Mini-admin and his Norwegian roadtrip

Lite øl i dag. Har kjørt frå Levanger via Østerdalen til Lillestrøm. Fint vêr i Trøndelag, ellers stort sett regn. Tok ein kjapp tur innom Steinvikholmen Festning, har kjørt forbi det skiltet mange ganger.

Blei ein kort pissepause i Alvdal. Må nok ha ein skikkelig stopp på Aukrust Senteret ein annan gong!

Etterpå direkte i drittver og stor trafikk til hotellet i kanaribyen.
Lillestrøm som ølby? Njaaaa, Gulating Pub var ok, ikkje meir.

2 Likes

Ser ut som en rolig (trevlig) resa!
Många bryggerier jag aldrig hört talas om här i Sverige. :flushed:

2 Likes

Hadde og tenkt meg innom Nord-Sverige men det blei det ingenting av i desse virustider…

Turen heim i går blei i god ånd gjennomført med mange ølstopp, både for å få rate plasser men og finne nye norske øl. Det blei handla inn ein god kasse på turens siste dag :sunglasses::money_with_wings:Meny Lillestrøm - godt med øl frå Norumbryggeriet
VP Lillestrøm - plass tick…
VP Strømmen - fann litt øl
Gulating Strømmen - mange bokser fra Slakteren
Meny Stavern - hadde 2 ulike øl frå Agnes Brygghus. Den eine flaska hadde tre ulike framsideetiketter.

Meny Skien - må legge ut ein ny, den som Cunningham har ratet som byens beste, var sjait :imp:
VP Skien - plass tick…
Gulating Ølutsalg Skien - greitt nok.
VP Lillesand har eg besøkt før men her er det mulig å finne «sjeldne» øl frå Kjerlingland
Gulating Brennåsen - må alltid innom her, siste stopp før eg er heime om ca 3 timar. Blei jammen ein pose nyheter her og :money_with_wings:
Nå starter alt etterarbeidet etter turen:

• Få oversikt og lagerført alle innkjøp
  • Rate nye plasser besøkt etter Lofoten, det er mange…
  • Ølet skal drikkes! You know where I live :grimacing:
4 Likes

Har summert litt tall her:
Totalt kjørt 8439 km (1047 km var intern kjøring i Lofoten)
Diesel: 476.09 liter
Kroner: 7144.49 kr
Forbruk pr.mil: 0.564 liter
I tillegg kjem 13 hotellovernattinger, ei campinghytte og resten privat innkvartering.
Kjøp av øl; flaske, boks og konsum: vil ikkje tenke på det…

2 Likes

RBHD-gjengen er klar og motivert for en verdig smaking 21. august eller senere! Hvis vi ikke får lov å ta med øl fra egen kolleksjon, spleiser vi selvsagt på prisen for dine. Men vi dekker faen ikke hotellovernattingene og dieselutgiftene dine!

Eg er klar denne helga, og neste, og neste osv. Men, helga 5.-6.september er eg på familietur til Bergen. Blir nok litt øl og plassratinger (host) der og :sunglasses:

Då er nok eg dessverre å avskrive, i Nordfjord på hjortejakt :stuck_out_tongue:

Hmmm, kan eg då legge ein boks frå Behind Bars Brewery og Fæby Bryggeri på ein avtalt plass i Nygårdsparken?

1 Like

Hehe, grave ned og lage skattekart? :stuck_out_tongue:

Det lar seg vel ordne, får sende kjæringa og ta imot :smiley:

Veldig bra gjennomført, Bryne. :sweat_smile: Det har vært en ren fornøyelse å følge deg her på tråden. Glimrende og eksemplarisk jobb for fellesskapet. :birthday:

2 Likes

Det er godt MDG ikkje er her inne og les. :joy:

1 Like

Til høsten kommer NRK serien “Mini-Admin and his Norway roadtrip minutt for minutt”

2 Likes

Eg er nå erklært niding og fredlaus av MDG og alle andre miljøbevisste storbyfolk utan sertifikat :smiling_imp:

…ser ut som Agnes har overtatt bryggingen av Brunlanes Solkyst fra Veholt da… Regner med at noen fikser ny entry i løpet av uka :wink: [spoiler] @Cunningham !?[/spoiler] …ser ut som det er Stengetid ⚠ - #339 by visionthing for Veholt…

Kjøpte tre flasker av denne :grimacing: Aner ikkje kva tid den blir lagt ut, ligger i ein av 10 pappesker…
Står at den bare selges på Meny Sødersrød (Helgeroa), det stemmer ikkje, eg handla på Meny i Stavern.

(det er samme eier i Helgeroa og Stavern [som strengt tatt ikke ligger i Brunlanes] - så det er nok grunnen.)
…kan legge den i selv óg - tenkte mest på å være sikker på at samme oppskrift på nytt bryggeri er nytt øl… (evt. sjekke med John Arne ellerJan Halvor om det er samme oppskrift…@Cunningham? )

Status på ny plasser: 96 stk (93 norske og 3 finske) Blir mange vinmonopol og butikker! Har bare ratet 45 stk når eg var i Lofoten så her er det ein jobb å gjere den neste mnd. Nå er det prioritert å få orden på alle øl som er konsumert eller satt på lager. Blir minst eit par dagar arbeid. Og, må jo organisere øltreff framover for å bli kvitt litt ballast :grinning: Første session blir nå på lørdag :hugs:

2 Likes

Pussig, flaskene frå Agnes Brygghus har alle kork frå Veholt. Har dei kjøpt opp Veholt sitt restlager? Står nå tydelig “Brygget og tappet av Agnes Brygghus, Stavern” På Brunlanes Solkyst står det “Med Hilsen” fra Geir Larsen, Dag Arild Bakken og Geir Nilsen. Er dei alle lokale Meny kjøpmenn?

…ser ut som Geir Nilsen jobber sammen med Dag Arild som er butikksjef på Meny Søndersrød.
Geir Larsen er idéutvikler og ølentusiast i følge artikkel i lokalavisen (ØP) :
image

…kan vel tenkes at de kjøpte resten av korkene når bryggeriet ble demontert, eller at de bygget først batch der oppe (på besøk?)