Norske bryggerier 🇳🇮

Palmekyst kom pÄ polet i april, det er vel et Homborsund brygg rent teknisk. Har forresten sendt spÞrsmÄl ang. eventuelle endringer i oppskrift.

Fosen Bryggeri

Hvem fÄr tak i disse :slight_smile:

Dansk bryggeri sluker Hansa Borg – E24

SĂ„ er ikke Hansa Borg eid av min gode venn i Halden lenger


Det lover ikke godt for kvalitetssatsingen til Hansa-Borg.

Ikke spes opptatt av Hansa Borg produkter. Mer bekymret for de i Grimstad

Kan ikke helt se hva en liten mygg i spesialsegmentet som gjÞr det bra og dessuten er kvalitets-alibiet i konsernet skal pÄvirkes noe av dette.

Men vi ser jo de samme dystre spÄdommene hver gang det skjer noe (NÄr Kjetil solgte sin andel til Hansa, nÄr Hansa kjÞpte majoritet etc.) men fakta er at NÞgne bare har markert seg enda tydeligere med kvalitet og antall nyheter hele veien.

SÄ har vi ogsÄ den vanlige gjengen som synes aksjeeiere betyr mer enn selve Þlet og norske arbeidsplasser. Klart de mÄ benytte anledningen som byr seg. Tror vi andre skal konsentrere oss om Þlet (og tickene!)

Kanskje NØ kommer ennÄ mer ut i verden
Og det blir mindre pÄ oss
SYYYYYYYYYYYYYYYYYKT
:frowning:

1 Like

Litt som Lervig og Amundsen, som ofte lanserer Ăžlnyheter i utlandet lenge fĂžr det blir tilgjengelig i Norge.

Eg ser fram til ein NÞgne Ø collab med Faxe :crazy_face: Kan eg hÄpe pÄ ein 10% malt lager pÄ liters boks :thinking::crazy_face:

3 Likes


La oss hÄpe verden slipper det.

1 Like

Lervig er en ultra kommersiell aktÞr som kaster seg pÄ enhver trend som mÄtte vÊre i tiden, Hard selters, drinkmiks, rusbrus, alkoholfri fruktdrikk, NEIPA etc. NÞgne har vist at de stÄr for sine verdier gjennom flere stormer og en endring av aksje eiere endrer ikke pÄ det faktum at det er et lite selvstyrt norsk bryggeri med en liten stab ansatt i Grimstad. Hvilken interesse skulle Faxe ha av Ä detaljstyre dem? Dette er en del av bransjen som Royal har lite kunnskap om og vil la dem holde pÄ sÄ lenge de fikser dette best selv.

Om man klarer Ä skille mellom bryggerier og veldedighetsorganisasjoner sÄ er det nok heller CB man bÞr passe pÄ. De representerer bare en liten duplikat av det som skjer hos Hansa og Borg.

1 Like

Mo Laksegard satsar pÄ hotelldrift. Her reknar eg med at det blir servert Þl frÄ Mo Laksegard til sommaren!

1 Like

Det vil jeg ikke vedde pÄ. Mo Laksegard betaler sÄ vidt jeg har forstÄtt ikke alkoholavgift pÄ eget Þl, fordi den begrensede utskjenkingen er del av en opplevelsespakke pÄ garden. NÄr de Äpner virksomhet et annet sted i kommunen, er jeg tvilende til om avgiftsfriheten fÞlger med pÄ lasset.

1 Like

Fra Stavanger Aftenblad i dag:
VingÄrden Midtsommar ligger pÄ Hebnes, mens turistverten BjÞrn Moe brygger Þl til hotellet pÄ Jelsa,

1 Like

Kjetil rider igjen Telemark Bryggeri AS, Skien | Legende blir ny bryggerimester i Skien (ta.no)

1 Like

Ja der er det god muligheter for forbedring i allefall
:slight_smile:

1 Like

Min navnebror ser faktisk meir og meir ut som ein typisk bryggar :grinning: Tipper at frisĂžrlauget kunne tenkt seg Ă„ kvesse saksa!

1 Like

Regner med det blir et kvalitets lĂžft der. Han pleier levere bra.

1 Like

Det er mye Ä gÄ pÄ regner jeg med her. Det er denne type Þl jeg aldri har orket Ä plukke med meg fra hylla. Med rÞtter fra Trio bryggeri og 3-4 pils pÄ 4,7% blant den lille utvalget de har.

Men de har store hÄrete mÄl, sÄ mÄlsettinga passer nok bra sammen selv om jeg tror det vil bli et betydelig Þnske om Ä endre stilretningen ganske radialt fra den nye sjefsbryggerens side. TELEMARK BRYGGERI AS emisjonskampanje | Folkeinvest

1 Like