Sider 🍏

Nybrottsarbeid! Slikt liker vi Sigmund

Men, den etiketten eg har av Ryfylke Fjordsider 4.7 % er “Brewed and bottled by Lilland Brewery Hotel” Lage alias eller flytte ratinger og slette den opprinnelege?
BÄde 4.7 % og 8.6 % stÄr beskrive som som eit samarbeid mellom Lilland og Ryfylke Fjordhotell

MÄ nok lage alias her, jeg sÄ ogsÄ at de hadde Lilland-etikett pÄ flaskene pÄ Ryfylke Fjordhotell.

For Ä gjÞre kaoset tydeligere, er Arvid (som brygget hos Lilland) nÄ begynt som brygger hos JÄttÄ GÄrdsbryggeri. Det er hÄp om at han fÄr tid til Ä brygge litt hos Lilland pÄ si. ForelÞpig har Lilland tilstrekkelig pÄ lager av Arvids produksjon. Lilland Bryggerihotell har slitt med Þkonomien og belegget i vinter, men skal vÊre Äpent hver dag juni-august, nÄr alle Prekestolen-turistene strÞmmer inn.

Leselig for alle som har aID-abonnement pÄ lokalaviser. (For dere som ikke har det: dette handler om internasjonal heder og Êre til OmCider i Hjelmeland.) https://www.strandbuen.no/bodil-og.../s/5-107-433075

Cardinal har sidere fra flere lokale siderprodusenter, og flere vil det sannsynligvis bli. Jeg har bedt de ansatte promotére dem overfor gjestene nÄ som det er sidersesong (vel, det er det jo egentlig hele Äret, men ekte sider smaker ekstra godt om vÄren og sommeren). De koster jo noen kroner, disse flaskene, men sÄ smaker de ogsÄ utrolig mye bedre enn det industrielle skvipet som noen storprodusenter drister seg til Ä kalle sider / cider.

Da var kanskje dette eventyret over alt?

Man skal jaggu selge mye sider for Ä tjene inn 24 mill.! Det aner meg at det blir relativt fÄ sider-interesserte blant budgiverne - tipper at eiendommen blir kjÞpt som en langsiktig investering av et utbyggingsselskap, som hÄper pÄ framtidig omregulering og tillatelse til nedbygging av matjorda.

Kva sideri er dette?

Stokka Gaard

MÄ gjerne fÄ tak i noke til meg fÞr det vert for seint. Veit ikkje om det vert tur nedover med det fÞrste endÄ

Eg kan prÞve, men han har offisielt stengt heile sommaren etter pÄlegg fra kommunen
.

1 Like

Er det skjenkenazistane som rir igjen?

Artikkel med oversikt over alle gardsutsalg i Dalane (Eigersund/Sokndal)
Her kjem det kanskje snart eplesider?

Sider produksjon midt i tjukkeste bibelbelte??? Skeptisk. Alkoholfri sider kanskje.

NÄr Berentsens ikke bare kunne starte bryggeri, men ogsÄ destillasjon av whisky og andre typer brennevin midt i bibelbeltet, sÄ mÄ en smule ekte sider bare anses som en bagatell