En wat er volgens mij ook mee bereikt is, is dat een bier met 1 rating van 3.8 (dezelfde Oersoep) nu rechtstreeks in de Top50 kan komen…
Mooi dat allemaal oude bugs nu ook weer terugkomen. Het is één grote puinhoop.
Maar dat laatste is toch geen bug. Er zijn gewoon minder dan 50 Pale Ales in de DB zodat er elke Pale Ale meteen in de Top 50 zit.
Oh ja, je hebt gelijk.
Collabs kun je als zodanig invoeren overigens. Dus in de naam aangeven als Oersoep / Northern Monk in dit geval. Scheelt admins weer (uitzoek)werk. Als ze ooit nog weer zin krijgen.
Sorry, helemaal vergeten toe te voegen inderdaad.
Snor. Pet. Letter van de wet.
Wat ik me nu afvraag: Mag dit wettelijk eigenlijk wel?
Brouwerij De Moersleutel is een handelsnaam van Zomerdijk Brewing. Maar “DEMOERSLEUTEL BEER ENGINEERS” zoals ze zich noemen op al hun producten, staat niet bij de KvK geregistreerd.
Ik zie dit vaker gebeuren, dat men in een restyling van logo een andere schrijfwijze dan de eigenlijke geregistreerde naam hanteert maar in feite -heel strict genomen- is dit frauduleus, toch? Weet iemand hoe dit zit?*
‘* niets ten nadele van De Moersleutel, maar dit is nu live een goed voorbeeld
Nou je mag “beer engineers” wel zien als ondertitel zeg maar. En dat er “brouwerij” niet bij staat, nah. Een handelsnaam is gewoon te gebruiken, ook al ben je ingeschreven onder een andere statutaire naam. Ik zie geen juridisch aspect dat problematisch is .
Alle bieren van Moersleutel Beer Engineers moeten dus eigenlijk unrateable worden
Zo betrouwbaar is je bron schijnbaar toch niet …
It is an out of season April fools joke!
Ok, dus ze worden overgenomen in 2020. Ik koop de maximal certificaten/aandelen voor 2500 euro en komt Bavaria die van wilt mij kopen voor 25000, ik zeg Sold! en ga ik op lange vakantie.
Misschien wat overdreven gesteld, maar dat is een optie, inderdaad! Je zult (toekomstig) rendement en risico’s met elkaar moeten afwegen. En wie zegt dat er in 2022 een grote brouwerij op dat bedrijf zit te wachten.
De komende twee of drie jaar zullen in het teken staan van een harde sanering, denk ik. Het aantal brouwerijen zal van 700 afnemen naar 400 of zo. Lijkt me wel zo gezond eigenlijk. En brouwerijen die zijn blijven hangen in de Belgisch blond en de IPA’s zullen het moeilijk gaan krijgen. Als je als brouwerij wilt meetellen zul je ondergisters moeten kunnen brouwen. Dat is ook een kwaliteitstest: pils brouwen is moeilijker dan een IPA brouwen.
Ondergisting lijkt me geen vereiste voor de markt, is niet veel interesse voor.
Heb net een bericht op Facebook gezien dat VandeStreek Oproer heeft overgenomen vanwege z’n proeflokaal.
Maar het blijkt weer zo’n domme tap takeover te zijn.
Dit is OT-Dark materiaal. Als iemand dat nog iets zegt…