Norske bryggerier 🇳🇮

Kystbrygg pÄ Nesna legger inn Ärene. Litt flasker igjen pÄ puben Go HjÞrnet pÄ Nesna. HÄplause Äpningstider
 Bryne og Bjarte1 hadde bryggaren pÄ besÞk i hytta pÄ Havblikk Camping. Vi tok ein sjanse og inviterte han pr SMS siden puben var stengt pÄ torsdag. Han slo gladelig til og stilte entusiastisk opp! Vi fekk prÞve tre flasker frÄ has private restlager. Han forsetter nok som heimebrygger.

Mange norske smĂ„bryggerier mangler bryggerilogo. Om ein Ăžlplass mangler foto, er det enkelt Ă„ ordne, bare Ă„ klikke “Upload photo” og legge til. Under bryggerier er det ikkje sĂ„ enkelt, der stĂ„r det “Picture credits” Er det bare admin som kan legge til bryggerilogo?

Hmmm tror det spÞrsmÄlet har vÊrt oppe fÞr ja
Ehhh lurer pÄ om en mÄ vÊre affiliated user


tenke
prþve kanskje

FÄ vekk caps lock! NÄr det stÄr LERVIG blir automatisk alle nye Þl foreslÄtt som LERVIG. Dette er sludder og ekstraarbeid nÄr nye Þl blir lagt til. Og, det er fort gjort Ä glÞyme Ä endre og dermed blir det fort LERVIG.

Ein annan sak:
Fjern NB i bryggerinamnet til alle Þl frÄ Nedstrand. Bryggeriet omtaler ikkje seg sjÞlv slik pÄ bakside etiketten nÄr dei skriv info om Þlet.
Har sagt det fÞr; Lindesnes har pÄ alle etiketter LB veldig synleg utan at LB er med i alle Þlnamn. Rydd opp @cunningham, dette er andre gangs pÄminning


NÄr det gjelder Nedstrand, sÄ er det vel de selv som legger ut Þlene pÄ UT?
Der brukes konsekvent NB


Eller?

1 Like

Joda, men bak pÄ etiketten, der Þlet blir beskrive, stÄr det:
Nedstrand Bryggeri Brown Ale

Nedstrand Bryggeri Luke 24

HimakÄnÄ Nedstrand er vÄr hyllest

AltsÄ, er ikkje Nedstrand heilt konsekvente pÄ kva dei skriv pÄ UT og pÄ etiketten.

Ordet «Bryggeri», «Brygghus» eller «Brewery» tar vi vanlegvis ikkje med i Þlnavn pÄ RateBeer. NB er jo bare ei forkorting av navnet pÄ bryggeriet, akkurat som LB for Lindesnes Brygghus.
Tidlegare hadde bĂ„de Amundsen Bryggeri og Arendals Bryggeri «AB» godt synleg pĂ„ etikettane. Sikkert fleire norske dĂžme, om eg orker Ă„ bla gjennom alle permane


Aaarghh, blei tÞrst av alt dette skriveriet om Þl! Der rauk det akkurat ei ny Þl frÄ NÞgne Ø til hÄls :smiling_imp:

1 Like

Jeg tror vi lytter til bryggeriet
NB blir ikke fjernet fra Nedstrand
:slight_smile:

Joe fÄr fÄ rÊva i gir med ny admin i Noreg

Gjerne en som ikke rater þl, please


1 Like

Tenk dÄkke om! Eg blir dÄ opplyst diktator. Kjem ikkje til Ä lytte til allmuen, bare mitt lydige og servile hoff :sunglasses:

Ser ikke ut som det blir noe roligere om det skjer nei.

Han fĂ„r ikke like hĂžy “rank” som meg
SĂ„ jeg lyser han i bann om det blir no muffens

Hilsen
Snill diktator

Skeptisk


https://www.ratebeer.com/brewers/kvestad-sideri/42519/
https://www.ratebeer.com/brewers/store-naa-siderkompani/42520/

Kan vÄr eminente admin tilbakefÞre oppstarten for desse to til 2019?
NÄ er dei i sideri-lista oppfÞrt som oppstart 2020 fordi det er dÄ dei blei lagt til. Dette blir feil for seinare historikk. Kvestad tappa dei fÞrste flaskene seint i desember 2019 men Store Naa var i gang tidlegare pÄ hausten 2019.

Lervig stÄr fortsatt med caps lock i bryggerioversikten. Alle nye Þl blir dÄ foreslÄtt som LERVIG. Dette er rols! Ordne opp Henrik, har kommentert dette fÞr


Venter pÄ at Store Staa kommer med sin hÞypotente is-cider - 14%, minst.

2 Likes

Sorry ass
Men heter det ikke:

Lervig Aktiebryggeri ?

Korrekt, uten caps lock.

1 Like

Hvem greide endre det til LERVIG da? Mener bestemt det lÄ inne tidligere som Lervig Aktiebryggeri.

1 Like

Associate users