Nyheter 📰

Kjekt Ă„ se at visitbritain.com nĂ„ endelig har begynt Ă„ fokusere pĂ„ Ăžl, og ikke bare “fine dining & wining”. Jeg har i Ă„renes lĂžp gitt dem (og Visit Scotland) en del tilbakemeldinger om dette. De beste bryggeriopplevelsene Nord-England | VisitBritain

2 Likes

Colonialen i Bergen, er vi sikre pÄ at den er ok? Gunnar den sydlige var innom der og fikk beskjed om at ikke brygget de Þl for salg, og det de brygget solgte de ikke. De hadde kun Þl til salg fra bryggerier utenfor stedets fire (?) vegger.

Eg snakka med kona til bryggaren, brygginga er i dvale pga korona og sjukdom. Inbreak har prÞvd Þl frÄ Colonialen, sjekk med han og.

Men selger de (lovlig)?

Ja dette mÄ noen finne ut av fÞr sommer turen. Jeg ender vel opp med Ä drikke ulovlig Þl
Helv


Colonialen har i skrivande stund ikkje eigne þl, slapp heilt av



puh
men synd

Om dei har solgt lovlig skal eg ikkje uttale meg om. Men har vore i restauranten og kjÞpt flasker, og har vore pÄ smaking der (masse backlogg). Alt dette var fÞr Corona.

1 Like

Kjenner du bryggeren Kai Sindre? Hvis de ikke har lovlig produksjon, og man mĂ„ kjenne bryggeren for Ă„ fĂ„ kjĂžpt eller “kjĂžpt” sĂ„ er dette ikke noe for RB.

Ingen aning. Men eg kjÞpte Þl i restauranten fÞrste gangen, frÄ kjÞleskapet i baren, som alle kunne kjÞpe. Øl og matsmakinga var annonsert pÄ Facebook for eksempel. SÄ alt har vore Äpenlyst. Men om dei har hatt alt i orden med tanke pÄ papir og greier, har eg ingen anelse om.

Og dei brygga pÄ huset.

1 Like

FrÄ turistbrosjyren eg fekk pÄ RÞhne



1 Like

Ikkje ein nyhet akkurat, men kjekk lesing for spesielt interesserte.

Henta frÄ artikkel i Dagbladet i dag:

- Vi har ingen informasjon om det spesifikke tilfellet, men vi beklager virkelig at hun har blitt rammet av at en annen reisende har tatt med Þl i kofferten, sier Liljedahl, og pÄpeker at det er forbudt Ä pakke ned Þl og andre drikkevarer i innsjekket bagasje - nettopp pÄ grunn av hendelser som dette.

AltsÄ, er vi fleste her pÄ RB garvede kriminelle! Aldri tur til utlandet utan Þl i kofferten heim!

Lurer pÄ hvor det stÄr at det ikke er tillatt Ä pakke ned Þl i innsjekket bagasje. Det nÊrmeste jeg kommer her er sportsdrikk og da stÄr det at stÞrre mengder mÄ pakkes ned i innsjekket bagasje SpÞrsmÄl og svar om bagasje

HÞres mer ut som om hun har fÄtt Þdelagt av at noen har ikke pakket godt nok og det har rent over i flyet.

Er kanskje fortsatt eit lite hÄp


“Det er driftsselskapet Egge GĂ„rd som er slĂ„tt konkurs. GĂ„rden omfattes ikke av konkursen.” Da bĂžr der vĂŠre et hĂ„p om at de kan komme i gang igjen.Skatteetaten burde kanskje kunne vist litt romslighet til Ă„rets eplehĂžst var i hus?

2 Likes

Driften fortsetter som fÞr pÄ Egge

1 Like

Blir spennande Ä sjÄ om enkelte av butikkane fortsetter med nytt navn. Det vil vere eit stort tap om alle blir nedlagt!

Det ser i alle fall ut til Ä vÊre et Þnske Ä drive videre Pub, Øl | Øl-kjede er konkurs: Dette skjer med butikkene og pubene (nettavisen.no)