Slowchatje deel 1

Ik kan me niet meer echt herinneren wat ik er mee bedoelde. Denk inderdaad dat de verschillen te maken hebben met bepaalde keuzes. Zo heb ik hier een Noord-Ierse tick die op Brewver een Ierse is omdat in 2019 ofzo die brouwerij verhuisd is naar Ierland maar ik heb het bier in 2018 gedronken dus zou technisch gezien Noord-Iers moeten zijn (?).

Dan idd mss nog een keer een brouwerij of bier dat anders staat aangegeven…

En ik schrok ff van Smirnoff Ice man

Dat komt omdat webshops op dit moment niet getoond worden bij het totaal van places. Ik heb het even getest met je file die FatPhil heeft gemaakt. Er worden 2 place ratings niet geïmporteerd, dat heb ik doorgegeven aan Chris.

Ah, goed om te weten! Het viel me alleen op dat op mijn venues map geen places in Bratislava, Wenen of Italie zijn te zien. Daarom dacht ik dat er een heleboel places niet werden overgezet. Dank voor het checken!

En één verdwijnt omdat Craft & Draft op Brewver één venue is en niet de shop en bar apart, de andere was een foutje wat nu is opgelost door Chris.

De places die je niet op de kaart ziet zijn er wel maar hebben geen coördinaten, deze zitten niet in de export van FatPhil en moeten handmatig worden toegevoegd en dat is nog niet gedaan.

1 Like

Ik heb m’n ratings ook gekopieerd van RB naar brewver. Leek wel goed te gaan - misschien een paar ticks die niet overkwamen.

Fancy stats overall, maar community is ook een beetje afwezig daar - ook geen forum. Waar zijn de venues?

1 Like

Je bedoelt hoe je je place ratings kan overzetten?
Community is er idd niet echt. Ja, een Facebookpagina. Maar kan nou niet zeggen dat het forum hier op RB overloopt van bruisend enthousiasme, dus wat zou de toegevoegde waarde zijn nog…? Ik zou het leuk vinden hoor, maar ik mis bijv alle ‘blank posts’ echt niet.

Ik rate zelf geen places, ik bedoel eigenlijk de places waar ik het bier gedronken of gekocht heb. Dat kan ik nergens terugvinden in brewver.

Als ik bijvoorbeeld de venues map van Spanje zie, dan zijn het er maar een stuk of 25, en is er geen enkele in Madrid.

En qua community - ik snap dat het hier niet echt enthousiast meer is, maar wanneer je met ambitie een nieuwe site maakt, doe er dan ook een forumpje bij.

Ah zo. Zolang er geen users uit Madrid hun place ratings naar Brewver overzetten staan de places er idd niet in. Daar is de site wel afhankelijk van.

Ik hoor net van Chris (van Brewver) dat er 39 places in Madrid op Brewver zijn. Je kan ze bijv invoeren bij je rating, of je kan ze gewoon vinden als je de naam in het zoekveld intikt (wel even kijken bij venues daarna). Ze zijn nog niet op de maps zichtbaar vanwege ontbreken van lat/long data, dat moet helaas vooralsnog handmatig worden toegevoegd

1 Like

Bedankt voor de uitleg!

Ik ga nog eens kijken of ik venues makkelijk kan toevoegen, en of ik ze zonder veel moeite aan mijn ratings kan koppelen.

Dat zou heel makkelijk moeten gaan. En je zou zelfs ook lat/long data aan al bestaande plaatsten moeten kunnen toevoegen. Dan komen ze op de map ook tevoorschijn.

Kijk: Free RateBeer Premium Membership through the month of October! - #117 by Viper666.Qc

Dank! :ok_hand:

Mag ik er even op attenderen dat de zogenaamde hype Hard seltzer echt volkomen ongeloofwaardig is voor me… wie de fuck wil er matig mineraal water dat nergens naar smaakt drinken waar wel 4% alcohol in zit? je kan net zo goed spa rood en wodka mengen…

Het drankje dat craft beer moet verslaan (in de US)? whahaha, wacht… amerikanen hebben geen smaak dus dit of bud light. Ik heb niks gezegd

Weet je wat nog erger is ? Dat is al die 0.0 en/of 0.5 % meuk… man als je jezelf buitengesloten voelt dat je dan van pure schaamte maar dit spul gaat drinken om er maar ‘bij’ te horen… kansloos…

:joy: mooi dat je hiervoor even je RateBeer-retirement uitkomt :joy: Ik ben wel blij met de nul.nulletjes. Hoe fijn is t om iets te kunnen drinken wat ruikt en smaakt naar goed bier, maar je geen kater oplevert? Seltzer daarentegen… :man_facepalming:

:wink:

Ik vind het in corona tijden vooral mooi ook doordeweeks al 's middags iets te kunnen ticken zonder alcohol moeten te drinken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kun je idd beter een 0.0 drinken dan een seltzer. Had echt het gevoel dat ik water dronk … Lekker gevaarlijk zuip spul. Ach ik word een “ouwe” zeikerd denk ik.

Vreuger! Toen de IPA nog hars smaak had en geen hazy multivitamine drankje was

Zo af en toe loop je tegen een 0.0 aan die wel drinkbaar is. Maar ik zoek ze niet echt op. Misschien moet ik eens een alcoholstop doen en dan alleen 0.0 drinken.