Nytt bryggeri?

Enten må Skumbag gjenoppstå med nytt navn eller må vi legge til nytt bryggeri. Andre får vurdere det…
Nytt øl lanseres uansett i dag😀

Skumbag is dead
Long live Beer Flag

dette har vi da vært innom her før

1 Like

Som eg skreiv, det som før var Skumbag. Eg skreiv ingenting om nytt brykkeri eller ei…

https://www.facebook.com/pg/RampBrygg/about/?ref=page_internal

Ser dødt ut, ingen UT ratinger i 2020, men eit bryggeri som har gått oss hus forbi :expressionless: Nokon som føler for å sjekke ut? Eg skal ikkje den vegen i sommar…

«Nytt» mjøderi

Losby Gods, eit langt steinkast frå Oslo, men nært nok til at Cunningham kan svippe innom. Ingen informasjon om øl på nettsida, men UT røper flaskeøl!!!

Hmm, Trøndelag igjen…
http://rampa.as/nb/lokalbrygg-0

Denne gjekk oss hus forbi. Var i drift frå ein gong i 2017 til dei gjekk konkurs tidleg i 2019

Folk Spiseri i Ulsteinvik ser ut til å ha laga eige øl. Men finn ingenting sjølv på unCrappd.

Raskt svar frå Marlobobo!

Hyggelig at du er interessert i det vi lager. Hvor holder du til? Det er dessverre ingen umiddelbare planer om direktesalg, da vi ikke har lov ved unntak om vi driver gårdsbruk selv og produserer en viss mengde av råvarene til produksjonen. Det holder dessverre ikke at råvarene skaffes lokalt.

Vi har i øyeblikket bare produsert mjød, cider og kirsebærvin, som er klart for salg i juli. Vi kommer også til å produsere noen mindre batcher øl selv, og noen større batcher øl som vi lager hos andre produsenter.

Halvparten av produktene vil bli gitt ut på Vinmonopolet, og resterende vil gå til utelivet (hovedsakelig i Oslo).

Akkurat nå har vi kun et samarbeidsbrygg med Monkey Brew på markedet (Vinmonopolet).

Mvh,

Marius Loktu

Jeg så at samarbeidsbrygget med Monkey Brew kan bestilles i polets nettbutikk, ja. Med en ufattelig mobilisering av viljestyrke klarte jeg å unngå å legge den i handlekurven ved siste bestilling. Totalbeløpet for mine bestillinger siste måned er likevel såpass høyt (særlig sett i forhold til mine beskjedne inntekter) at jeg ikke tør å gjengi det her - det kan bli brukt mot meg siden.

1 Like

Mjøden og cideren til Marlobobo er formodentlig ratebare, så jeg håper noen legger dem inn på RB så snart de får kloa i dem, eller mottar de fornødne produktdata fra produsenten.

…står på menyen - brygget av VelLaget Bryggeri

1 Like

:disappointed:

1 Like

Den kjem nok på Kvadrat tenker eg :stuck_out_tongue:

Då vert vel Losby comissioner eller kontrakt, og VelLaget nytt bryggeri også

Synd eg ikkje visste om dei i fjor haust. Hadde vore berre eit steinkast av motorvegen på veg sørover til Zwanze

VelLaget er hjemmebryggeri, vil tro de har alle godkjenninger på plass, men har ikke funnet noe som tyder på det…


Losby Gods er bryggeri på UT, ingen bilder av evt baksideetikett. Her må vi grave meir! Gi lyd om nokon tar kontakt med Losby, ellers sender eg ein Mail i ettermiddag. Er tross alt på jobb nå🙄
Monkey Brew sin collab? Den står vel i hylla på Bergen Storsenter? Dattera mi skal til Bergen neste fredag, eg har gitt instrukser😎

1 Like

Har VelLaget brygga for Losby, kan det i alle fall ikkje vere heimebrygg lenger. Då må jo alt vere i orden.

I forhold til MB, kjem nok den på Kvadrat ganske fort også. Men skal du ha frå Bergen, ville eg i tilfelle bestilt for henting i butikken så du er sikra. Skulle ikkje forrundre meg om denne forsvinn fort.

Jeg var innom Losby Gods en gang i tiden
Vår alles kjære Atna brygget (overraskende nok) en lager for de
Det var i de tider hvor det ikke flommet over av alt mulig
Men de hadde sluttet med den…fordi han som hadde ansvarets for baren mente at norsk øl var for dårlig! Det var ikke sånn Britisk…
Herre. Det er ikke sååååå lenge siden. Det var mengder av meget anstendige norske bryggerier den gang. Selv Atna synes jeg personlig har mye bra av det da faktisk lager.
Men nei sånt skvip ville han ikke ha.
Gleder meg til å ta en ny tur dit ha ha
tikk takk…

Eller Bar/Restaurant/Store

1 Like

Marlobobo Saggitarius vil jo dessverre ligge under Monkey Brew
Så en må visst komme seg til gården og få tak noe øl å tikke derfra
Men mead teller det også
:slight_smile:

Ondt Blod fjernet jeg fra navnet. De er hjemmebryggere. Står i infoteksten

1 Like