ClubGonzo takker for seg (Goodbye RateBeer - it's been a blast! :-))

Hei alle sammen,

Har ikke gitt lyd fra meg på enormt lenge her, og etter som tiden går har jeg egentlig innsett at min tid som Ratebeerianer er over.

Grunnene er flere: Jeg har for mye å gjøre for tiden med Mjøderiet og (litt, fortsatt) med Bergen Ølfestival. Jeg har en enorm backlog som jeg bare ikke får gjort noe med. Og jeg befinner meg for tiden (og i framtiden) forhåpentligvis - på “produsentsiden” av rate-bordet. Jeg har altså blitt en av dem som rates heller enn å rate, og det føles i stadig større grad feil å felle karakter over kollegaer i bransjen. I tillegg har jeg innsett at rating rett og slett ikke gir meg spesielt mye lenger. Har ikke lenger skrivekløe om øl, nyter mer og mer å bare drikke uten å analysere for mye. Føler vel generelt også at jeg har smakt det aller meste og sagt det mye av det som er å si, og hver rating er litt “tomgang” med masse resirkulering av ord jeg har brukt tusenvis av ganger før. Ikke så inspirerende med andre ord, og jeg har slett ikke tid til å sette meg ned å virkelig legge sjelen i å skrive gode ratinger. Og da kan det like godt være. Backloggen er stor og virker som en klamp om foten i stedet for noe jeg gledet meg til å legge inn, som før. Hadde egentlig planer om å legge inn opp til 6 000, men det kommer i realiteten aldri til å skje.

Men altså: Ratebeer har gitt meg masse. Fra “barndommen” som uvitende, selvlært ølnerd der jeg fikk masse bra input og støtte fra folk her inne, til vennene som jeg etter hvert fikk og til hobbyen som ble en obsession til tider og som har gitt meg enormt masse kunnskap og hyggelige stunder. Både med Ratebeerianere og mange andre ølentusiaster, på festivaler og i private lag med skikkelig episke øl på bordet. Ratebeer har åpnet opp ølets (og mjødens, ciderens og sakens) vidunderlige verden for meg, og jeg kommer alltid til å være takknemlig for det som siden og folkene her inne har betydd i livet mitt.

Kort oppsummert kan jeg vel bare si at alt har sin tid her i livet, men frykt ikke: jeg har jo fortsatt god kontakt med mange av dere, og kommer garantert til å treffe noen og enhver i mange ulike sammenhenger, enten på festivaler (da gjerne bak spakene til Mjøderiet) eller på privaten. Men vanlig rating her på siden er altså avsluttet for min del. Og nei, jeg kommer ikke til å begynne med Untappd. :wink:

Kos dere videre og “keep on ratin’ in the free world”! :slight_smile:

SKÅL! :beers:

Hilsen Stian “ClubGonzo” Krog

Trist, men det kom vel ikke som noen stor overraskelse. Vi fortsetter å holde kontakten! Takk, o store mentor, for at du fikk hekta meg på ølrating, jeg kommer ikke til å gi meg på en stund!

1 Like

Posted 3 hours ago Joined 5 hours ago

Trist Stian, men forventet og respekterer det. En bør ikke lande roller. Dere gjør foresten en god jobb på Mjøderiet i alle fall det vesle jeg har fått smakt. Ikke så mye som finner veien til Rogaland, kanskje du får gang på eksporten.
Tar gjerne en prat over ei god øl eller mjød i Bergen neste gang jeg er oppover.
Lykke til videre.

1 Like

@bhensonb The time you list is just for the forum pages.
If you look at the rating page
https://www.ratebeer.com/user/92005/
clubgonzo is one of the top raters in Norway.

Reason he gives for leaving ratebeer is that he is now on the production side of the table and does not want to rate products from brewing friends.

This is the company that he started up
https://www.ratebeer.com/brewers/mjoderiet/29648/

2 Likes

Lykke til videre Stian.
Det har vært hyggelig å treffe deg og dele en del øl med deg.
Har også fått smake noen av dine mjød og gode er de.

Da kan det også være at vi treffes en gang senere.

1 Like

Lykke til videre!
SKÅL! :beers:

1 Like

:left_speech_bubble: So long as a person is capable of self-renewal they are a living being. — Henri Frederic Amiel

6 Likes

Very cool to move up in the world.

I guess if the “site” and the “forum” have different start dates, they aren’t “blended” yet.

Synd. Det var alltid en lærerik fornøyelse å lese dine innsiktfulle ratinger. Kjipt at ikke du fikk lagt inn backlogen. Lykke til med Mjøderiet.

1 Like

Stian, det har vært en fornøyelse å bli kjent, vi sees forhåpentligvis snart igjen, og skulle du tenke på en tur til KRS igjen står gjesterommet klart.

1 Like

Synd, men fullt ut forståelig – både fra den profesjonelle siden og “alt til sin tid” vinklingen. Har hatt den glede av å dele flere fantastiske øl med deg både på Sørlandet, Østlandet, Vestlandet og i utlandet om jeg ikke husker feil. Kommer til å savne å lese dine ratinger, du er en av dem som legger mer vekt på å fortelle noe om en øl enn bare få lagt den inn og klarer også å si noe fornuftig selv om ølet ikke skulle falle helt i smak, noen ganger også med glimt i øyet og humor. Heldigvis ligger det fortsatt et godt knippe med ratinger igjen selv om du nå kopler fra. Det viktigste er at du aldri slutter å være nysgjerrig og klarer å glede deg over det som er godt i glasset om det er nytt eller kjente dråper. Skål og lykke til med Mjøderiet.

1 Like

Veloverveide vurderinger, som alltid fra den kanten.

Blir litt tommere her inne, men det er fortsatt mye god drikke som skal nytes. Også i fremtiden :grinning: :beers:

1 Like

Bare å føre meg på lista av “kondolanser” Frå ein som aldri har rated ei øl…

1 Like

Samme gjelder for Bergen Yngve, alltid kjekt å treffes! :slight_smile:

Tusen takk alle sammen, vil nok treffe på dere her og der uansett, bare ikke her inne. Real life er ikke så verst heller da. :wink:

Real life er bra det
Ble litt trist på en måte. Men lykken er jo å kjenne deg
Det som ratebeer egentlig aller mest har betydd for meg, er alle de trivelige fine koselige menneskene en har blitt kjent med
Noe som igjen har ført til litt bedre kjennskap til ulike øltyper, mead, cider etc.

Gleder meg til å se deg IRL @ClubGonzo

vi snakkes

1 Like

En fullt forståelig avgjørelse. Vi har hatt mange episke rate-kvelder back in the day, inkludert testbatcher av mjød :smiley: Jeg har deg å takke for at jeg ble bitt av basillen og en del av Ratebeer.

Lykke til videre!

1 Like

Life goes on Stian. Jeg har også god grunn til å takke deg for godt selskap, hadde noen gode smakinger sammen i Bergen, samt på festivaler rundt om. Spennende å følge mjødprosjektet ditt, og med det brennende engasjementet og genuine interessen for å skape noe nytt, burde suksessen være sikret !
Brew on !:sunglasses:

1 Like

Håper du mente Yngvar :wink:

1 Like