Nyheter 📰

Yep, fikk tikket inn ei fra Whiplash i mangel pÄ nye norske.
Desverrre stod ikke Þlen til forventningene, men den var i alle fall ikke noe en slÄr ut heller.
Og helt enig med deg disse overprisa greiene kan stÄ igjen i hyllene for min del med untak av en og annen som blir delt hvis det er et nytt bryggeri da.

1 Like


Lokalpatriotismen tilsier jo at jeg gleder meg over at bĂ„de Lervig og Salikatt gjĂžr det sĂ„ bra Ăžkonomisk nĂ„, men det er jo aller mest gledelig at de begge brygger sĂ„ mange gode Ăžl! Mye bra fra de andre rogalandsbryggeriene ogsĂ„ (om noen er i tvil: “Avishuset” er Brix pĂ„ Bryne). Hvorfor er forresten ikke Berentsen sine Ăžkonomiske resultater med? Lille Nedstrand Bryggeri og JĂ„ttĂ„ GĂ„rdsbryggeri burde vel ogsĂ„ vĂŠrt med pĂ„ listen.

1 Like

Tror ikke regnskapene for 2021 er klare pÄ disse.
Berentsen produserer ogsÄ mye vann og eplesaft, ogsÄ gjÊra frukt for de som liker slikt.
De hadde vel en omsetning pÄ over 90 mill i 2020, trolig vekst i fjor.

Allerede kjent fra denne trÄden: Stengetid :warning: - Regional Forums / Norge - RateBeer Forums

Den trÄden hadde jeg greid Ä sette ignorert, takk @Sigmund, fÄtt Äpnet igjen nÄ.
Uansett ikke noe som helst tap om St.Alias forsvinner.

Tillot meg Ă„ legge denne nyĂ„pnede bydelspuben pĂ„ Hinna / JĂ„ttĂ„ i Stavanger inn pĂ„ “Places”, selv om jeg ikke har vĂŠrt der ennĂ„. Hele rekken av Ăžl fra JĂ„ttĂ„ GĂ„rdsbryggeri og ekte cider fra Sandalen er kvalifikasjon god nok. De holder til i Stadionparken ved SR-Bank Arena (som alle fortsatt kaller Viking Stadion).
Åpner bar ved SR-Bank Arena: – Ikke ment for bĂ„sfylla (byas.no)

Hjem - Zip (thezip.no)

2 Likes

Eg passerte Fermenten pÄ veg til Øst pÄ lÞrdag
https://www.ratebeer.com/p/fermenten-stavanger/75505/
Store deler av kvartalet er under ombygging/fornying. Den gamle “Fermenten” logoen over porten er nĂ„ erstatta av “Eastside”

Kva skjer med bryggeriet Yeastside? Blir det husbryggeriet til desse hipster kontoristane eller er det over og ut?

Ser vel ikke sÄ lovende ut. Likte forresten godt det gamle konseptet til Fermenten, en litt annerledes bydelspub hvor fedre/mÞdre med barselperm kunne rulle inn barnevogna og ta seg en god toast eller salat med et glass Þl sammen med andre som tilfeldigvis hadde tid og anledning. Rakk en tur innom selv et par tre ganger nÄr jeg ble tidlig ferdig med en jobb i den ellers sÄ Lervig dominerte byen.

Ikkje lett Ä spÄ om framtida, men interessante tanker!

Blir vel litt Ăžlverdenens Qanon dette.

Ser ut som om vi fÄr Yeastside frÄ fat frÄ 1.juni. Fermenten i ny drakt.

1 Like

Bok tilgjengeleg i Hardanger. Liten sak pÄ knappe 20 sider faginnhald. Like mange sider til engelsk oversetting. Pris? Som ei stor flaske sider. Eg foretok eit stÞttekjÞp
.

1 Like

Det har sine sider Ă„ lese mange sider om sider - omsider. Det er bl.a. derfor jeg foretrekker Ă„ kalle drikken for cider.

For dei som mangler ukrainske ticks sÄ har polet nÄ ein god del Þl frÄ:
Varvar Brew og 2085 Brewery

Men ikke mulig Ä bestille, vel? Jeg prÞvde Ä bestille et par ukrainske vodkaer for Ä kunne servere en Kyiv Mule pÄ hytta (i stedet for Moscow Mule), men de var ikke levert fra importÞren. ForstÄelig om ukrainerne sliter med logistikken om dagen.

ForelÞpig bare pÄ enkelte pol. Det var mange ulike pÄ Bergen Storsenter i helga.

to stk her i Kristiansand. KjÞpte en Fake Brett IPA men lot Mexican lager stÄ igjen til de som ikke helt fikser en Þl med smak

1 Like