Stengetid ⚠

Litt som forventa?

Synd, de hadde et greit utvalg i en by med ellers dårlig utvalg.

Noen bør fortelle henne at “pub” er en forkortelse for “public bar”. Det er altså i utgangspunktet ingen forskjell på pub og bar.

Er der forresten noe sted i landet der konseptet med Gulating Pub har vært en suksess? De fikk et kort liv i Stavanger også.
Gulating Ølutsalg ser der ut til å være et marked for bare i de største byene.

Enig, de hadde øl som ikke var å finne andre steder i Bodø.

Når det er sagt så velger jeg som oftest Piccadilly som har tatt seg veldig opp på ølutvalget de siste årene. Hundholmen glimter til med noe spennende fra tid og annen når det gjelder flaske/boks. Hundholmens eget øl er det mer varierende kvalitet på.

3 Likes

Eit problem med Gulating pub er at dei tilbyr alt for mange øl i 4.7% som uansett er å finne på ølutsalget i samme by. Der var litt sånn i Bodø og Stavanger

1 Like

Grønland Bryggeri er forresten historie
Men det tror jeg ikke mange har lagt merke til
Ikke det store savnet…selv om de hadde noen greie øl

Det er nå en Boule bar der de holdt til

1 Like

Veldig triste nyheter på facebook i dag: Olympen Restaurant (“Lompa”) på Grønland i Oslo meddeler følgende:
“Vi beklager å måtte meddele at vi har stengt våre dører.​
De begrensninger på inntjening som vi har vært pålagt har vært vanskelige å bære og spesielt nedstengingen i julebordsesongen har gjort at denne våren har vært særskilt vanskelig.​

Restauranthuset Olympen er et ungt selskap som dessverre ikke har kvalifisert for mye hjelp fra det offentlige gjennom denne vanskelige tiden som restaurantbransjen har vært gjennom.​

Tusen takk til våre fantastiske ansatte og våre trofaste gjester.”

Dette særdeles verneverdige restaurantlokalet håper jeg inderlig kan gjenoppstå med nye eiere. Men de har nok, foruten nevnte covid-restriksjoner, også hatt dårlig drahjelp ved at nærområdet minner stadig mer om Mogadishu enn om gamle Oslo. Man kan mene hva man vil om Mogadishu og andre eksotiske lokasjoner, men de bidrar ikke akkurat til økt omsetning for et spise- og skjenkested som spesialiserer seg på tradisjonell norsk middagskost og et lødig ølutvalg.

Konseptet var vel heller ikkje heilt sånn det var i sine glansdager med tanke på ølutvalg. Uansett, eit flott lokale!

2 Likes

Veldig flott lokale og hyggelig sted å spise, men langt fra den øl destinasjonene det en gang har vært. Finnes steder med bedre øl utvalg i Oslo som jeg ikke ville tenke på å føre opp under places på RB engang.

Ølutvalg eller ei
Det er et helt utrolig flott sted
Veldig kjipt at de ikke får det til å gå rundt

3 Likes

Hadde en samtale under Bådin ølfestival med hun som drev tidligere Gulating pub Bodø, og som nå har åpnet eget konsept og navn, Landlov. Hun hadde lite godt å si om Gulating Pub-regimet, og så fram til å være mer uavhengig framover. Det vil fortsatt være sterkt fokus på øl, og mer utskiftninger på tap. Så stedet kan fortsatt ligge på RB, bare med nytt navn: Landlov.

3 Likes

Bare å legge til Landlov som ny plass👍

1 Like

Mitt favoritt sted i Kristiansand, Bakgården både & stengte dørene for godt i dag. Dvs det håpes på å finne nye aktører som er villig til å spytte inn kapital og drive videre. Er redd det aldri vil bli det samme, som de uttalte så ønsker folk mer fart og liv enn et hyggelig sted å spise tradisjonsmat med noen gode øl til. Har merket en stund at de ikke har hatt kapital til å ta inn så mange nye øl som tidligere og da mange av de som har brukt stedet ikke kan drikke noe de har hatt før så er vi inne i en ond sirkel. Trist som faen. :disappointed:

Veldig trist, har vært mitt favoritt must visit sted i KRS.
Håper de finner nye krefter, men som du sier så går mange etter pris/volum før kvalitet.

1 Like

https://www.ratebeer.com/brewers/goto/14994/

Tyder på at dette er eit avslutta kapittel. John Morten Granås er i dag ein mann på 85 år.


Dette er eit utdrag frå saksframlegg i Stjørdal kommune i 2014. Eg er frista til å endre oppstartsdato frå 2012 til 2003 ut frå opplysningane i dei kommunale papira.

Solumsmoen melder at de har bestemt seg for å legge ned bryggeriet. Venter litt med å sette de som retired…

Då var Baatbryggeriet historie.

1 Like

Da er også Atna Øl historie: Atna Øl legger ned – Ølportalen

Både Atna og Baatbryggeriet har forsøkt å bevise at der er et liv etter døden, uten å lykkes. Når de begge har insistert på at det markedet vil ha, er drikkbare men akk så kjedelige øl, uten noen fornyelse, og med eneste reelle konkurranse i industribryggerier som produserer langt billigere, ja så må det gå som det nå har gått. Det er neppe stort andre enn noen få mennesker i lokalsamfunnet, samt investorenes nærmeste pårørende, som vil savne dem.

2 Likes

Kopiert frå feisbock:

Kjære kunder og venner!

Jeg vil først og fremst takke dere for alle de årene dere har vært kunder, ved å kjøpe og støtte Land Mikrobryggeri Tsjoch.

Flere av dere er ikke bare kunder men har blitt venner.

Men nå må jeg se realiteten i øynene, min store hobby går ikke lenger. Vi har hatt store utfordringer med med høye strømpriser og økte kostnader av råvarer i 2022, samtidig er helse en faktor som har hatt en påvirkning på denne beslutningen jeg nå har tatt.

Vi ser oss nødt til å avvikle Land Mikrobryggeri innen året er slutt. Vi kommer til å selge ut året '22, og 10 desember skal vi stå på Julemarked i Søndre Land. Vi står på samme plass som vi har hatt i alle år!

Det er derfor fortsatt mulig å kjøpe øl i butikken ved å ta kontakt med meg direkte, dette gjelder ut året.

Tusen takk, jeg håper vi ses!