Alias o hoi ↔

er nok tunghørt serru
men nuhh

Jøss, jeg trudde du var Fjåge… (men det var vel bare et alias du bruker det da… :wink: )

1 Like

…var det ikke noen som hadde et prosjekt på gang med å sjekke opp Atna - det er vel mistenkelig mange ganske så like lyse lagere på 4,7% :thinking:

1 Like

Sikkert myr-avtapping heile rukla. Norsk villmark gitt :nauseated_face::face_vomiting::face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

@yngwie var der faktisk og fikk masse info om alias
men tror du han noterte?
nope
og hva skjedde når han ringte og lurte på om de kunne gå igjennom de igjen?
how how…nei alle er egne oppskrifter var beskjeden da :face_with_monocle::nauseated_face::smiling_face_with_three_hearts::sunglasses:

1 Like

https://www.ratebeer.com/beer/hunsfos-ginger-ale/665891/ denne her skulle vel settes som alias til Påskeøl Ingefær (eller motsatt) Fikk jo bekreftet fra brygger for en stund tilbake at de er identiske

Puhh
Godt du oppdaget det før Kai Sindre…

trodde faktisk jeg hadde gjort det

Henriks 10 bud:

  1. Du skal ikkje vite, du skal tru…
1 Like

tro kan du gjere i kjerka

Holy crap! :joy:

Søkt asyl i kyrkja du då altså? :rofl:

https://www.ratebeer.com/beer/brix-white-smoked-pope/691839/

Denne er nok ein alias av

https://www.ratebeer.com/beer/molo-brix-black-smoke-nope-white-smoke-pope/682517/

Sjekk ellers nettsida til Molo.

Røros Pale Ale er å få på Gulating. Er dette ein alias?? Røros Thank You, med nytt navn og design?? @bergstaden

Pale Ale er også kommet her.
De har tidligere bare hatt en pale ale med forskjellige etiketter.

Han som var hovedbrygger på Røros sluttet tidligere i høst.
Har ikke fått snakket med de som fortsatt er på bryggeriet, desember er det mye som skjer her på Røros, januar blir mer stille så jeg får tid til å finne ut om det bare er en ny etikett.

Uten å ha snakket med de, jeg har en mistanke om at det bare er en ny etikett, men jeg skal få informasjon fra de om kort tid.

Raskt og informativt svar og med snarlig løysning i vente! Her har sullemikkelen Joet “over there” litt å lære :sunglasses:

Da er svaret i havn.
Det er de samme tre humler som er brukt.
Små justeringer i sammenstilling, så da vil jeg si det er samme øl.

Ikke alias -
Endel av de øl Røros har i dag kommer til å bli borte i løpet av våren / retired / ny øl vil komme i stedet. Butikkøl vil også komme på boks.
Mer info kommer senere.

for hvilken øl @bergstaden

Røros pale ale og Thankyou - disse blir da samme øl siden det bare er små endringer i sammensettningen av humlene, det er de samme tre humletyper som er brukt.

Nye øl vil komme i løpet av våren, butikkøl da på boks.
Bayer blir samme, men det er mulig de endrer navn på den.

Skal få tak i mer informasjon fra bryggeriet om disse etterhvert.

46 øl og 4 av de, Alias utgjør ca. 8,7% Alias (foresten 5 øl med siste som ikke er lagt som alias enå, så da blir det 10.8% istedenfor).

Du får holde bryggeren der oppe litt i ørene Bergstaden, så vi ikke er iferd med å få en ny Alias konge. Riktignok ikke helt ennå i anntal , men kryper godt oppover i %. (det skal bare 1 alias til før han har høyere % andel enn eksempelet nedenfor).

Til sammenligning høyeste jeg farnt i farten blandt noske har 12,8% og hele 24 Alias øl. Kan være andre som er høyere både på antall og % som jeg har oversett.

Har ikke sansen for at de skal driver og gi nye navn hele veien for å prøve å få solgt et par flasker ekstra. Men det er jo noen som liker det også, nytt tick på andre ratingsteder f.eks.