Slowchatje deel 1

Ja, het is echt aan het sterven hier. Ik ga ook maar eens overstappen binnenkort.

2 Likes

Welkom :slight_smile:

1 Like

Het is dood, heel dood maar ehm… weten mensen nog plaatsen voor obscure landen tickjes?

Er wordt gefluisterd dat je in sommige supermarkten nog Belgische ticks op fles kunt scoren, in plaats van alleen maar IPA’s NEIPA’s en DIPA’s uit blik

:smile:

Zo we zijn weer een paar maanden verder sinds mijn vorige bericht hier in dit topic…

Hoe zit het met men hier, lezen jullie dit nog? Ik zie vaak alleen nog wat berichten in het admin topic maar dat is het dan ook weer…

Waar zijn jullie nu, vooral in tijdens van quarantaine en sociale afstand, actief? andere fora, social media of volledig van de buitenwereld afgeschermd?

Volledig van de buitenwereld afgeschermd. Ik mag eens per week de barak verlaten om bier te kopen.

Untappd en neus wat rond op Beergeeks.
Raten doe ik nog stug hier.

@svd Hoe bevalt Brewver jou?

@tricksta_p Brewver… tja. Het is nog erg in de kinderschoenen merk ik. Veel statistieken zijn beetje matig en je merkt dat sommige zaken niet 1:1 over gaan. Ik doe het nu als backup gebruiken voor RB, en RB als backup voor Brewver.

Een actief forum op Brewver zou handig zijn misschien, hoewel dat net zo goed op RB forum kon zijn

Die matige statistieken weerhouden me er inderdaad van om de overstap te maken.

@svd @tricksta_p wat zouden jullie dan terug willen zien aan stats? Chris (maker van Brewver) is gek op stats dus zal alle feedback zeer waarderen.
Er zijn overigens best veel zaken geïmplementeerd op Brewver de laatste tijd, al vind ik ze soms nog wat lastig te vinden.

Doe maar een app, een website is niet meer van deze tijd qua gebruikersvriendelijkheid.

Ik zit ook op de app te wachten, gelieve met offline ratings (belangrijk als ooit de festivals weer doorgaan :stuck_out_tongue_winking_eye:). Of ik dan volledig de overstap zal maken, weet ik nog niet precies. Daarvoor moet ik dan weer een premium account aanmaken om mijn ratings van het jaar geleden over te maken.

Zomaar wat opmerkingen:

• Als ik op Breweries klik zie ik slechts de eerste 50 top rated brouwerijen staan en moet ik verder klikken om meer te zien, terwijl RateBeer al mijn brouwerijen in één overzichtelijke lijst weergeeft.
    Met control-F kan ik snel zien waar een brouwerij in mijn overzicht staat.

• Blijkbaar hanteert Brewver niet het mimimum van 5 beers rated van een brouwerij om in het overzicht te verschijnen. Dus als je toevallig één geweldig bier van een verder middelmatige brouwerij rate, staat die meteen in je top 50.

• Bij Brewver te weinig info zichtbaar op het scherm door al die open ruimte.

• Countries: Regions niet in een apart overzicht. Dikke plus: Ik zie nu wel dat Brewver veel meer landen uiteengezet heeft in regions. Daardoor wordt het voor mij een stuk interessanter.

• Beer styles: Ik mis een eenvoudig totaal overzicht in lijstvorm.

• Venues: Hoe exporteer ik mijn 344 place ratings van RateBeer naar Brewver?

Dat gezegd, Brewver is wel een stuk uitgebreider geworden sinds de laatste keer dat ik een kijkje nam. Net als @Zlotta staat het me wat tegen om een premium account aan te schaffen om mijn ratings over te zetten.

@tricksta_p de ratebeer places kun je lief vragen aan een van de RB members FatPhil heeft er een topic over

Dank!

NP man… ik hoop echt dat UT massa import ooit gaat gebruiken… voor backups

Wat gaat er niet goed over? Op Brewver zijn sommige bieren wat anders geadmind dan hier, wat hier één bier is, is op Brewver soms een lijst batches of zelfs een heel ander bier, en andersom. Maar in principe zou het weinig moeten verschillen en gooi ik nooit ratings weg van mensen (behalve sake en dingen als Smirnoff Ice die je wel kan raten op Untappd maar niet op Brewver).

Ik had problemen met het overzetten van mijn place ratings. Ik heb er hier ob ratebeer duidelijk meer van. Het zou kunnen dat het vooral places met special characters betreft. Als ik het goed heb ben ik veel place ratings van Bratislava en omgeving kwijt (brewver.com is down for maintenance :stuck_out_tongue:).

1 Like