Jeg får dårlige vibber av fortsatt å ha en VINTER-tråd gående - nå er det nemlig VÅR, og snart er det SOMMER! Hurra!
Dessverre har jeg ingen rettelse å komme med akkurat nå, men for de som har noe å holde admin busy med, er dette nå rette tråden!
Jeg får dårlige vibber av fortsatt å ha en VINTER-tråd gående - nå er det nemlig VÅR, og snart er det SOMMER! Hurra!
Dessverre har jeg ingen rettelse å komme med akkurat nå, men for de som har noe å holde admin busy med, er dette nå rette tråden!
Vår - Hva er det for noe rart ?
Her er det fortsatt blå grader og hvit nedbør = vinter , som varer og varer
Så har du da også bosatt deg i Sør-Norges kaldeste by!
Det er spådd kaldere til neste veke på Jæren og, men snø har eg knapt sett denne vinteren Naboen var ute med traktorplenklipperen i går….
Sånn chatte og være sosial og hyggelig og koselig tråd kan dere jo lage
Og den bør nødvendigvis ikke hete rydde, slette å sånt
Vær chatten 2022?
“Snøen” på plenen min er grønn og har vært det noen år nå.
I vårværet (som riktignok var overskyet) var jeg i dag på polet på Kvadrat (Sandnes) for å hente en bestilling på 33 flasker / bokser øl, alt sammen var lagervare på Kvadrat, men jeg la likevel inn en bestilling med forhåndsbetaling, fordi det er mye enklere enn å lete seg fram til ølene på stedet, og så får jeg sjekket i ro og mak hjemme at jeg ikke får med øl som jeg har ratet før. Jeg klarte å holde øynene lukket for alt annet som fristet på polet! Men når man først er på Kvadrat, må man jo innom Det Gode Brygg for litt “butikkøl” også … Say no more! Resten av måneden (og neste) må jeg leve på ris og makaroni - og øl, selvsagt.
Mest britiske og norske øl som ble handlet, og da blir det neppe så veldig mange endringer / rettinger, siden disse landene har oppegående admins (noe man ikke kan si om en rekke andre land på RB).
Nå blei eg og tørst
Så ta sykkelen fatt og få med deg nye Ipa - Rye’n på Brix som kom på tapp igår da.
Liten batch så gi gass.
Husk å rate den også.
ABV på denne er nå (2021-årgangen) på 7%.
Ser at Skarbø Gravenstein er fikset, man kan gjerne ta med også at den er spontangjæret - det er hovedårsaken til at det fort blir litt ABV-forskjell fra en årgang til en annen.
Denne er nå på fat på Cardinal, og der påstår de at ABV er 5.4%. Det varierer altså en del fra batch til batch.
Denne har variert litt ja, i likhet med ein del andre øl frå Brix. Små justeringer.
Her har det nok gått litt i ball for Rogalands mest eminente profesjonelle trekkspiller - han har nok bommet litt på tangentene. I følge description skal dette være Nøgne Ø Heim Pale Ale - noen som vet noe mer om denne?
Ikke hørt om den, men ser at det er en 5-6 puber som heter Heim. Noen som har litt mer info her?
Igjen en tasteblemme av FoamForever20, som bare får med seg bryggerinavnet. Som det framgår av description er dette ølet 7 Fjell Urbane Totningers Jens Blond.
Lyser alias lang veg
Mulig at det er et alias ja, de interesserte kan jo sende en mail til Gahr å spørre. På untappd (som sjelden slår sammen alias-øl) har de jo separat oppføring - Urbane Totninger har to øl fra 7 Fjell, og ett fra St. Hallvards (som jo nå er historie).
Har sendt han meld…