Alias o hoi ↔

Tenk positivt! Her åpner det seg nye «samleområder» for ikkje snakke om badger. Første mann til 1000 aliasøl!! Tenk for ei ære, komme seg inn på alias top 50 lista. King Alias

Får si som en god mann bosatt ikke så alt for langt unna et annet Alias bryggeri sier… Meeeh.

1 Like

Hvis du synes det er mye alias øl som ligger inne på Røros her, da kan du ta en kikk på Røros på Untappd, Der ligger det mye unike øl som er alias til andre Røros øl.
Har ikke tatt meg bryet med å legge inn alla de øl fra Røros som er alias.

Kikk på Nøisom på untappd…
mamma mia
de vil nok ta gull i alias vm

Du har rett Henrik. Da har du en jobb med naboen.
12 av 85 er ca. 14,1%

Det er mye å gå på her, målet må jo være 100% alias

Har jeg sett denne meldingen før?

Bilde fra «Den Norske Ølboka»
På RB er det registrert Brudesløret Fjelløl, Fjelløl og Kölsch. Mitt tips er at alle er det samme ølet, kall det gjerne Brudesløret Fjellpils, som i boka. Brudesløret Fjelløl har eigen etikett men er neppe ny øl.

Tippe kan du gjøre på Norsk Tipping. Du skal VITE for å registrere alias.

Da er det fastslått at Ølbæks Bokk og Ølbæks Julebokk (brygget hos Skudenes Bryggeri) er samme øl, altså et ALIAS her. Se annen tråd.

Bra
Vi driver ikke med tipping her
Da får vi smekk av staten

Har i kveld lagt til ei ny øl frå Jåttå. Lukter anus, ehhh…Neiiii!!! Det lukter alias skal det vere!!! Uansett, hyggelig mail er sendt til bryggeriet, som normalt gir svar raskt. Stay tuned, alle fans av aliasøl.

1 Like

Jåttå er da blandt de flinkeste i klassen med bare 1 alias so langt av 43.
Håper de fortsettter slik og ikke pusher ut alias.

Da er saken biff! Og, endre stil på Jåttå Pils. Uinteressant kva de ratere meiner om stilen, rett stil er det som bryggeriet har prøvd å lage ølet etter. Kor vellykka resultatet er, er ein annan sak.

3 Likes

Cred til Jåttå for faktisk å opplyse om på etiketten at ølet faktisk er Jåttå Pils. Då er det greitt med «aliasøl» for min del. Uansett kjekt med ein ny etikett😬

1 Like

Synes faktisk det er helt greit med en alias etikett så lenge originalen kommer frem på etikett ja. Noen forsøker faktisk å drive business i denne bransjen mot alle ods og dersom valget står mellom å gi en kunde øl med egen etikett eller be dem dra dit pepperen gror så ser jeg lett den. Adskillig vanskeligere med de som hardnakket påstår at det er nye øl, selv om alt smaker likt.

1 Like

All ære til Jåttø der for full åpenhet i motsetning som nevnt til mange andre.
Enda en grunn til å støtte opp om Jåttå sine øl.

Stor Takk til Kistoffer og tipper neste gang kommer det mer tydelig frem også.

Men, på Untappd er det eit nytt øl :joy: og nytt tick!!

1 Like

Du kan bare legge på så mange versjoner du ønsker der, det blir neppe korrigert.

Noen som vet noe mer om dette?
Finner ikke noe på Bryggeriets sider som tilsier at de har kommet med noe nytt?
Evt kommentere eller legge inn på rb som et alisa for å bevistgjøre.