Best i 2017

DET BESTE I 2017
De beste ølene: Nøgne Ø Dark Horizon 4.5, Omnipollo/Dugges Anagram Blueberry Cheesecake Stout og Voodoo Imperial Breakfast Stout
Årets bryggeri: Fuller’s (5), Stone (6) og Stigberget (5)
Beste pubopplevelse: Plasterers Arms i Norwich (juli), Hopbunker i Cardiff (mai) og Victoria Inn i Colchester (juli)
Beste pubopplevelse (Norge): Habitat i Trondheim, Røør i Oslo og Hundholmen (Bodø).
Øltur: Bristol med avstikkere til Bath, Cardiff, Newton Abbot og London, sammen med Finn, april-mai
Ølfestival: MCBB i København i mai
Drukket øl sammen med følgende ratebeerfolk: Cunningham, Rasmus, Saxo, madmitch76, Camons, Grumbo, downender, Skinnyviking, Brugmansia, fonefan, Gunnar, Bryne, ManVsBeer, KnutAlbert, bergstaden. mjs, djoeye og Finn.
Årets låt: Paradise, Humiliation
Beste album: 1) War on Drugs, A Deeper Understanding, 2) The Afghan Whigs, In spades
Konsertopplevelse: 1) Hedvig Mollestad Trio, Bukta, Tromsø 21/7, 2) Steve Wynn, huskonsert hos Magne og Mona, Tromsø 11/3 og 3) Ane Brun, Bukta, Tromsø 21/7.
Beste bokutgivelse: Sigrun Høgetveit Berg, Reformasjonen utgitt på Det Norske Samlaget

3 Likes

Oohhh, dette klarer eg ikkje kontre på 5 minutt:thinking:

Synd og skam at ingen tar seg bryderiet med å svare på denne interessante tråden.Eg skyt frå hofta og gjer eit lite forsøk:
Beste øl: njaaa, rater ikkje øl men er svak for fyldige imperial stouts, gjerne med sjokolade og vanilje. Humlebomber er og alltid av interesse, har prøvd eit par veldig gode frå Cloudwater.
Årets bryggeri: Lervig og Northern Monk - har prøvd mange bra det siste året.
Beste pubopplevelse: har besøkt mange i løpet av 2017, klarer ikkje å bestemme meg. Sjekk mine plass ratinger. Men, har hatt topp opplevelser i Stavanger, Minsk, Vilnius, Stockholm, Trondheim, Las Palmas og Aberdeen. Vel, når eg tenker tilbake: Akkurat og Ardbeg Embassy i Stockholm var top notch.
Øltur: Roadtrip i Norge heilt opp til Tromsø, med mange interessante stopp “der ingen skulle tru at nokon kunne brygge øl” og sjølvsagt Vilnius, Kaunas og Minsk - der sistnevnte imponerte mest.
Ølfestival: Nærbø og Sur & Bitter
RateBeer-folk eg har truffet i 2017: Nilsas, Gunnar, Sigmund, Holmen1, Holmen2, abemorsten, Bjarte1, Inbreak, tandembrauer, Rune, Finn, djoeye, yngwie, gunnfryd og alex_leit,
Årets låt: vanskelig… eg oppdager nye låter på Spotify heile tida. Beste låt? Varierer litt over tid.
Beste album: Honeymoon Disease - Part Human, Horisont - About Time, Violent Gin - Part Human, Mostly Beast og det lokale bandet Vrakfeber
Konsertopplevelse: er aldri på konsert…
Beste bok: les bare sakprosa, sånn er det! Kjøper litt bøker i hytt og ver, både nytt og brukt. Har ikkje forhold til kva år boka er utgitt. Blir mykje krig, politikk og anna elendighet.

2 Likes

Beste øl smakt i 2017: Rodenbach Alexander og Dark Star Imperial Stout (begge 4.4). Beste cider smakt i 2017: Brännlands Iscider Fatlagrad 2014 (4.4).

Årets bryggeri: De Dolle Brouwers (egentlig en gammel rangering, men har ikke smakt noen bedre i 2017)

Beste pubopplevelse i 2017: The Junction, Castleford, England.

Beste pubopplevelse i Norge: Cardinal (selvfølgelig - same procedure as every year, James).

Beste øltur 2017: Castleford, Belfast, Dublin

Ølfestival: SPBW 1st National Woodfest, Castleford.

Drukket øl oftest sammen med: Holmen1 og Holmen2, gunnar, abemorsten, tandembrauer, Bryne, nilsas m.fl.

Årets låt: Finner en ny favorit på Spotify eller Youtube nesten hver dag. Trenger ikke være utgitt siste år.

Beste album: Perler fra Svein (Svein Tang-Wa)

Beste konsertopplevelse: John Rutter dirigerer Fauré’s Requiem m.m., St. Paul’s Cathedral, London.

Beste bok: Som regel den siste jeg har fått i hus, i dette tilfellet Gunvor Hofmo: Samlede dikt.

3 Likes

Her er mine nominerte:
Beste øl smakt i 2017 :
Dieu du Ciel Péché Mortel (4,5)
Alchemist Focal Banger (4,4)
Beste Norske: Nøgne Ø Adventurous Brown (4,1)
Årets bryggeri: Northern Monk
Beste pubopplevelse:

  1. The Local Pub, Athen
  2. Tocha og Craftman i Minsk
    Beste øltur:
    Var særs aktiv på den fronten I fjor, var i Helsinki en uke, med avstikker til St. Petersburg, Tromsø en langhelg, (fikk nyte godt av NordNorsk gjestfrihet) Athen og Kreta, men den turen som tar kaka, var Bryne og meg i Østerled, Vilnius, Kaunas og Minsk i høstferien var en overveldende opplevelse, vi hadde privat guiding av alex_leit 2 hele dager, og fikk truffet det meste av bryggere/bryggeri fra den kanten, + vi var på noen steder som neppe hadde vært mulig uten hans hjelp.

Beste Ølfestival: Nærbø og Whats Brewing (Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen :sunglasses:
Beste radioprogram: Transmission

Hvor kan man få tak i Omnipollos Blueberry cheesecake? Noen plass i Norge?

Ser Crowbar i Oslo har hatt denne inne.
Dugges / Omnipollo Bourbon Barrel Aged Anagram Blueberry Cheesecake Stout
Men det er nok en tid tilbake og er sansynligvis tom nå.