Norwegian Ratebeer Gathering 2018

Godt nytt øl år til våre kjære brødre og søstre (vi har da damer her også!)

Angående Norsk Ratebeer Gathering 2 og 3 Mars i år
Hvem av dere finne veien til den norske solkysten?
Ja vi skal holde jo oss på det glade sørlandet denne gangen
Kjempetorsken og Nøgne Ø lover å finne frem noe snadder fra den dypeste kjelleren med masse spindelvev på. Da må en bare møte opp!

Programmet er som følger (litt preliminært men dog ganske nøyaktig også)
Vi møtes på Apotekergaarden i Grimstad fredag 02 Mars
Dette er en brewpub som ikke veldig mange har vært innom. Det finnes en brewpub til i Grimstad. Men om de har noe øl da gjenstår å se. Vi prøver å jobbe med den saken også. Sjelden vare.

Mange har nok reist langt denne dagen, så de som føler for det spiser på Apotekergaarden.
Når alle har spist og ticket seg ferdig drar vi opp til Nøgne Ø

Vi skal også være på Nøgne Ø på lørdagen. Vi skal blant annet få en presentasjon av deres fatlagringsprogram.
Yeastside – et nytt bryggeri hvor flere også jobber på Nøgne Ø kommer til å presentere sine produkter.
Jobbes også med andre bryggerier i nærheten.
Hva som blir på hvilken dag må vi se an litt ennå. Kommer an på når de enkelte bryggeriene har mulighet. De fra Nøgne Ø er jo uansett på plass hver dag.

Det jobbes i kulissene med andre spennende foredrag.
Grand tasting…….hmmmm
Vi jobber med et alternativt opplegg. Dette fordi uansett det blir mye øl på Nøgne.
Det produserer jo mye annet spennende der også. Blant annet sake og cider

Lørdag 3 mars kommer vi til å starte dagen med en busstur nedover fra Grimstad mot Kristiansand og tilbake seff.
Det blir en del bryggeribesøk nedover kyststripen. Masse ticks og digg.
Mat må vi jo også ha.

Vi kommer tilbake til Grimstad på ettermiddagen
Noen vil kanskje hvile litt. Ellers så antar jeg at det blir mye bottleshare på hotellrommene.
Er det noe vi kan så er det å ha med oss nok øl
Det blir nok mye snadder og sjeldent øl som blir plukket frem fra de dype kjellere rundt om i landet.

Kvelden avsluttes igjen på Nøgne Ø
På lørdagen er det kun oss der. Så vi har litt friere tøyler.
Puben deres har nemlig åpent på fredagen. Men sannsynligvis kommer vi til å benytte et annet rom.
Så vi har igrunn frie tøyler hver kveld.

Kostnader……
Ingenting i livet er jo gratis. Ei heller øl
Prisnivået på hotell og middager bestemmer du selv
Det finnes flere alternativer i Grimstad og omegn
Bussturen må vi jo dele på. Men om vi er mange så blir det ikke mye pr person
Opplegget på Nøgne Ø blir sannsynligvis latterlig billig……
Bryggeriene vi besøker vil nok ha litt for sine produkter de også
De nøyaktige summene kommer vi tilbake til. Lettere når vi begynner hvite hvor mange som kommer

Håper å se mange av dere på vår lille hyggelige samling
Spre det gode ord

skål frender

Ser meget fristende ut. Var veldig moro da jeg var med sist i Halden, Henrik. Må telle opp sparebøssa mi…

1 Like

Hei Henrik. Takk for melding og invitasjon. Høres artig ut, og noe jeg gjerne kunne tenke meg å bli med på også. Litt lang tur fra Molde, så her må det nok litt planlegging til!

