Rette, slette og diskutere - VÅR / SOMMER 2022

Jeg får dårlige vibber av fortsatt å ha en VINTER-tråd gående - nå er det nemlig VÅR, og snart er det SOMMER! Hurra!

Dessverre har jeg ingen rettelse å komme med akkurat nå, men for de som har noe å holde admin busy med, er dette nå rette tråden!

2 Likes

Vår - Hva er det for noe rart ?
Her er det fortsatt blå grader og hvit nedbør = vinter , som varer og varer

1 Like

Så har du da også bosatt deg i Sør-Norges kaldeste by!

Det er spådd kaldere til neste veke på Jæren og, men snø har eg knapt sett denne vinteren :grin: Naboen var ute med traktorplenklipperen i går….

1 Like

Sånn chatte og være sosial og hyggelig og koselig tråd kan dere jo lage
Og den bør nødvendigvis ikke hete rydde, slette å sånt
:slight_smile:

Vær chatten 2022?

“Snøen” på plenen min er grønn og har vært det noen år nå.

I vårværet (som riktignok var overskyet) var jeg i dag på polet på Kvadrat (Sandnes) for å hente en bestilling på 33 flasker / bokser øl, alt sammen var lagervare på Kvadrat, men jeg la likevel inn en bestilling med forhåndsbetaling, fordi det er mye enklere enn å lete seg fram til ølene på stedet, og så får jeg sjekket i ro og mak hjemme at jeg ikke får med øl som jeg har ratet før. Jeg klarte å holde øynene lukket for alt annet som fristet på polet! Men når man først er på Kvadrat, må man jo innom Det Gode Brygg for litt “butikkøl” også … Say no more! Resten av måneden (og neste) må jeg leve på ris og makaroni - og øl, selvsagt.

Mest britiske og norske øl som ble handlet, og da blir det neppe så veldig mange endringer / rettinger, siden disse landene har oppegående admins (noe man ikke kan si om en rekke andre land på RB).

3 Likes

Nå blei eg og tørst :grinning:

1 Like

Så ta sykkelen fatt og få med deg nye Ipa - Rye’n på Brix som kom på tapp igår da.
Liten batch så gi gass.
Husk å rate den også. :grin:

ABV på denne er nå (2021-årgangen) på 7%.

Skarbø Gravenstein • RateBeer

1 Like

Ser at Skarbø Gravenstein er fikset, man kan gjerne ta med også at den er spontangjæret - det er hovedårsaken til at det fort blir litt ABV-forskjell fra en årgang til en annen.

Brix Gammale Mann • RateBeer

Denne er nå på fat på Cardinal, og der påstår de at ABV er 5.4%. Det varierer altså en del fra batch til batch.

1 Like

Denne har variert litt ja, i likhet med ein del andre øl frå Brix. Små justeringer.

1 Like

Nøgne Ø • RateBeer

Her har det nok gått litt i ball for Rogalands mest eminente profesjonelle trekkspiller - han har nok bommet litt på tangentene. I følge description skal dette være Nøgne Ø Heim Pale Ale - noen som vet noe mer om denne?

Ikke hørt om den, men ser at det er en 5-6 puber som heter Heim. Noen som har litt mer info her?

Fikk bekreftet at dette er et unikt øl, det kommer enda et til senere i år.

3 Likes

7 Fjell Bryggeri • RateBeer

Igjen en tasteblemme av FoamForever20, som bare får med seg bryggerinavnet. Som det framgår av description er dette ølet 7 Fjell Urbane Totningers Jens Blond.

Lyser alias lang veg

Mulig at det er et alias ja, de interesserte kan jo sende en mail til Gahr å spørre. På untappd (som sjelden slår sammen alias-øl) har de jo separat oppføring - Urbane Totninger har to øl fra 7 Fjell, og ett fra St. Hallvards (som jo nå er historie).

Har sendt han meld…