Norske bryggerier 🇳🇮

Trist FB-melding fra Nedstrand Bryggeri i dag: “Vi har i natt hatt brann i bryggeriet.
Utsalget er derfor stengt inntil videre.
ForelĂžpig leverer vi til butikker som normalt siden ferdigvare lageret ikke er berĂžrt av dette.
Vi jobber for Ă„ fĂ„ oversikt over skadene og hĂ„per Ă„ fĂ„ i gang produksjonen igjen om ikke alt for mange uker, men det gĂ„r nok litt tid.”

https://www.ratebeer.com/brewers/gronland-bryggeri-fka-siste-sang-bryggeri/29905/

Kva er status her? SlÄtt konkurs 6.oktober 2021. Har dei starta opp igjen? Eg blir ikkje klok pÄ det som er ticka inn pÄ UT i 2021, mykje ser ut til Ä vere etterregistrering.

Er det bare Ă„ sette Little Brother som retired? Likvidert 12.07.2021 (Avviklet uten konkurs)

Bakst & Brygghuset kan settast som retired, inntil vidare i alle fall. Var for liten plass pÄ bakeriet, sÄ dei skulle finne nye lokaler, men der har det stranda. Virkar ikkje som det vert noke meir heller.

Kva mnd skjedde dette?

Veit i grunnen ikkje nÄr dei brygga sist. Tidlig i fjor ein gang kanskje. Det har berre stoppa opp og dei skulle flytte brygginga i stÞrre lokale, som aldri dukka opp.

Rykter sier at Kjetil (Ex NÞgne) begynner som sjefsbrygger i Qvart. Det vil i praksis si Homborsund bryggeri og sammen med nylig ansettelse med samme tittel i Telemark bryggeri og den allerede eksiterende posisjonen i Solo sÄ skal han fÄ litt av hvert Ä engasjere seg i fremover.

Eg besÞkte denne plassen pÄ lÞrdag:
https://www.ratebeer.com/p/place/99333
Her er dei snart i gang med brygging! ForelÞpig har dei ei Þl brygga av Ølsmia, RebAle. Denne er pÄ UT registrert under Ølsmia, men det kan tenkes at den seinare bÞr inn under bryggeriet pÄ SkrÄplanet. Alle 26 innsjekk av dette Þlet er pÄ SkrÄplanet. Er bare tilgjengelig der frÄ fat. Kva dette nye bryggeriet skal heite, veit eg ikkje. Det viste ikkje den unge dama pÄ jobb klokka 12.00 heller. Plassen er registrert som bar, eg endrer til brewpub nÄr dei er i gang med eiget brygga Þl. Kanskje om ein mnd eller to?

1 Like

SkrÄplanet :grinning:

1 Like

Her blir det brygga Ăžl! Har Inbreak sovna?:smiling_imp:

1 Like

Eventuelt en oppgave for ERB92 , som for tiden er mer aktiv pÄ rate-fronten enn Inbreak. Ingen av dem rater Places, riktignok, men her er det ØLENE (om der er noen) som fÞrst og fremst mÄ fram i lyset!

1 Like

Synes bÄde @Inbreak og @ERB92 bÞr vÄkne opp her.
Er ikke lange turen ut pÄ holmen for dem.
Og ta gjerne med dere @Palme pÄ turen ut dit ogsÄ, selv om han har sluttet Ä bruke RB og gÄtt 100% over til UT.

Nja, ikke 100% :wink:

Vet at Inbreak har hatt seg en tur ut der, sÄ det ligger vel noe spennende slakt pÄ modning i en eller annen notisbok

2 Likes

Vellagret rating :thinking:

Tja, sÄnn midt pÄ treet rating mener du?
Wet paper, harsh hops, bark, weed, boozy, leafs, grass, minerals – meh! :slight_smile:

1 Like

Der staves nok helst meh! med store bokstaver MEH! :grin:
Godt Ä fÄ liv i @Palme igjen ogsÄ. Alltid morro Ä lese de ratingene hans.

DÄ er bÄde bryggeri med Þl og plassen lagt ut pÄ RB. Steinsland er reine Þlmetropolen med to bryggeri!

Nice

Kan bli Ă„rets sommerrally det

Godt nedgravd i Evernotes ja, frÄ udrikkelig til sÄ vidt drikkbart. Ingenting Ä jakte pÄ. Veit ikkje korleis drifta er pÄ hotellet heller, gjekk vel heller dÄrlig etter ein del investeringar, spesielt i corona tider. Omtrent halve hotellet skulle vel verte asylmotak eller noke i den dur, om det vart noke av. Julebord var mildt sagt begredelig. Alt av dessert var ferdiglaga fabrikkvare, lutefisk sÄ luta at det gjekk opp pÄ fatet av seg sjÞlv, lammeribbe av bog (frÄ IdsÞe, og ikkje ein av dei utallige lokale produsentane), det meste av middag virka som halvfabrikat. Har sjelden sett sÄ lite matkjerligheit frÄ eit hotellkjÞkken. Styr unna


1 Like

Hm. Da trenger jeg altsĂ„ ikke prioritere sommerferie pĂ„ dette bryggende hotellet. Selv om jeg ofte “trekker litt fra” pĂ„ Inbreaks helslakt av Ăžl, sĂ„ kan jeg vanskelig se for meg at dette vil vĂŠre noen stor opplevelse. Der er dessverre en del norske eksempler pĂ„ lokale smĂ„bryggerier som leverer kvalitet under pari - noen av dem har allerede gitt opp, og flere vil nok gi opp i kommende Ă„r. Jeg har sagt det fĂžr, og sier det igjen: Selv om jeg fryktelig gjerne vil heie pĂ„ grĂŒndere i distriktsnorge, sĂ„ mĂ„ man se i Ăžynene at det ikke holder bare med grĂŒnderentusiasme og eventuelt Ăžkonomisk stĂžtte fra Innovasjon Norge. Man mĂ„ ha forstĂ„else for hva Ăžlkvalitet dreier seg om - og mangler man noen personlige forutsetninger der, sĂ„ mĂ„ man ihvertfall alliere seg med folk som har det.

2 Likes

Ein habil Þlkjenner og UT kompis av meg var nyleg innom Panorama Hotell og ga 3.75 og 4.00 pÄ dei to han drakk. Tyder pÄ at det ikkje er total slakt? Eg ser ellers pÄ UT at ratingane i 2020 ofte var veldig lÄge. Har det dÄ vore varierande kvalitet pÄ det som har stÄtt i kranane? Litt meir jamn rating i 2021/22