Je kan het zwaar hebben als Ratebeer-lid dezer dagen. En toch, allemaal peanuts vergeleken met wat een PINT-lid doormaakt.
https://www.nederlandsebiercultuur.nl/blog/109-half-a-pint
Hahaha, PINTâŠ
Pint is idd ouderwets en ât is een sterfhuisconstructie, ze doen niets voor de jongere generatie, maar blijf voorlopig nog wel lid want die 10% korting is wel mooi meegenomen.
Precies mijn gedachteâŠ
Ik zal er niks van zeggen, ik ben al vanaf 1985 geen lid meer.
Ik vergeet mn lidmaatschap aldoor op te zeggen. Het blad is ook vrij treurig. En o de site zie ik alleen maar berichten over Grolsch voorbijkomen.
Ja hier idem dito, dus af en toe maar een gratis muntje scoren op een festival en die 10%.
Overigens @bierkonijn is dit wel een beetje jouw stokpaardje he? Alles wat maar enigszins naar negatieve publiciteit richting PINT riekt wordt meteen uitvergroot gepost op Beer Geeks (en nu ook Ratebeer dus).
Het enige jammere eraan is dat Gouda dit jaar niet doorging, en dat ze dat zelf ook totaal doodzwegen.
@bierkonijn is ook gewoon teleurgesteld in PINT, net als de schrijver van het artikel.
@PotjeBier, ik postte niets op Beer Geeks, en @Borresteijn heeft gelijk.
@sjogro is de enige NL user die drie maanden na het begin van het jaar nog in de top 50 van 2019 staat
wow, nou ben niet van plan om dat vol te houden hoor, een weekendje in Oirschot heeft denk ik het verschil gemaakt
Ik stap langzaam over op:
Waar is Chris gebleven? Heeft ie zn heil elders gezocht (en gevonden)?
Just goes to show weâre really overdue on catching up over a few beers
DamnâŠhet is hier echt uitgestorven. Nu moet ik niets zeggen maar waar is iedereen gebleven? Benzai eindelijk zn pensioen gevonden?
Iemand al een tool gevonden voor automatisch omzetten van ratings naar untappd?
Ik krijg associaties bij Ratebev, die ik niet wil hebbenâŠ
Volgt iemand de nieuwe stijlindeling(-discussie) trouwens nog?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit onderwerp op het forum niet zo gevolgd heb, maar ik zie niet zo wat nu eigenlijk het plan is. Er worden nieuwe stijlen toegevoegd die dan live ge-betatest worden en evt weer aangepast/samengevoegd/gesplitst worden? Of zie ik het verkeerd? Bijvoorbeeld in het geval van pale ale lijken er op dit moment 7 stijlen te zijn: American, English, Australia/NZ, Belgian, Flavored en Rye, met daarnaast nog âgewoonâ Pale Ale. (Ik zie het nut van die laatste overigens niet zo goed als je het verder in den treure uitsplitst).
Is er iemand die het nog wel volgt en zin heeft een korte samenvatting te geven? Heb namelijk weinig lust om me door ettelijke forumposts te worstelen om het wat inzichtelijker te krijgen (noem het gerust luiheid )
Al die substijlen maken het er niet echt eenvoudiger op. Nu je toch die Pale Ale noemt: Gisteren heb ik de Oersoep Northern Funk (Brett) IPA en de Oersoep Northern Funk (Brett) Pale Ale ingevoerd. Bij de IPA staat een substijl Sour/Wild, dus die was duidelijk. Bij de Pale Ale bestaat deze substijl dan weer niet. Dus getwijfeld over stijl Sour/Wild of stijl Pale Ale (juist diegene zonder substijl). Uiteindelijk maar onder stijl Pale Ale ingevoerd, in het verlengde van de Brett IPA die dus schijnbaar ook onder hoofdstijl IPA valtâŠ