Trist, men ikke uventet desverre.
Shit! Det var greit for ølnerdene å sikre seg noen butikkøl der når man først var innom det utmerkede ølpolet på Kvadrat vegg-i-vegg. Men folk flest var vel fornøyde med det de bunkret opp på polet, så det ble nok liten omsetning på DGB, hvor utvalget også var relativt beskjedent. Nå er der altså ikke lenger noen spesialforretning for butikkøl i Sandnes - Ole Simon er for lengst historie, Gulating ga opp, DGB flyttet fra sentrum til Kvadrat og gir altså også opp nå. Trist!
Da er det bare Våland og Gulating Stavanger igjen.
Hå Ølutsalg henger vel fortsatt også i stroppen men usikker hvordan det snurrer og går.
Regner ikke Berentsens som noe ølutsalg med det snevre utvalget de har, nesten hver en matbutikk i dette landet har bedre utvalg idag enn dem.
https://www.ratebeer.com/p/villa-skeiane/89810/
Denne restauranten er fortsatt åpen men der ikkje lengre ein brewpub. Bryggeriet er nå sett som retired og eg har lyst å gjere det samme med plassen. Det er ikkje lengre ein ølplass og det er liten vits i at nokon framover besøker Villa Skeiane for så å gje låg rating pga slett ølutvalg! Ideelt sett skulle det vore ein funksjon som “No longer a beer venue” Meiner noko slikt har vore diskutert før.
Det er dessverre ikke en slik funksjon. Bare sett den som retired. Men en kan skrive i info at den fortsatt er åpen. Men ikke bryggevirksomhet.
Og vi må bare innse det…INGEN kommer til å bry seg
Alle vi som kunne tenke oss å dra dit, og bruker RB, vet at det ikke er noe poeng i å dra dit
Akkurat som Jesus, står opp etter påske!
Herre, dette blir rot! Håper dei i det minste satser på ny profil og nye øl. Viss ikkje får vi vel bare vekke gamle St. Hallvards til live igjen?
Og med Henning Thoresen & Co. som eiere! Gi meg kraft og mot! Da blir det nok sus i serken … Så vet man hvilket bryggeri man (sannsynligvis) trygt kan glemme.
Tror jeg holder meg til denne heretter: St. Hallvard-likør (vinmonopolet.no)
Det var dårlig nytt. Husker jeg rett så var de vel noe om stod opp fra de døde og dro ned igjen… Lov å håpe.
Så har Skjalf lagt inn årene.
Uten at noen vil ta det spesielt tungt
Bortsett fra de som muligens ikke fikk ratet en derfra
Har ikkje prøvd mange frå Skjalf men har ikkje sett livsteikn frå dei dei siste åra uansett. Blir ikkje sakna….
Hadde dei i det heile tatt bryggeri sjølv? Brygga av/på Tya
Ja de brygget selv på slutten.
Pussig at de har lagt ned. Ikke noe stort anlegg.
Og alt var og er bygget opp på deres egen gård og i tipp topp stand.
Det er jo bare å trykke på knappen og sette i gang.
Men de har nok skjønt hvor mye jobb det er og hvor lite money som kommer inn.
Samme med Jellestad her. To kompiser som holder på. Han ene er litt adhd og gønner på.
Det har medført at han som faktisk bor på gården knapt orker å gå inn på låven og se anlegget.
Sykt lei hele greia…
Bombe. . …
@Cunningham ser du er den eneste som har ratet Skråplanet. Vet du tilfeldig noe mer om status dette stedet versus Ølsmia. Fortsatt aktive og øl fra Smia å finne her?
Det hadde vært 2 om han mini admin hadde ratet øl også.
Anbefaler en tur på Skråplanet.
Ganske stort og fint anlegg
Det er noen pussige eierforhold som hverken jeg eller mini har orket å sette oss inn i.
Håper storebror gidder.
Ølsmia er inne på eiersiden. Den første ølen, Rebale, ble brygget på Ølsmia før de fikk igang eget anlegg.
Det er nå oppe og går. Så ølet de selger er brygget der.
Ikke på Ølsmia.
Ølsmia er også i drift om du lurer på det. Har ennå ikke fått vært innom de. Men det er planen
Ølsmia sine øl, kvar er dei å finne? Gulating, lokale butikker eller bare rett frå bryggeriet? Øl i polstyrke?
Hmmmmm
Har du ikke smakt noe derfra?
På noen steder i Ås har de brukt å ha de
Samt endel utesteder i Ølslo.
Hytta normalt sett. men ser du har vært der uten å få tak i en…
Ser de har laget noen øl for Gulating Grunerløkka
Har en tanke om å få Ølsmia stempel i passet i år. Skal prøve å få tak i en flaske om du vil ha
Eg har ei eller to frå Ølsmia så ingen krise for meg. Men tar gjerne ei til! Ja, eg har leita litt i Oslo ved eit par anledninger uten å finne Ølsmia. Må nok ta ein øltur til Ås ein gong! Sist eg var i ølet i (på?) Ås var tidleg på 90-talet.
Gulating pub i Bodø fungerte tydeligvis ikke, og stedet blir nå bar i stedet for pub med nytt navn og konsept. Et sted som hadde et solid ølutvalg, men langt mellom høydepunktene.
Bodø By, Uteliv | Karoline (30) trekker seg ut av Gulating: – Kommenterer ikke samarbeidet (an.no)