Nyheter 📰

Avisa Østlendingen har vurdert eit knippe pÄskeÞl. Her er topp og bunn.

Det er mange tester

Teste pÄskeÞl? Den eneste tellende testen er vel den man gjÞr selv - men personlig er jeg ikke sikker pÄ om jeg har kommet meg gjennom alle JULEÞlene ennÄ 

Ja det er vel strengt tatt det vi driver med her pĂ„ RB, vi smaker, synser, mener og gir vĂ„re egne personlige score og kommentarer. Ser ikke sĂ„ mye poenget med Ă„ fokusere pĂ„ andres ‘tester’ akkurat her. :slight_smile:

Blir det brygging her?

Neppe

Nytt vannhull pĂ„ gang i “kort gangavstand” frĂ„ Halden :grin:

1 Like

Moss har vĂŠrt en rimelig boring Ăžlby.
Men det skjer faktiske positive ting der ogsÄ
Det skal de ha

Her mĂ„ OIa tĂžrka tĂ„rene: – Eg vart totalt overraska

Ola Helland mÄ tÞrka tÄrene nÄr han fÄr sjÄ videomeldinga frÄ bryggemeister Matthias Trum. Saman med han stÄr Sven Austel, bryggemeister pÄ Brix og JÞrn Idar Kvig (skjult). Foto: HÄvard Ovesen

12.04.23 19:00

Eit mange hundre Är gammalt bryggeri har fÄtt augene opp for ein utestad pÄ Bryne.

Eit heilt vanleg driftsmÞte ein onsdag ettermiddag trakk veldig ut i tid, utan at Ola Helland, deleigar i Brix brygghus, heilt forsto kvifor. Sakane som sto pÄ agendaen vart tynnare og tynnare, utan at dei vart ferdige.

SÄ Äpna dÞra seg. Inn kom JÞrn Idar Kvig. Han er Þl-entusiast og tidlegare importÞr av Þl frÄ det tyske bryggeriet som heiter Schlenkerla frÄ byen Bamberg. PÄ mobilen hadde Kvig med seg ei helsing frÄ Matthias Trum, bryggemeister ved bryggeriet som har rÞter heilt tilbake til 1400-talet.

Sjeldan syn

Trum hadde ein beskjed til Helland: Som takk for at alt arbeidet han har gjort bÄde for bryggeriet og den spesielle rÞykÞl-tradisjonen dei har i Bamberg, utnemnde dei han, som einaste nordmann, til representant for Schlenkerla.

Helland vart tydeleg rÞrt, og mÄtte tÞrka augene bÄde ein og to gangar.

– DĂ©t er det ikkje sĂ„ ofte eg har sett, braut ektemake og medeigar Hilde Steen Helland ut.

Ola seier til JĂŠrbladet at han vart heilt satt ut.

– Det er eit heilt fantastisk bryggeri. Eg er sjĂžlvsagt programforplikta til Ă„ seia at Sven (Austel, bryggemeister pĂ„ Brix) brygger det beste Ăžlet i verda, men Schlenkerla kjem nok pĂ„ ein god andreplass, seier han.

Øltradisjonen i Bamberg handlar om Ä setta rÞyksmak pÄ Þlet ved Ä bruka rÞyka malt. Schenkerla er eit av fÄ bryggeri som bruker 100 prosent rÞykemalt som dei til overmÄl har rÞyka sjÞlv. Dei har fulgt den same oppskrifta i fleire hundre Är.

Helland seier det er vanskeleg Ă„ laga ei rĂžykĂžl som smakar godt.

– Det er ikkje lett Ă„ finna balansen, men denne Ăžla er ekstremt balansert. Alt klaffar, seier Helland, som ĂČg har arrangert eigne Ăžlmiddagar kun med rĂžykĂžl frĂ„ Bamberg i glaset.

– Verdsatt

Saman med ein vennegjeng reiser han til Bamberg eit par gongar i Äret for Ä smaka pÄ Þl og gÄ tur.

– Det er ein by med ein eigen atmosfĂŠre. Han er pĂ„ storleik med Sandnes, men det er 14 bryggerier der. Alle som er interesserte i Ăžl, burde ta turen til Bamberg. Kulturen og atmosfĂŠren er fantastisk, seier han.

