Voer voor de NL admins

Waarom niet gewoon aliases aanmaken dan? Weten we zeker dat het systeem niet weer crasht, houden we de alom bekende hoofdregel dat ie onder de brouwerij alwaar gebrouwen is staat, en is het toch zichtbaar ook op de pagina van de collab-brouwer.

Qua consequentie maakt het niets uit wat we vinden, er verandert toch niets.

1 Like

Amen.

Los van m’n voorbeeld is mijn redenering heel simpel: Schone data, alles in een eigen veld, geen vertroebeling van gegevens. Dus geen collab-brouwers in het titel veld van een bier. Tweede brouwer veld, derde brouwer veld, hupsakee. Kunnen we gelijk ook een BA veld maken en iets doen met ABV variaties.

1 Like

Dat klinkt wel als een goed idee idd. Dus zal er wel niets mee gedaan worden door El Hefe en de minions.

Jopen Heavy cross krijgt volgens de brouwerij een restyle, met o.a. andere hopsoorten. Ik neem aan een nieuwe entry, mee eens?
En dan toevoegen als Heavy cross 2018- ?

Restyle ligt m.n. op het vlak van het etiket. Nelson Sauvin wordt vervangen door Huell Melon, Amarillo wordt toegevoegd. Lijkt me een subtiel verschil, en brewers intent is iig om de naam hetzelfde te houden (geen #2 oid zoals bij Gouden Kalf of Damiate DRIPA). Zelfs op Untappd is er geen nieuwe entry voor aangemaakt :joy: Ze zijn dan wel weer uit elkaar te houden door het andere etiket. @caesar @bierkoning ?

Uncrapped lijkt me wel het laatste criterium ter afweging van een besluit hier

Er valt tegenwoordig meer info van Untappd af te halen dan van Ratebeer. Ik vind het een prima bron van info, zeker om te verifiëren of een bier bestaat -> fotootjes. En Michel Ordeman voegt af en toe zelf nog wel eens een bier toe van zn brouwerij. Niet geheel irrelevant lijkt me.

Mja, andere hoppen kunnen het een compleet ander (ruikend/smakend) bier maken. Als het door de idiot-proof komt met het andere etiket, zou een nieuwe entry kunnen. Maar ik ben zoals jullie weten niet zo van voor elke scheet een nieuwe entry aanmaken.

1 Like

Ik ben het hier wel met Cees eens

Nelson Sauvin verdwijnt en Amarillo komt erbij. Beiden vrij uitgesproken hopsoorten, vandaar dat het me een nieuwe entry lijkt.
Het is natuurlijk enigszins arbitrair en smaak gebaseerd, als er met Duitse hop wordt geschoven zal niemand er iets van merken.

1 Like

Info, zeker. Maar criterium voor het nemen van een besluit, geenszins. Of het op uncrapped wel of geen nieuwe entry is doet dan ook geheel niet ter zake.

Geheel niet wil ik niet zeggen. Het kan wel degelijk meewegen, afhankelijk van de info die verder bij de entry is gegeven. Er zijn meer brouwers actief of Untappd dan jij denkt.

Als er een andere soort koffie wordt gebruikt is een bier al een nieuwe entry. Andere hoppen + herkenbaar aan etiket is toch gewoon een nieuwe entry? Anders mogen al die hop series waar de database vol mee staat ook wel gemerged worden.

+1

Hüll Melon heeft m.i. een enigszins vergelijkbaar smaakprofiel als Nelson Sauvin (ook witte druif), en Citra en Amarillo vullen elkaar redelijk aan. Maar gooi em dr maar in als nieuwe entry hoor.

Met welk deel van zijn post? Het idiot-proof gedeelte, of het scheet-nieuwe-entry gedeelte?

1 Like

We (althans je) praten langs elkaar heen: zoals ik al in mijn vorige post aangaf, eens wat betreft info, maar wat ze daar doen qua wel of niet nieuwe entry is geheel geen criterium voor wat we hier besluiten lijkt me.

Allebei. Ik althans :stuck_out_tongue: