Treffpunkt 2024 🤪

Snart 2024 og planlegginga er i gang!

Skal og innom Bryggerifestivalen i Trondheim 1.-3.august 2024. Venter litt med å legge ut event på RB, litt tidleg enno og lite anna informasjon en datoen ligg ute. Eg satser i år på to dager, torsdag og fredag og tar med kona!

Har og planer om å få til eit besøk her ein av dei tre andre helgene i juni:
https://www.ratebeer.com/brewers/natadalsbrygg/52500/
Her må vi kjøre og overnatte. Eg fører den eine bilen med avreise frå Bryne. Rekner med bil frå både Kristiansand og Halden. Må vere ei gruppe på minimum 10 personer. Cunningham har vore innom, mange øl i polstyrke tilgjengelig i flasker!

Har i grunnen ingen planar og ingen anelse om noke lenger. Har vore alt for masse jobb alt for lenge. Har jobba meg opp 9 veker avspasering på 3,5 månad etter sommarferien (ei veke allereide avvikla), så fri skal det nok verte etter kvart. Satsar på å ta 8 veker samanhengande sommarferie i alle fall, kanskje endå meir, ellers skal sjefen få forklare seg for arbeidstilsynet. :smiling_imp:

Kjøpt som i fjor 2 dagers.
Tror ikke denne blir noe dårligere enn tidligere år.

1 Like

https://beerfest.dgbi.no/breweries

Blir nok å henge fingrene i neste år og!

Noen flere her som har tenkt seg på Rebel fest neste helg? Virker som en seriøs festival ganske fri for juice og Bailys

Rebel Beer Fest is here to celebrate beer in its most sincere form**, allowing the unmasked flavors, pure ingredients, and true craftsmanship to take center stage. Guests can expect a wide selection of beers, each an homage to unembellished brewing artistry. Over-hyped mayflies like milkshake IPAs, marshmallow porters and pastry stouts are** officially banned**.**

Rebel Beer Fest 2024 | Rebel Oslo — rebel.no

1 Like

Lasse L – Program for Rebel Beer Fest i Oslo 1. og 2. mars 2024 (blogg.no)

Hadde eg budd i Oslo hadde eg garantert gått!

Rebel Fest - Utrolig fin festival som bare anbefales på det varmeste til neste år. Et stort og bredt utvalg fritt for hvite hvaler men allikevel noen overaskende diamanter. Traff på veldig mange øl helter fra RB og den norske craft bølgens barndom. Nok av folk og flere nye øl enn jeg klarer å få i meg på en dag uten køer hverken på stand eller dass. Flere interessante foredrag (jeg ikke tok meg tid til da jeg bare var der en dag) og faktiske bryggere på stand som hadde god tid til å svare på spørsmål og mas. Høydepunkt å treffe folkene bak Jopen samt årets overraskelse for min del Svartbergets Fjällbryggeri

Svartbergets Fjällbryggeri (ratebeer.com)

1 Like

Bryggerier - Matriket Midt (oimat.no)

Topp for oss nasjonalromantikere, godt utvalg norske bryggerier. RB blir representert av @Bryne og @bergstaden Kanskje blir det fleire?

2 Likes

Deltar på torsdag og fredag. Tøft med både Raus og Qvænbrygg blant bryggeriene.

Det står jaggu ikke NÅR det er
:frowning:

Bare å møte oss i Trondheim 1 - 2 og 3 august.
Det blir bare 1 og 2 for min del.

2 Likes

Noe sent, men hadde vært morro å hatt flere RB folk på denne.
Forløpig ser det ut som det bare blir undertegnede og en ikke øl rater som stiller opp.

Jeg har ikke kondis til ølfestivaler lenger, men er med dere i ånden. The Invitational Beerfest fikk godt skussmål i fjor, og Cardinal vil være representert med et par deltakere hhv. fredag og lørdag.

Den var god både i fjor og året før.
Konseptet er topp, hver bryggeri får stille med 2 øl + 1 ekstra ut på kvelden. Neste dag er det 3 helt nye øl igjen
Men litt mye overvekt av ipa, dipa, neipa…

1 Like

C’est la vie. Velkommen til 2024.

Slik har det blitt. Det er gøy med festivaler, men gidder liksom ikke å dra på tur med reise og overnatting for å smake feige, kjedelige øl.

Tror der er godt med smaksrike og varierte øl ved Bryggerifestivalen i Trondheim. Hadde vært svært hyggelig om både du og Sigmund dukket opp. Forøvrig, svært god priser på Thon hotellet like ved festivalområdet.

1 Like

Trondheim ser veldig bra ut, den er på radaren min. Har faktisk sjekket både fly og hotell.

1 Like