JÞrn Idar Kvig (frÄ venstre), Sven Austel, Ola Helland og Johan KjÊr Rosenquist skÄlar i rÞykÞl for Ä feira at Helland har vorte Noregs einaste ambassadÞr for det tradisjonsrike Schlenkerla-bryggeriet. Foto: HÄvard Ovesen

At han skulle fÄ ei slik merksemd av det historiske bryggeriet kom overraskande pÄ.

– Eg er jĂŠrbu, og tenker at eg er ein liten aktĂžr pĂ„ Bryne. NĂ„ vart me verdsatt pĂ„ ein mĂ„te som viser at me kanskje ikkje er sĂ„ smĂ„ likevel, seier han.

Helland seier at interessa for Þlet, som sjÞlv bambergerane seier ein mÄ ha drukke minst fire liter av fÞr ein likar det, er gryande.

– FĂžr var det sĂ„nn at om eg sĂ„g i kjĂžleskapet at det hadde gĂ„tt nokre flasker rĂžykĂžl, sĂ„ visste eg kven som hadde vore innom. NĂ„ klarar eg ikkje det lenger, seier Helland.

Brix skal vera den plassen, forutan Vinmonopolet, som stÄr for den stÞrste omsetninga av Schlenkerla i Noreg.

– Litt som morsmelk

Det var JĂžrn Idar Kvig som ordna ambassadĂžrutnevninga.

– Eg veit at Ola hadde lurt pĂ„ kva som skulle til for Ă„ verta ambassadĂžr, men at han ikkje hadde tort Ă„ spĂžrja. SĂ„ dĂ„ gjorde eg det, smiler den tidlegare importĂžren.

Eigentleg skulle det vera ei overrasking til 50-Ärsdagen, men korona og flytting av datoar gjorde det litt vanskeleg. I staden vart det denne onsdagen i april, utan at det la nokon synleg dempar pÄ gleda.

Bryggemeisteren pÄ Brix, Sven Austel, seier til JÊrbladet at for han er det ei stor Êre at Helland no er Schlenkerla-ambassadÞr. Austel vaks opp rett utanfor Bamberg by.

– Eg har skjenka rĂžykĂžl pĂ„ vertshuset til mor og far heilt sidan eg var elleve Ă„r gammal, fortel han.

– Det er litt som morsmelk for meg.

Hilde Steen Helland seier det er kult at dei pÄ Bryne har klart Ä skapa noko som vert lagt merke til av verdskjende bryggerier.

– Me hiv oss ikkje pĂ„ trendane, men gjer vĂ„re eigne greier. Det gjev resultat, seier ho.

I fjor hadde Brix brygghus ein omsetnad pÄ 17,6 millionar kroner og eit Ärsresultat pÄ 1,7 millionar kroner - begge delar ny rekord sidan starten i 2018. I fjor hamna verksemda pÄ Gaselle-lista til Dagens NÊringsliv.

– Det viser at me gjer noko rett, seier Hilde Steen Helland.

3 Likes

NÄ har jeg vÊrt pÄ bÄde Brix og Schlenkerla
Og kan trygt anbefale begge!

«Norsk bryggeri» i Argentina!
https://www.ratebeer.com/brewers/strange-brewing-argentina/46765/

Eg la til eit par Þl ut frÄ info i avisartikkelen i Stavanger Aftenblad (pluss info frÄ UT) Var frista til Ä legge til mange fleire. Kan vi hÄpe pÄ at Salikatt fÄr nokre av desse Þla til Norge?

Er vist Ä fÄ tak i her:
https://www.ratebeer.com/p/beerdome/73921/

Fra Fedrelandsvennen 19/4-23. Endelig ser det ut til at avisa har oppdaget at det eksiterer (eksiterte) flere bryggerier enn CB i Kristiansand

Har ingen problemer med Ă„ akseptere den som fakta.
Dagens aviser greier ikke se at der er en verden utenfor de som reklamerer og skriker mest.

Skal det vere Tesla Ăžl? :joy:

1 Like

En nabo har kjþpt

SÄ jeg fÄr vel bÊlme en

Tesla GigaBier ‱ RateBeer

Ingen ratingar endÄ? :stuck_out_tongue:

Er nok ikke Ă„ mange RB folk som gidder Ă„ betale 300kr for en plain pils

1 Like

Bare prisen alene kvalifiserer til Ă„ trekke ned.
300 for en pils er voldtekt.

Ser ingen rasjonell grunn til at tomgodset “plutselig” skulle innfinne seg i kroppens hulrom etter Ă„ ha konsumert innholdet? :thinking: