Rydde og slette høst 2018 🍁

Tidligare brygga på Arendals i info feltet på kvart øl då

ELØ Stord Hotell Lys Ale og Bekkjarvik Lys Ale er då lagt til. Begge er alias av Kis Lys Ale - som er det rette navnet. Ryddjobb med å få geologi-navna først i ølnavnet…

https://www.ratebeer.com/beer/lilland-pretty-pretty-blond/515175/

Denne heiter no Lilland Preikestolen Pretty Pretty Blond

står ikke det på etiketten…

1 Like

Slutt å kverulere og gjer jobben din før du vert dyppa i tjære og fjøyr.

Det stod Preikestolen, med Pretty Pretty Blond med mindre skrift under på flaska eg hadde. Yngvar har ei flaske og kan bekrefte

Blir det rulling så håper jeg noen får tatt et bilde av unge lovende hardtjobbende Cunningham :grinning:

Skjønner at jeg bør ta hatten og gå…på Høna

…Agda!?

Agda har gått over i historien. Finnes kun en pokestop det nå…

Du må gjerne gå dit du vil for min del, berre noken gjer jobben som skal gjerast.
Kor mange gangar skal det vere nødvendig å mase om dei same endringane før det vert gjort noke, om det i det heile tatt vert gjort?
Ein kan rett og slett begynne å lure på om du vel ut det du gidd gjere noke med og ikkje.
Gang på gang finn eg ting som eg eller noken andre har meldt inn, gjerne fleire gangar, om så for lenge sidan, som det ikkje er gjort noke med.
Då gidd eg faen ikkje kaste vekk tida mi på å få ting ordna heller, når alt ei viss gamperæv over dammen gjer er å ødelegge heile RB i tillegg.

Har rapportert før, og gjer det igjen for siste gang:
https://www.ratebeer.com/beer/cervisiam-hopbernie-sanders-20/657961/

Skal dette v2 tullet til Cervisiam ligge inne, skal alle gjere det. Eller ingen…

Inbreak som admin, avdeling vest? Då blir det fart i sakene… Gleder meg litt å skjelle ut ny crap-admin!!!

1 Like

Redd det blir mye MEE!

Hunsfos Alberts Meny er svært sannsynlig en alias. Noen har skrevet eksklusivt for Meny Albert på profilen, men det står ikke det på flaska. Den har en del tekst om butikken og avslutter med at dette er en session IPA. Hunsfos brygger 5000 liters batcher og det ville si at butikken sitter inne med over 15 tusen flasker av en øl med kort kvalitetsmessig holdbarhet. Butikken er ikke så stor, så dette har de ingen mulighet for å selge unna. I tillegg så smaker den helt likt PM 3 og dette bryggeriet har tradisjon for å lage alias etiketter fremfor å brygge nye øl (ref. Liverpool ølene etc.).

Det samme gjelder sannsynligvis også for Ginger Ale som nok er Påskeøl Ingefær i ny drakt. Har ikke sammenlignet enda, men har kjøpt inn en flaske for sjekk.

Dobbelsjekker du med brygger??

Kan gjøre et forsøk

Fikk bekreftet at begge er alias som antatt. @cunningham you fix!

1 Like

Mykje alias i bibelbeltet, Hunsfos og Qvart…

Kanskje ikke blande Qvart inn i denne bolken, ca. 5 av 90 er langt i fra vært i klassen. Tror også vi skal huske at bransjen er ikke til for å tilfredstille et lite knippe ratere som vil ha orden i rekkene, det er tøffe tider og handler om å gjøre noen grep for å overleve. Det er ingen som lager alias for å få flere øl i portefolien (ikke alle ihverttfal) Er man så heldig å ha fått en stor ordre på øl som skal selges eksklusivt et sted så må man gjøre noen valg, det er ikke alltid bestilling går opp mot optimalt bryggevolum. Det handler om å prøve å forstå bransjen litte grann om man ikke helst ser at flest mulig småbryggerier forvinner da til fordel for de store som kan kjøre sitt eget løp uavhegig av å måtte selge litt hist og pist innimellom for å gå rundt.

jeg får spørre Martin om det er same mehh :slight_smile:

Sant nok, men det bør ikkje vere vanskeleg å skrive navnet på ølet som er i flaska i liten skrift ein eller annan usentral plass på etiketten. Grundig merking er det ellers krav om på det meste av næringsmiddel i dag. Gir meg aldri! Sjølv om eg ikkje rater øl :jack_o_lantern: