Voer voor de NL admins

Onder de noemer satire dan wel vrijheid van meningsuiting mag vrijwel alles in dit land :stuck_out_tongue:

Vraagje van mijn kant voor de Grolsch-kenners: ik heb afgelopen vrijdag de rondleiding bij Herberg de Klok in de Lange Gang (oid) gedaan, de oude brouwerij in Groenlo. Geen aanrader trouwens, want er valt niks te zien. Wel wordt er speciaal voor hun gebrouwen Grolsch Oerbier geschonken, uitsluitend bij die rondleiding. Nu lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk, dat er een bier speciaal alleen voor die rondleiding geschonken wordt, want dat doen lijkt mij maar 3 man en een paardenkop per weekend. En zit je continu met oud bier. Het komt vermoedelijk van fles. Maar met welk bier worden we voor de gek gehouden. Iemand een idee?

Dit lijkt me onmogelijk als het een 3 of 4 way collab betreft.

Enniewee, voor de Bird bieren lijkt mij dat ze allemaal onder Bird moeten komen te staan in dit geval. Het is een initiatief van Bird, in de stijl van Bird, en aangezien ze sowieso huurbrouwers zijn worden ze altijd bij een gastbrouwerij gebrouwen. Bij de Natte Gijt vind ik het heel simpel, die wordt bij Inbier gebrouwen en niet bij de Natte Gijt aangezien zij ook geen ketels hebben. Ik zal deze dan aanpassen naar Bird / Natte Gijt Gijtlijster, gebrouwen door Bird, bij InBier.
@caesar @bierkoning mee eens dat deze onder Bird moeten komen?

vaatje ongefilterde Pilsner Urquell? Was het überhaupt te zuipen?

Normaal gesproken niet, aangezien het bier onder degene die het bier daadwerkelijk brouwt hoort te komen. Natte Gijt brouwt standaard bij Stadsbrouwerij Weert en die brouwen zelf, dus dat vind ik wel semi-eigen ketels.

Maar voor overzichtelijkheid heb ik er geen problemen mee als alles onder Bird komt te staan, dus dan ook een collab met Kees als Bird / Kees, net als bij Morebeer eigenlijk.

Nah, dat denk ik dus niet, want dat is ook niet langer houdbaar dan een paar dagen. Ik vermoed dat het gewoon uit fles was en dat ze het inschonken in een karaf. Want het werd uit een karaf geserveerd (ik heb het niet getapt zien worden). Klinkt allemaal als ongelooflijke oplichterij, yep.

Als je mogelijk maakt dat een bier meer dan één brouwer kan hebben zijn al dit soort problemen opgelost.

Schijnt teveel data te genereren of zo… Iets met moeilijk, rokende servers, etc, etc.

Ik ben tegen.

Dit staat later ook op je grafsteen vermoed ik.

2 Likes

Mag deze dan misschien onder De Natte Gijt staan? :wink:

Bieren hebben nu trouwens ook al meerdere brouwers, alleen kunnen we maar aan één brouwer linken en de rest staan alleen in de naam. Zo creëer je dus een database die maar half werkt. En dat argument van teveel data/rokende servers is echt onzin.

De regel is toch simpel en duidelijk? Daar waar gebrouwen staat het bier, overige collab-brouwers worden in de naam genoemd. Als je zoekt op een van beide brouwers vind je het bier alsook wanneer je zoekt op de biernaam. Dus waarom wil je die dubbeling dan? Ik zie de voordelen niet.

1 Like

Duidelijk genoeg, maar het gaat niet alleen om de duidelijkheid, er moet ook logica achter zitten. Waarom staat een Bird bier niet onder Bird? Rokende servers? Zoals Maakun al zei: neem een voorbeeld aan Discogs, elke release daar kan meerdere (oneindig veel) main artists hebben, waarom zou dat hier niet kunnen? Is dan ook niets onduidelijks aan.

Dat zeg ik net: omdat het daar niet gebrouwen is. Puur vanuit die hoek bezien mss niet logisch, maar de regel is duidelijk dus levert dan ook geen verwarring op. Te meer omdat, als je gewoon het bier zoekt, de enige wijze waarop je het bier NIET vindt, is de brouwerij in te typen (heel onlogisch als je immers ook de biernaam al weet, immers dan moet je meer clicks doen om bij het bier uit te komen) en via brouwerij te zoeken. Dat gebrek aan “zoekkunde” bij mensen (boehoee huilie huilie Stone IPA oh oh oh het is zo moeilijk**) is trouwens een van mijn grootste ergernissen maar dat terzijde.

** No offence meant

Maar wat nou als ik niet weet dat dat bier bestaat, maar zoals @sjogro alle bieren van Kees wil drinken? Het zou dan toch handig zijn om alle bieren van Kees op één pagina te kunnen inzien, zowel die in zijn ketels zijn gebrouwen als collabs die ergens anders zijn gebrouwen? Hoe kan je daar nou weer op tegen zijn?

3 Likes

RateBeer: The most complete beer database of the world!
Ik: Hoeveel collabs heeft De Molen gedaan?
Database: ¯\_(ツ)_/¯

1 Like

Het mag ook een apart tabje zijn hoor :wink:

1 Like

Ik ben alleen tegen omdat ik de bui al zie hangen: deze update zou waarschijnlijk 14 andere belangrijke dingen kapot maken.

Maar als ze dit kunnen implementeren zonder dat er ook maar iets fout gaat dan is dit natuurlijk ideaal.

Als ik maar niet net als bij Discogs voor iedere komma die is toegevoegd een berichtje krijg. Wat ik waarschijnlijk ook uit kan zetten, maar lui.

1 Like

Ik snap je punt, en ik zeg zeker niet dat het niet handig is om nog meer uit de database te halen, maar je redenering is niet geheel juist vind ik. Bij compleetheid van de database hoort de vraag “staan alle bieren er in”, niet de vraag hoeveel collabs de molen heeft gemaakt. Er zullen altijd vragen te stellen zijn die de database niet kan beantwoorden, maar dat is niet van invloed op de compleetheid ervan.