Statstiekje - stijlen

Ik zat mezelf, in navolging van de grote Benzai, af te vragen hoever ik ben, met van alle stijlen 10 stuks te drinken? Ik mis er 7, dus ik heb er 71/78. Om precies te zijn, German Kristallweizen (9), Cream Ale (7), Malt Liquor (5), Lambic Style - Faro (5), Scottish Ale (4), Polotmavy (4) en Sahti/Gotlandsdricke/Koduolu (3).

Om het interessant te maken voor alle raters:
raters tot 1000 ratings: heb je alle stijlen al?
raters 1000 - 5000 ratings: heb je van alle stijlen 5 of meer gedronken?
raters 5k - 10k: heb je van alle stijlen 10 of meer gedronken?
raters 10k+: heb je van alle stijlen al 20 of meer gedronken?

1 Like

Ik moet nog even, maar liefst 11 stijlen waar ik nog onder de 10 zit. Bij Kölsch, California Common, Alt, Mild ale, Kristallweizen en Faro onder de 10. Bij Irish ale, Sahti/Gotlandsdricke/Koduolu, Malt Liquor, Scottish Ale en Polotmavy zelfs nog onder de 5.

Nou voel ik niet bij elke stijl een sterke motivatie om ernaar op zoek te gaan. Malt liquor is meestal slecht en faro is natuurlijk een abominatie, suiker bij je lambiek, idioot.

13 stijlen onder de 20 (2 ervan heb ik 19)
5 stijlen onder de 10
2 stijlen onder de 5

Niemand heeft 20 faro’s. Ik heb wel de neiging om iets van een minder courante stijl te nemen als ik het zie maar echt hard ga ik er ook niet op zoek. Sommige stijlen zou ik makkelijk meer kunnen doen zoals Helles maar dan heb jij ook stijlen als Sahti/Gotlandsdricke/Koduolu. Sommige van mijn stijl tick’s zijn onrepresentatieve “craft” dingen zoals California common & Cream ale.

Oeh, 12 onder de 20 en slechts 5 met minder dan 10:

Scottish Ale 9
Cream Ale 9
Sahti etc 7
Lambic - Unblended 5
Lambic - Faro 1

Die laatste 2 ga ik opzettelijk uit de weg, dus daar verwacht ik niet snel een stijging van te zien.

Sowieso alle stijlen gehad. Geen 10 stuks van onderstaande, tussen haakjes het aantal dat ik ervan gehad heb.

Polotmavďż˝ (9)
Sahti/Gotlandsdricke/Kodu�lu (8)
Cream Ale (8)
Malt Liquor (7)
Lambic Style - Faro (7)
Lambic Style - Unblended (7)
German Kristallweizen (3)
Scottish Ale (2)

Lambic Style - Unblended zou ik wel meer willen, met de rest van de stijlen heb ik volgens mij niet super veel. Ik wil ze best allemaal naar de 10 trekken, maar het is niet iets wat ik actief najaag. Tegenwoordig koop ik haast alleen stijlen welke ik bijna zeker lekker vind, want het aanbod is te groot.

Scottish Ale scoort bij mij wel een 4 gemiddeld, maar ik ga er vanuit dat dat geflatteerd is. Cream Ale is opzich ook niet verkeerd met een 3.49 gem.

Nee

1 Like

Inmiddels 1000+ en ik mis nog:

  • Dortmunder/Helles
  • Faro
  • Lambic - Unblended
  • Malt Liquor
  • Polotmavy

Iig, heb ik die nooit gerate. Uiteraard heb ook ik wel eens bv. een Kanon gedronken, maar ik zie geen reden om dat te herhalen voor een tick :wink: Daarnaast heb ik van 20 stijlen minder dan 5 bieren gerate (niet per se gedronken).

