4000 norske og 500 skotske

Jeg har ikke noe system i smaking av øl (og sidere, mjød og sake) fra forskjellige land - jeg tar det som driver min vei, uansett. Men i dag kunne jeg ikke unngå å notere dobbelt rundt tall - 4000 norske, og 500 skotske ratinger.

Vi er nå 8 ratere (alle fra Norge) som har 4000 eller flere norske ratinger. Gunnfryd leder suverent, som den eneste med godt over 6000 øl - og da er det naturlig at hans “partner in crime”, yngwie, er nr. 2. Sistnevnte har følge av Rune og gunnar på 5000+. Så er Holmen1, nilsas og Cunningham godt gående, foran meg. Bak er Finn godt gående - og så kommer to som jeg har mistenkt for å sitte på en solid backlog, Beer5000 og Inbreak. Hvis disse får ut fingeren, er vi straks 11 med over 4000 norske ratinger. Beste utlending med norske ratinger er oh6gdx fra Finland, som nr. 21.

500 skotske ratinger er nok noe mindre imponerende, det gir ikke plass på lista over de 50 beste (nr. 50 har 569 skotske ratinger), men Rune redder norsk ære på den lista, som nr. 29 med 752 skotske ratinger.

3 Likes

Godt at ingen har den fulle oversikt over mitt forbruk :grimacing:

1 Like

Usle 299 fra Scotland

Tror nok nilsas har visse mistanker …

Jeg er redd vi skal være glad vi ikke vet det Sigmund. :innocent:

2 Likes