Eko Marked pĂ„ Bryne har nĂ„ utvida frĂ„ alkoholfritt og Kvass til og Ă„ tilby ordinĂŠre makro Ăžlđ
KjĂžpte to i dag til 41.90kr pr stk
PÄklistra info om 5.0% pÄ den eine boksen men der stÄr 4.6% pÄ boksen originalt
Eko Marked pĂ„ Bryne har nĂ„ utvida frĂ„ alkoholfritt og Kvass til og Ă„ tilby ordinĂŠre makro Ăžlđ
KjĂžpte to i dag til 41.90kr pr stk
PÄklistra info om 5.0% pÄ den eine boksen men der stÄr 4.6% pÄ boksen originalt
Denne festivalen ser faktisk interessant ut.
Brix Brygghus tar turen til Oslo. Ikkje ofte dei serverer Ăžl utanfor Rogaland!
Eg likte ellers denne setninga:
âOverhypa dĂžgnfluer som milkshake IPA-er, marshmallow portere og pastry stouts er offisielt banna fra festivalomrĂ„det.â
Ikkje akkurat ei nyheit men denne artikkelen kom eg over i âĂ
rbok for JĂŠrmuseet 1999â For historisk interesserte.
Stavanger Aftenblad i dag:
Det ferske Ärsregnskapet til Cardinal AS viser et overskudd pÄ 845.000 kroner, opp fra rundt 70.000 kroner i 2022.
Puben med de mange Ăžlsortene solgte Ăžl og snacks for 16,6 millioner kroner, opp nesten 10 prosent fra Ă„ret fĂžr.
Den gode omsetningen gjorde at tidligere tap pÄ nesten 800.000 kroner ble hentet inn, og nÄ er egenkapitalen i selskapet igjen positiv. I 2022 var egenkapitalen bokfÞrt til minus en halv million kroner.
Styret i Cardinal forventer et godt resultat ogsÄ i 2024. Det pÄpekes i Ärsmeldingen at egenkapitalen er positiv, og at likviditeten gradvis vil forbedres.
Det er Tom Blomberg Erichsen som er daglig leder pÄ Cardinal. Han eier ogsÄ 50 prosent av aksjene. Den andre halvdelen eies av Fjelde AS, det vil si brÞdrene BjÞrn og Leif Kenneth Fjelde.
Godt Ă„ fĂ„ vite at Cardinal fortsatt har livets rett, og vel sĂ„ detđ
Det gÄr bra Þkonomisk for Salikatt.
HÄper virkelig Rygr fÄr snudd trenden i Är - det vil vÊre trist om de ikke gjÞr det.
Fin artikkel om ĂlbĂŠks fra i fjor, for dei som har tilgang via Amedia
Bygdebladet kjĂžrer lokalprofil, og later lenge som om de kommersielt bryggede Ăžlene til ĂlbĂŠk har blitt brygget pĂ„ kjĂžkkenbenken hos en av eierne pĂ„ Vestre Ă mĂžy, selv om det til slutt innrĂžmmes at Brun Jul er brygget hos JĂ„ttĂ„ GĂ„rdsbryggeri. Bygdebladet kunne godt tatt med at alle de tidligere bryggene er brygget hos Skudenes Bryggeri, og presisert at det bare er utprĂžving av oppskrifter som foregĂ„r pĂ„ kjĂžkkenbenk-nivĂ„. Der er ingen signaler om at de to karene har tenkt Ă„ satse pĂ„ eget bryggverk av kommersiell stĂžrrelse. Det er fortsatt JĂ„ttĂ„ GĂ„rdsbryggeri som brygger de nye Ăžlene for dem.
Mirakel skjer! Ein gammel Grans klassiker gjenoppstÄr. Eit par brett blei solgt pÄ Rygr, resten gÄr til Vestfold.
https://www.ratebeer.com/beer/grans-spesialol/15026/
Fantastisk og nesten 2 i snitt pÄ de stakkarene som led seg gjennom den gamle varianten.
Selv om det er brygget av Rygr denne gangen er det samme oppskrift og desverre uten kritikk til Rygr sÄ er ikke forventningene de store. Ser dog frem til Ä prÞve den nÄr jeg er tilbake.
For dei som har planer om Ä kjÞpe sider frÄ eit siderier som dei fleste mangler:
https://www.ratebeer.com/brewers/stokka-gaard/52944/
Men fatt mot, det er nok flasker eplesider igjen, bare Ä ta kontakt med Tommy og avtale tidspunkt for handel. Han hadde fÞr uansett bare Äpent lÞrdag og sÞndag pga div regelverk eg forstÄr mindre av.
Ja, ja. Her har eg ikkje vore innom sidan 2009-10 dĂ„ âalleâ Ăžlinteresserte mĂ„tte innom for Ă„ prĂžve dette Ăžlet frĂ„ NĂžgne Ă:
https://www.ratebeer.com/beer/nogne-o-lemongrass-aku-aku-lemongrass-ale/109257/
Jeg likte Lemongrass-Ăžlet (som man etter hvert fikk ogsĂ„ pĂ„ Cardinal), men tror aldri jeg har vĂŠrt inne pĂ„ Aku-Aku (eller bare sĂ„vidt innom med barn og barnebarn). Folk flest i Norge har dĂ„rligere rĂ„d nĂ„ enn de hadde for 3-4 Ă„r siden - det gjelder nok ikke bare oss pensjonister, men ogsĂ„ hipsterne pĂ„ GrĂŒnerlĂžkka. Og etter 17 Ă„r var vel ikke Aku-Aku sitt konsept âhiptâ nok lenger.
Tiki bar konseptet er vel ikkje sÄ hipt i dag som det var ein gang. Eg trur og at det er rett som det stÄr i artikkelen at mykje av utelivtrykket har flytta tilbake mot sentrum, Torggata, Youngstorget med stikkgater og Aker Brygge (?)
Vi fÄr takke Tom for godt arbeid med Ä forsyne oss med Þl frÄ spennande bryggerier over fleire Är. HÄper festivalen pÄ Ganddal blir viderefÞrt av andre.