Cream Ale19
Scottish Ale15
German Kristallweizen15
Sahti/Gotlandsdricke/Koduolu15
Polotmavy 13
Lambic Style - Faro12

15 van alles is al uber tricky vanwege die faro’s. Ik jaag het niet meer na sinds mijn doel om voor de 10k van alle stijlen minimaal 10 te hebben, maar langzaam maar zeker komt alles 15 wel in zicht.

Er zijn ook maar amper 20 Faros natuurlijk. Waarom dat dan wel een stijl is, en NEIPA niet, is natuurlijk moeilijk uit te leggen. Die Faro is misschien wel het lastigste te krijgen denk ik, minste totaal aantal van?

Nee :frowning: 8 stijlen minder dan 5:

  • Lambic Style - Faro: 4
  • Malt Liquor: 4
  • Radler/Shandy: 4
  • German Kristallweizen: 3
  • Old Ale: 3
  • PolotmavĂ˝: 3
  • Scottish Ale: 3
  • Eisbock: 2
  • Sahti/Gotlandsdricke/Koduõlu: 1

+1

Nee:
Malt Liquor 8
Cream Ale 7
Sahti/Gotlandsdricke/Kodulu 5
German Kristallweizen 4
Polotmav 3
Scottish Ale 2

Maar moet zeggen dat ik ook niet echt m’n best doe. Ik weet niet eens wat Scottish Ale zou moeten zijn voor stijl. En ik heb zelfs nog blikken Malt Liquor staan maar geen zin om die open te maken. Faro heb ik er 11 van, dat is wel een stijl waravan ik probeer er zoveel mogelijk te drinken.

voor het missen van een Helles moet je toch goed je best gedaan hebben :smile:

Nee hoor, gewoon bestellen / kopen waar je zin in hebt. In het geval van een Helles staat die niet snel bovenaan de keuzelijst.

Bijna tenminste vijf van allen behalve deze drie:

German Kristallweizen (4): zal me wel gaan lukken in de toekomst :wink:
Malt Liquor (3): zag er nog één in een lokale Getränkemarkt staan, anders wel lastig omdat craft brewers deze stijl meestal niet durven te brouwen
Polotmavy (2): omdat ik volgend jaar voor drie maanden naar Slowakije ga zal ook dat getal omhoog gaan

Lambic Style - Gueuze 9
Premium Bitter/ESB 9
Scotch Ale 9
Czech Pilsner (Světl�) 9
Brown Ale 9
American Strong Ale 8
English Strong Ale 7
India Style Lager 7
English Pale Ale 7
Bitter 7
Dunkelweizen 6
Schwarzbier 8 5
California Common 4
Dry Stout 4
Old Ale 4
Sahti/Gotlandsdricke/Kodu�lu 3
Malt Liquor 3
Eisbock 3
German Kristallweizen 2
Lambic Style - Faro 2
Lambic Style - Unblended 2
Irish Ale 2

heb nog wat te doen… ik mis zelfs nog steeds:
Cream Ale
Mild Ale
Polotmavďż˝
Scottish Ale

Kees heeft een Mild Ale en Sixpoint heeft een cream ale die in veel winkels staat.

Die Kees mild is al meer dan een jaar niet gebrouwen, die mag wel op retired. Neobosski Melon Hoppy is volgens mij op dit moment de best/enige verkrijgbare Nederlandse mild.

Bieren gaan pas op retired als ze uit de schappen zijn, dus vaak een jaar na laatste rating. Anders worden we kapot gespammed door idioten, die zeggen dat het gewoon nog verkrijgbaar is bij hun super om de hoek.

Dus die Mild Ale kan binnenkort wel op de nominatie. Ik denk dat hij nog bij mijn Mitra staat overigens

Ik zal mijn ogen eens open houden, heb nog genoeg in de kelder… dus moet eigenlijk dat eerst opdrinken.
Gisteren Gulden Draak Brewmasters Edition van 2014 gehad, lag al zo een 3 jaar in de kelder bij me, was nog best goed.