Spørst jo om Agnes har / hadde eiga flaskelinje. Transportert til Veholt for flasking? Brygga på Veholt for Agnes?
Jeg spurte de på Agnes om Veholt fortsatt var i drift.
Det trodde de…
Tja. Så da har de vel ikke for mye kontakt
Resultatet, rekna i nye øl på turen:
Norge - 215 stk (Skrekk og gru, då passerer eg 5000 norske øl ifølge mine notater…)
Utlandet - 49 stk (30 frå Finland)
Cider - 8 stk
Har ikkje orka å skilje konsumert øl og øl med heim i bilen. Ein del flasker har eg både 2, 3 og 4 stk av. Dette er stort sett 33 cl flasker til framtidige ølsamlingar og litt vidare salg.
Då kan eg snart prioritere å rate plasser besøkt etter Lofoten!
Dette blir mitt siste innlegg på denne tråden.
Det var kult å «være med på» turen din. Med besteforeldre som bodde i Lofoten, foreldre i Skibotn og Lakselv-som-bosted i 11 år, var det mange steder jeg har litt tilknytning til.
Da håper jeg du greier dra frem noen gode fra turen når meg og @gunnar klorer på kjellerdøren senere i kveld.
Kjekt om du sier hvor du er lissom…
Var på tur i går klokka 07.10 til 21.10 Tre første bildene er fra Fjonebrygg.
Jadda, då var årets øltur tur-retur Bryne-Lofoten i gang Første etappe var til Drammen. Nesten full bil før ei einaste flaske var handle inn! Betre plass sørover, då er eg aleine i bilen.
Stopp av interesse i dag:
Sideriet - hyggeleg plass utanom allfarveg med tanke på kvar du kan tenke det eit sideri. Tre nye sider.
Lindheim - bare måtte innom igjen, alltid noko nytt
Lien Gård - måtte innom sjølv om alle tre sider plutseleg kom i hyllene på Kvadrat rett før helga.
NeRø - måtte innom igjen, hyggeleg plass og god service. Han hugsa meg igjen frå i fjor. To nye sider, ein var utsolgt men kan vere å finne på polet frå og med julislippet.
Drammen - på ein mandag? Hellvede heller Alt av interesse er stengt: Skur 4, Rekord Bar, Gummibaren er langtidsstengt pga bygging i kvartalet, Pavarotti mangler ansatte og er stengt ein så lenge og uansett på ein mandag og Gulating Pub er stengt på ubestemt tid pga vannlekasje. Altså er byen ei
ølørken! Fekk ein plass tick: Lauritz Public Bar - Imponerte lite…
Sideriet i Børtevegen 52, Lunde
Lien Gård, lita sjølvbetjeningsbu for eplemost, limonade, honning etc. For å kjøpe sider og ingen er tilstede, ring nummeret som er lett synleg i bua.
Dagens konsumhøydare Kjøpt kald på Meny og drukket på parkbenk langs Drammenselva i sommervarmen mellom regnbygene.
Da blir det vel snart også en rapport fra Røros å finne her?
@Bryne
Dere er snart mer på display enn kardashian er.
Det utanlandske namnet du nevnte Nilsas, kjenner eg ikkje til
Status tirsdag:
Omvisning i Eidsvollbyggningen
Vinmonopolet Rena
Vinmonopolet Tynset
Vinmonopolet Røros
Mega Røros - den må eg legge ut
SkanckeBua - mat med familien og ei øl, ikkje ny….
Pub crawl Røros med Bergstaden med utvida session i hans bopel 8 minutt rask grange frå hotellet mitt. Top service! Ekslusive øl og sjeldne øletiketter
Onsdag 7 juli:
Tur innom Hogna. Traff dedikert øletikett samler fra Sandnes! Top service og blodfersk Hogna Calcutta 028 + bryggeripass
Måtte innom desse klassikarane: Nidar (sjokolade), Nidarosdomen, Vinmonopolet Trondhjem Torg (ny lokasjon), Gulating Byhaven og Øx Taproom. Er snart klar for eit besøk på Trondhjem Mikrobryggeri
Het denne øletikett-samleren tilfeldigvis Jørn?
Meiner å hugse at det var navnet. Han skaffer og øl til Vaaland. Han har og hatt utstilling på Nærbø Ølfestival
Han skaffer også øl til Cardinal, både prøveflasker og salgbar mengde.
Har du vært innom Gulburet nå?
Eller bare sjekker du hva som er tilgjengelig?
Artig sted å ha vært innom
Var innom der med Kenni for sju år siden. Artig å ha vært innom ja, men ølene var ikke mye tess.