Untappd på RB

Gjelder mer enn bare for Norske øl, men siden det går ut over et par fra Små Vesen, Lindheim, Ægir mm så bør vel denne “raten” få en høflig melding om denne type Ratinger hører bedre til under Untappd profilen

https://www.ratebeer.com/beer/sma-vesen-audhumla-pale-ale/345412/478518/

Denne sier vel egentig mest om hva vedkommende har som filosofi https://www.ratebeer.com/beer/gott-hove-stott/493590/478518/

Håper han skjønner norsk ha ha
han har en uke på seg…

fant ut litt annet ved å klikke edit user også

kan være riktig slem gutt juhuuuu

Det er vel bare ein stakkar som vil rate øl utan å skrive noko? Poeng seier forsåvidt nok om ølet. Krav om x antall teikn var ein av grunnane til at eg aldri orket å starte med ølrating. Burde vere frivillig å skrive, men ikkje slik som på Untappd, der det er ei øvre grense på teikn.

Han skriver en del. Men det er bare vas :slight_smile:
Så han kan like godt skrive noe fornuftig, eller la være å skrive noe…som jo også er lovlig for tiden

ergo: ratebeer er best

1 Like

Untappd og RB er to forskjellige verdener, man må gjerne mene at den ene er bedre enn den andre eller at den ene bare er hyperkommersialisert med verifeid venues og badger til salgs mens den andre har et stort bryggerikonsern på ivestorsiden, men ser vi bort fra alt dette så er det to forskjellige verdener hvor en av de største forskjellene er at den ene handler om å sette ord på opplevelsen av å smake ølet mens den andre mener det er enklere å bare kaste terning. Vil man bare skrive vrøvl (noe han helt bevisst gjør) så har man ikke noe på RB å gjøre, det handler om å vise en smule respekt for de som faktisk legger litt jobb ned her på tekst siden. Da er det bedre å la det stå blankt faktisk

Slett ratingar og brukar, enkelt og greit. Slikt søppel treng vi ikkje

då dauer vi ut…

Enig, men blank rating viser/teller ikkje. Forstår fristelsen med å copy past vrøvl. Vi må ikkje gløyme at mange “seriøse” ratinger framstår som uforståeleg vrøvl for normale ølkonsumenter. Ikkje alle er nerder. Før blei vinsnobber sitt stammespråk latterligjort, nå har vinfolket fått selskap av craft beer entusiaster. Eit seriøst øl kan av ratere få poeng frå 1.8 til 3.8 med ditto forklaringer på kvifor akkurat denne karakteren. Er det bare smak og behag, eller er det eit snev av subjektivt vrøvl og? Eg slår eit slag for både Skinny Twiggy og Big Mama, den introverte med skrivevegring og den ordkåte. Skal RateBeer overleve må det vere høgt under taket.

Din plass rating i Murmansk nyleg er vel og av slett kvalitet?:thinking::joy::joy::joy::joy:

Ja den er det klasse over @bryne :star_struck:

Dette er jo nesten på høyde med de første ratingene til @cunningham! :smiling_imp:

2 Likes

Nå blei eg gira! Trur eg spontant rater ein bar i Vladivostok:grin:

1 Like

Kaaz har begynt å varme opp før RB treff
han overfører ratinger i untappd stil
har jo en klar formening om at det er bedre å finne ut hva andre synes om en øl på untappd
så da gjelder det å holde stilen “ren” her…dvs klikke på alle tilgjengelige adjektiver…

skal jeg være “slem” tro…