Ratebeer en andere ergernissen

Ik blijf mijn hersenspinsel nog steeds de meest plausibele hypothese vinden. :face_with_raised_eyebrow:

2 Likes

Hopelijk is er ook ruimte voor wat tegengeluid, want dit wordt toch wat bespottelijk en krijgt langzamerhand het niveau van een groep carthartische telegraaf / nujij / pvv-twitter reaguurders.

Allereerst moet je joet nageven dat 'ie alle gezeik over de site en zijn persoon behoorlijk goed incasseert. Dit soort taal zou op beeradvocate onmiddelijk geresulteerd hebben in het bannen van veel gebruikers (ben ik er ook een van, want ik heb ook lopen zeiken, maar inmiddels blijkbaar toch een soort enlightment ervaren). Wellicht kan ratebeer dat bannen zich wat minder permitteren door de kleinere actieve user base, maar toch.

Verder, de veranderingen die doorgevoerd worden zijn als pakket best logisch: richting een snelle, spiffy, moderne site die goed werkt op mobiele apparaten (met of zonder app). De nieuwe tijdslijn werkt als een trein op een mobiel, ziet er heel fijn uit. Je kunt discusseren over de content (hoewel ik wel via de nieuwe tijdlijn een melding kreeg over een obscure brewpub die ik nog niet gerate had. Ik rate verder geen plaatsen, maar ben er daarom wel heen gegaan met als resultaat een stuk of 10 nieuwe heel aardige ratings), maar ik vind het een verbetering. Het gezeur over white space en indeling is werkelijk absurd, en wat joet ook zei, de huidige manier van layout doen is gewoon hartstikke modern, logisch, overal getest in usability studies, en gebruikelijk op -tig andere websites.

Als laatste (voor nu): mensen die zeuren over (de functionaliteit van) dit forum met alles er op en er aan (yay markdown), en het oude forum beter vonden: opzouten naar je plaggenhut en neem je fucking telegraaf / postduif / kleitablet mee.

2 Likes

Tegengeluid mag best, maar het is een feit dat er veel technische problemen zijn geweest. If it looks like a bug, talks like a bug and sound like a bugā€¦ DAN IS HET GEEN FEUTURE!

1 Like

Joepie, we zijn PVV zeikers die de Telegraaf lezen. Ik voel me vereerd.

1 Like

Als we PVV reaguurders waren geweest, dan hadden we geen problemen gehad met extra wit ruimte :stuck_out_tongue:

2 Likes

Dit geldt overigens niet alleen (eigenlijk vooral niet) voor Nederlandstalige RBians, voornamelijk elders op het forum wordt joet om het minste of geringste afgezeken of tegen hem geklaagd, post after post. Daar wordt de site echt niet beter van.

Eens @Bullit dat JoeT afzeiken geen enkel nut heeft. Maar verder zowat geheel oneens. Ik haat die wit regels / white space of hoe het ook mag heten. Ik vond op het oude forum alles 10x handiger. Ik mis nu vanalles wat ik op het oude forum niet miste. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik een digibeet ben hoor, dus als het daaraan ligt -en dat neem ik dan maar aan- dan accepteer ik dat.

Ik heb totale schijt aan hoe iets er uit ziet of dat het werkt in een app. Ik doe alles via de website. En latest activity zuigt stierenballen op dit moment. Maar, ook hier weer, ik begrijp wel dat sexy uitstraling / sexy app tegenwoordig the way to go is en noodzakelijk is om te overleven. Dus eens qua ā€œdoe maar want het moetā€, maar prettig bij voelen, nee dat niet.

Gegroet vanuit mijn plaggenhut op de uitgestorven heide.

Ps. Mocht dit bericht je eerder bereiken dan de postduif, laatstgenoemde dan graag onaangeroerd terug sturen in verband met gewenst hergebruik.

3 Likes

Die liefde voor het oude forum snap ik inderdaad niet echt. Je :dove: sturen we per ommegaande post terug!

