Beste bier met minder dan 1% ABV

Er is een hele lading nieuwe low/non-alcoholische bieren te krijgen bij de lokale supermarkten en/of slijterijen. Tot op heden is er nog nauwelijks een alternatief voor een avondje gezellig bier drinken terwijl je nog moet rijden. Ik hou de Heineken 0.0 nog het langste vol met een fles of 3 a 4.

Ik heb zelf tot nu toe het volgende soldaat gemaakt:

  • Kompaan Badgast Ripped: een soort herbal ice tea, die wel erg bitter was. Ging erg snel tegenstaan, dus wat mij betreft niet geschikt als alternatief.
  • Brand Weizen 0.0. Valt in de categorie Hoegaarden 0.0 en Bavaria Wit 0.0. Vnl zoete tarwedranken. Is nog wel vol te houden voor 1 a 2 flessen, maar meer niet.
  • Vandestreek playground NA IPA. Ruikt nog het meeste naar frisse hop, maar er komt nog een klein beetje muffe karton maltbier geur door. Tot nu toe de meest smaakvolle samen met de Nanny State, maar meer dan 1 fles is niet te doen.
  • Duitse NA weizens, weihenstephaner etc. Die bevallen me tot nu toe misschien nog wel het beste. 3 halve liters van de normale weizen is al best een flinke boterham en hetzelfde geldt voor die 0.0s. Maar daar hou je het dan makkelijker een avond mee vol

Wat zijn tot nu toe jullie bevindingen?

TUM Weihenstephaner alkoholfreies Luke Stout. Officially and legally alcohol-free (which means it has less than 0.5% ABV). A totally decent Stout.

1 Like

Ik drink wel vaak die Bavaria dingen tijdens concerten als dat het enige is maar meer omdat ik niet de hele tijd cola wil drinken. Echt heel lekker is het niet.

Nanny State is nog één van de beste eigenlijk. Die Vandestreek smaakt heel erg naar wort en vind ik niet lekker.

Zelf vind ik al die radler meuk lekkerder dan een puur alcoholvrij bier.

Ligt waarschijnlijk aan mij, maar ik vind al die 0.0 meuk helemaal niets. Als ik dan toch niets mag drinken, neem ik wel een frisje of zo, maar niet die troep.

1 Like

Ik vind die Playground best lekker, maar wegens moeizame verkrijgbaarheid hou ik het op Grolsch 0.0 radler. Niks mis mee op verjaardagen, echt best lekkere limonade.

Ik vond dit een mooie verrassing:
https://www.ratebeer.com/beer/riegele-biermanufaktur-ipa-liberis-23/514391/268700/

Weihenstephaner make the best alcohol free products IMO. I haven’t tried the stout, but even the classic is good.

we are talking about different breweries :wink: (or maybe not, nobody really knows)

Vandestreek playground voor mij. Tot nu toe de enige die voor mij niet alcoholvrij smaakt.

In de meeste andere gevallen drink ik liever Spa Rood of kraanwater.

Mijn hoogst scorende Low Alcohol is https://www.ratebeer.com/beer/to-ol-totem-passion/489592/306831/ maar ja daar kom je niet gauw een volle koelkast van tegen op een verjaardag

Ik heb vorige maand een maand niet gedronken, en dus kennis gemaakt met een aantal niet-alcoholische bieren. Ik moet zeggen dat het mij de eerste dagen echt niet smaakte maar dat je smaakpallet er wel aan went. De Playground vond ik fantastisch om niet-alcoholisch te zijn. MAar ook de Duitse Weisbieren van Andechs en Maisels zijn echt te doen.

Van die 2+% bieren zijn er nog best veel die drinkbaar zijn, onder de 2% wordt het wel echt armoe

oja je hebt gelijk, niet op gelet. Onder 1% is Nanny State idd mn hoogste en daarna deze Duitse 0,5 ipa
https://www.ratebeer.com/beer/kehrwieder-unn-ipa-alkoholfrei/390666/306831/

Nanny State
Mikkeller Drink’in the Sun 13 0.3%
vandeStreek Playground 0% IPA
Clausthaler Zwickl (hier niet verkrijgbaar)
Weihenstephaner Hefeweissbier Alkoholfrei

Bovenstaande zijn mn hoogst gerate N-A bieren. Ik ben zeer benieuwd naar de Big Drop bieren. Maar iedere keer is vooral de onderliggende wortsmaak en het gevoel dat je op mineraalwater zit te kauwen niet heel prettig, hoeveel hop ze er ook bijgooien.

Oh ja, die Big Drop heb ik ook staan ja. Zeker die NA stout ben ik wat huiverig voor. Meestal is dat vloeibare potgrond. Ik vrees ook nu weer het ergste …

2 Likes

tis een milk stout hè, dus vloeibare potgrond met suiker.

1 Like

De horror :nauseated_face:

1 Like

Nøgne Ø heeft een verrassend goede NA stout, de Inferial Stout.

M’n favoriete non alcoholische stout is koffie.

6 Likes

Brewdogs nany state, van de streek playground en die van riegele deden het tot nu toe het beste.