Nyheter 📰

Möck har eg ikkje kjøpt på fleire år, og har ingen planar om det heller :nauseated_face:

2 Likes

Men, litt nattmat a la MUK, det glir fint ned etter ein heftig kveld på byen :joy:

Pondus & Jokke Tretten Pils og en Kebab

1 Like

Ach ja, dream on! Nå har vi nettppp delt 13 «pils» på fire mann og der var det slutt…, Eg tar nr. 14 aleine🤪

1 Like

1 Like

Den var enkel å bare velge bort for min del ja. BANAN i øl??? Hva blir det neste – mango ha ha ho ho fnis.

Fra spøk til alvor, det var ikke bananen som fikk meg bort fra denne, men tanken på nok en laktose ‘liksom IPA’. Det går jo 15 identiske øl i butikk laktose NEIPA stilen på dusinet nå som alle bare smaker mer eller mindre ufyselig.

Nytt fra Rygr. Her ligger det an til “client / contract brewing”. Så mye for uavhengigheten fra Grans. :

“Da er tiden kommet for å slippe nyheten om en helt ny RYGR Transatlantisk Pilsner og RYGR Østkyst IPA som vil bli tilgjengelig denne uken. Pilsneren vil erstatte den forrige så snart den er utsolgt fra lager. Så dette kan nok variere litt fra region til region. Men - alle ska få :slight_smile:
Litt info om disse:
PILSNER: Et veldig lyst og humlekraftig øl, brygget med norsk håndverkmalt fra Jæren Korn & Malt, hvete fra Stangeland Mølle og med amerikansk humle (Mosaic & Centennial). Et krispere øl for den kresne pilsdrikker. Produsert i det flunk nye 120Mill. bryggeriet til Grans, under vårt oppsyn. Vi elsker den!!
ØSTKYST IPA: En humlebombe i butikkstyrke! Kraftig humlet med Citra & Mosaic, også denne med lokal gulvmaltet håndverkmalt fra Jæren Korn & Malt. Utseende og smak på denne er som en usukret tropisk juice. Meget hazy og aromatisk. Hvorfor Østkyst spør du? joda, Rygersønnen Leiv Eriksson oppdaget Amerika, og traff østkysten, samtidig som NEIPA fortsatt er populært, er dette også en New England(USAs Østkyst - hvor man mener NEIPAEN oppstod) inspirert IPA. Altså, en Østkyst IPA.
Produsert i det flunk nye 120Mill. bryggeriet til Grans, under vårt oppsyn. Vi elsker denne også!”

1 Like

1905 Bryggeriet, er det kjent for dere?
Så vidt jeg kan se er det her snakk om Cask som har fått brygget ølet hos Aass (strekkoden sier Aass). Tipper Commissioner, men kan jo i teorien (siden det er Cask tenker jeg) være Client.
1905 Juicy Pilsner… Gleder meg allerede.

1 Like

Har konsumert den og sendt mail med spørsmål til cask utan å få svar :imp: Har spart på den tomme boksen til eg veit kva i helv…dette er! Juicy? My ass!

1 Like

Det var da som bare f.#¤% utsolgt på vår lokale Rema allerede lørdag.
Og jeg som gammel mann trosset både motvind på jæren og mere til for å komme meg til butikken for å oppdrive et eksemplar av Østkyst for bare å måtte gå tomhendt hjem igjen.

https://www.nrk.no/urix/ukrainsk-bryggeri-lager-molotovcocktailer-til-bruk-mot-russerne-1.15871747

Eksplosivt øl-tick frå Ukraina….

1 Like

De er vel neppe ratebare, men fortjener en ren 5’er.

2 Likes

https://www.ratebeer.com/beer/pravda-putin-huilo-putin-is-a-dickhead/324152/
Derimot denne er jeg spent på om Norske importører/Vinmonopolet våger å få inn i sitt sortiment.

Populært øl forsvinner fra butikkhyllene (byas.no)

Dette “franske” ølet er brygget i Russland, viser det seg.

Hvorfor ikke bare fjerne alt Ringnes relatert?
Unngår å kjøpe disse “godsakene” unansett.

Bortsett fra Ringnes Julebokk, kjøper jeg Ringnes-produkter bare når der er noe nytt. Det er ikke så ofte. Vel, E.C. Dahls har en del greie ting, og jeg er ikke ajour med dem, men de jeg har smakt er ikke så fantastiske at jeg gidder kjøpe dem på ny.

1 Like

Sadly…
Tror jeg må innom Mellombels for en ny E.C. Dahls idag.
(Humlehaugen Golden IPA - Pale Ale) får som regel de med meg når jeg kan kjøre planke.
Men prøver i det meste å unngå Ringnes dog må jeg innrømme at Julebokk’en er ok.
Får med et nytt bryggerie i samme slengen så det er innforbi.

Eg er utan moralske prinsipp på det området, eg kjøper ALT av nye øl frå Ringnes konglomeratet :smiling_imp: Som Sigmund, nye øl, ein gong. Litt kjekt med nye ticks til ca 40kr. Er litt lei av å bare kjøpe hipster NEIPA og DIPA til 100-150 kroner boksen. Lite variasjon i smak er det og. Ringnes makro er sjeldan det store, men grei pris. Har planer om tur til Gran Canaria i sommer. Dei samme spanske mikrobryggeri ølla som på polet her lokalt koster 90-120 kroner koster omlag 10 Euro i Spania og! Eg gleder meg alt til makro og semi mikro bryggeri øl til 2-3 Euro :grimacing:

Hipster neipa med ulike etiketter til 140kr etc havner ikke i min handlepose
De smaker likt hele gjengen. Noe de forsåvidt skal også
Det er jo positivt
Kjøp heller gode norske humkejuice til noenlunde ok priser sier nå jeg
Haandbryggeriet har mange. Andre også

Nytt bryggeri @nilsas …hmmmm