Poll: Plastic flessen met draaidop en bier

Na vandaag een heeeerlijk Oekrainsch biertje gehad te hebben uit een plastic fles met draaidop, Obolon Svitlo, een geweldige kwaliteit Pale Lager met fenomenale geuren en smaken… ok sarcasme uit, het was matig. Maar goed:

Plastic bierflessen MET draaidop, zou dat een mogelijkheid kunnen zijn voor craftbeer? de plastic draaidop is wel super handig…

  • Plastic is het nieuwe glas/blik!
  • Plastic flessen kunnen mogelijk werken.
  • Plastic flessen zijn alleen goed voor zeer matige pale lagers.
  • Ik vind bier in blik al matig, dus plastic is nog erger.
  • Ik wil enkel statiegeld verzamelen dus ik vind het allemaal prima.

0 voters

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan statiegeld (te lui om steeds uit te zoeken), maar plastic met draaidop gaat ook te ver. Daarom wil ik graag pleiten voor blik.

Toch een 2.5 gegeven dat bier. Kon slechter…

Ik heb blik inmiddels omarmd, maar plastic, nee.

Plastic fles maar dan zonder statiegeld aub.
Draaidop hoeft ook niet, ik drink het bier toch meteen op, of heb je het over een hoeveelheid van 750/1500ml? Ik heb een bier van 2lt uit Bulgarie gehad uit plastic fles en daar was de draaidop inderdaad best handig.

Het zal me eigenlijk jeuken. Als het bier maar lekker is, maakt het me niet veel uit in wat voor container het zit.

Ik mis nog een simpel NEE

1 Like

Het is wel handig voor in de trein, je kan die plastic flessen ook doormidden snijden dan heb je glaasjes om een tasting te houden. Plus dat ik me welleens bezwaard voel om glazen flesjes in een treinprullenbak te doen. Ik vind het wel een plan, misschien niet direct voor IPA’s, maar een BA RIS moet kunnen.

Prachtig, echt de gedachtengang van een ticker.

1 Like