1 Like

Da det er lenge siden forrige informasjon om dette arrangementet tillater jeg meg også å minne om at det fortsatt er fire ledige overnattinger i et hus som jeg har leid for anledningen:

Som et økonomialternativ (og mer sosialt) har jeg forespurt på å leie det huset vi brukte under forrige RB treff i Grimstad. Her er det altså 8 senger fordelt på 3 rom. Noen av sengene er dobbel, men jeg legger opp til at hver person sover i hver sin seng. Huset har kjøkken med kokemuligheter og kjøleskap, noe som er praktisk med hensyn til frokost. Avstand til sentrum er 800m i retning mot Nøgne Ø. Prisen fra fredag til søndag blir da 650,- pr. person dersom vi fyller opp med 8 personer.
Har huset på hånden til en viss dag, men ikke bekreftet fristen enda. Går derfor ut nå med dette som et tilbud, førstemann til mølla osv. Så dersom du vet du skal være med og ønsker å overnatte her gir du beskjed. Når vi har fylt opp er det fullt, enkelt og greit.

Jeg vil være med på huset.

2 Likes

Flott, da har vi belegg for fem av åtte senger.
Bryne
Gunnar
Cunningham
Kaaz
Beer5000

Legger inn sengetøy i prisen uansett så vi slipper å tenke mer på det. Det gir følgende prismatrise for fredag til søndag:
5 pers = 960,-
6 pers = 820,-
7 pers = 710,-
8 pers = 640,-

Satser på at vi blir flere enn fem, men foreløpig er vi uansett på halv pris av hotell.

Ikkje når eg fekk meg 2 gratis bonusnetter på hotellet. :stuck_out_tongue:

Det var godt å høre, men for oss andre så poster jeg litt info om transport for de som ankommer via Kristiansand med tog/buss. Det er gode forbindelser direkte fra Kr. sand rutebilstasjon til huset (søk på www.akt.no og Biesletta.

Konkurrenten.no har buss tur-retur fra Oslo til 222,- hvis du bestiller reisene hver for seg. Bestiller du tur-retur blir det 780,-. :-):grinning:

Det er flott Per.
Det er 1,4 km fra bussholdeplassen til Bie appartment og taxiplass rett ved bussterminalen. Hotellet i Grimstad og Apotekergården er i umiddelbar nærhet. Skulle man komme sent tar det 15 minutter med taxi til Nøgne Ø og koster ca. 250,-

Hvordan og når skal vi dra til Nøgne Ø på fredag? Jeg har allerede bestilt bussbillettene ovenfor og er i Grimstad 19:10. Er det for sent? Jeg kan endre billettene innen i morgen formiddag, men da må jeg vite når vi skal dra til bryggeriet. Jeg trenger ikke å spise på forhånd, men det hadde vært fint å kunne dra sammen.

Er ikke engasjert i programmet, men jeg er rimelig sikker på at vi ikke drar til bryggeriet før kl. 19. Tviler på at det er så mange som klarer å være i Grimstad før kl. 17 og dersom vi skal en tur innom Apotekergården virker noe over kl. 19 som passe tidspunkt å dra til bryggeriet. Vet vi du er på vei rundt den tiden skal det sikkert gå greit å vente på deg før vi drar. Eller hva sier du Cunningham@

eller slik skulle det vel være @cunningham

Det er fint hvis det står i trådstarten når vi skal være på Apotekergården, og tidligste tidspunkt for å dra samlet til bryggeriet. Da er det lettere for folk som skal reise å få planlagt. Det skal avspaseres, transportmidler bestemmes, mv.

1 Like

:face_with_raised_eyebrow:

Jeg har veldig lyst til å bli med! Må bare avklare med kalenderen, regner med jeg får overtalt den til å si ja

1 Like

Blir veldig gjerne med om det fortsatt er plass :slight_smile:

Absolutt @Ami

veldig hyggelig

Er det fortsatt stengt eller er det åpent for ølvenner ?

Skulle tru det var plass, men er ikkje den rette til å svare på slikt. Cunningham? Blir det satt opp dobbel-decker med tanke på busstur rundt på Sørlandet?