Oude forum liefde is puur en alleen dat ik daar op een of ander manier wel begreep hoe het werkte. Ligt wsl volledig aan mij hoor. Ik krijg maar niet onder de knie hoe ik op dit forum ingesteld krijg dat ik GEEN onnodige verwijzingen krijg (nu: ontelbaar) en tegelijk geen interessante trade posts mis (ook ontelbaar nu). Zwaar irritant.

Sinds de nieuwe ticks was die oude ativity feed totaal gaar. Goed dat ze er iets aan doen. Mijn enige klacht (zoals altijd) is dat ze het niet testen en een totaal beperkte en gare versie op productie knallen. Het is inmiddels al een stuk beter, en als je dan nog je eigen activity kan zien en wat dingen kan customizen is het een prachtige functionaliteit. Alleen roepen ze de kritiek over zichzelf af door het zo fucking gaar te implementeren.

Het probleem is dat er eerst van alles kapot gaat, daar hoor je niks over. Als er melding van wordt gemaakt wordt je eerst nog aangekeken alsof je poep praat. Een tijd later (week, maand, jaar) wordt er enthousiast ā€˜nieuwe functionaliteitā€™ gepresenteerd die ongeveer hetzelfde doet als de eerder kapot gemaakte functionaliteit. Helaas is die functionaliteit ongetest en werkt het niet naar behoren. Het is duidelijk dat ze geen goed test- en uitrolproces hebben, maar ik heb ook sterk de indruk dat ze uberhaupt niet fatsoenlijk kunnen testen omdat ze zelf niet (precies) weten wat de bestaande en beoogde functionaliteiten zijn!

Kijk, het is wat mij betreft helemaal niet erg dat er veranderingen doorgevoerd worden. Ik zal ze vast niet allemaal omarmen, wellicht raakt ratebeer zo ver verwijderd van wat ik wil, dat ik helemaal afhaak. Op zich niet zo erg. Het irritante is dat ik geen visie kan ontdekken. Ze zeggen die wel te hebben, maar het wordt niet duidelijk uitgedragen en het is ook niet te ontdekken in de ontwikkelingen. Ook begrijp ik helemaal niets van de prioriteiten. Als je dan zo bevlogen bent met de user experience zorg dan dat a) de gebruiker kan doen wat hij en b) hij dat op een enigszins (of beter: heel erg) intutieve manier kan doen. Dus niet een wirwar van styling, menuā€™s, (soms wel, soms niet) werkende functies, etc. Zorg dat alles ten allen tijden blijft werken!

Ik heb respect voor de dikke huid van joe, hoewel ook daar wat gaten in vallen en hij de laatste tijd wel wat sneren uitdeelt, maar totaal niet voor de manier waarop hij (?) de veranderingen doorvoert en communiceert.

Maar goed, ik heb natuurlijk geen recht van spreken, ik ben ten slotte als 40 plusser niet meer de primaire doelgroep, en ook nog Ć©Ć©n van de minderheid die actief is op het forum, en ik heb zelfs geen premium meer.

1 Like

Op mijn timeline:

Unrated Place

Drankenhandel van Boxmeer is nearby in Sint-Oedenrode but you havenā€™t rated it.

Rate This Place

Ik zie dit niet gebeurenā€¦

Of deze :fearful:

5 Likes

Goeie tip man!

Geweldig, de places map is helemaal naar de filistijnenā€¦

Ik krijg een suggestie van Ratebeer voor een nabije locatie die ik nog niet bezocht heb. Blijkt in West-Canada te zijnā€¦

1 Like

Niet teveel internetten tijdens je werk heā€¦

Onze server ligt ergens in de US. Krijg ook van die mooie suggesties.

Ik ga ook eens inloggen op mā€™n werk. Kijken wat ik in London moet raten, of West Virginia.

Ik ben jarig , zie ik (taartpunt bij mijn naam)

Overige ergernis: ben geĆÆrriteerd zonder aanwijsbare reden. Naar bed want morgen weer een dag? Nah. Meer bier. Althans nog eentje danā€¦

1 Like