utgaven. Teksten pĂ„ UT er bare âaged in oak barrelsâ
Men, UT har eigne utgaver for blend 3 og 4 (Ikkje blend 2?)
Blend 3: Bourbon and Chardonnay wine barrels
Blend 4: Bourbon, red wine and white wine barrels
Ulike fat og litt ulik lagringstid pÄ fat mellom ulike Blend. Men, nytt Þl? Eit problem er og at teksten pÄ etiketten og pÄ UT ikkje ser ut til Ä vere den same. Er vel Monkey Brew sjÞlv som legg til info pÄ UT?