Salg av lagringsøl

Da har øljakten etter 18 år fått seg en knekk ettersom jeg har pådratt meg en lei cøliaki-diagnose. I den anledning sitter jeg igjen med noen flasker som er lagret både kort og lenge. Jeg har ikke lyst å bare dele dette ut, og lurer på om noen har tips om forum eller kanaler hvor det er mulig å få en slant for disse lagringsprosjektene? Det meste har vært kjøpt via Polet, så tviler på det er av interesse for noen her inne (?).

Frykt ikke! Øljakten fortsetter, men i en glutenfri variant. Her virker forresten svenskene å ha kommet et stykke lengre, og har nylig vært over grensa og hentet en solid bestilling. Til tross for økte matvarepriser i Sverige virker ølet fortsatt å ligge på halv pris av norske.

Du skal da aldri si aldri. Trist å høre om helsa.
Legg ut lista så får vi gamle menn som ennå henger igjen her inne vurdere.
Kan hende der ligger noe som noen mangler på den lista vet du.

Trist med helsa ja, håper du finner mye spennende glutenfritt etter hvert allikevel. Salg av øl er en skummel affære i Norge, så det skjer nok ikke så åpenlyst, men jeg har sett spørsmålet før på diverse FB øl grupper og det bruker å dukke opp en referanse til en lukket gruppe for ‘‘bytte’’ av lagringsøl. Har letet litt uten å finne den igjen. Forsøk å stille spørsmålet på FB grupper som Den perfekte ølgruppen, Endelig en ølgruppe uten rigid regelverk etc. Altså de litt mer layback gruppene og ikke slike steder som sletter alle innlegg hvor bildet ikke er av høy kvalitet og ølet må ha minst 3 komma et eller annet på Untappd.

Takk for tips! Nå har jeg fått drukket godt unna ettersom mistanken om Cøliaki økte, så det er ikke så mye spennende igjen. Under er listen (med årgang) hvis noen er interessert i noe. Jeg kan for så vidt være interessert i å trade mot glutenfritt øl da Gulating her i Bodø sikkert ikke har alt som er tilgjengelig i butikkstyrke.

Avery Uncle Jacobs (2018)
The Bruery Melange #3 (2017)
Bådin Beiarn (2022)
Bådin Bodvin (2019)
Bådin Helgelandsbukken (2022)
Bådin U2-Affæren (2021)
Eik & Tid Frost (2021)
ELØ Ryolitt (2021)
ELØ Ryolitt BA (2021)
Kinn Stjernenatt (2022)
Moersleutel Rum & Vanilla Soaked Canales (2022)
Mikkeller George Bourbon Whiskey BA (2021?)
Nøgne Ø Ekstra God Jul (2021)
Nøgne Ø Svart Jul (2022)
Nøgne Ø Julequad (2022)
Orval (2022)
The Piggy Ingredient Quest (2021)
2 x Pohjala Cocobänger BA x2 (2020/21)
Pohjala Pime Öö PX (2021?)
Prairie Mocha Noir (2020)
Prairie Weekend (2020)
St. Bernardus Christmas (2021)
To øl X-Mas Quad (2022)
Ugly Duck/De Molen Nothing but Trouble – Sherry (2018)
Wicked Weed Dark age (2021)

Er vel bare å hive seg på sider-kjøret! Liten gluten i epler :grimacing:

Hehe, vel, nå har aldri sider eller mjød blitt prioritert, og syns heller ikke det er like spennende :stuck_out_tongue: Heldigvis finnes de aller fleste øltypene i glutenfrie varianter :smiley:

Kunne nok være interessert i noen av de ølene. Tar kontakt med deg ved neste Bodø tur. Ser uansett fram til et møte på Piccadilly som sikkert har glutenfrie øl vi kan smake. Dessuten er jeg jo spent på å høre om planene for den nye byen. :smile:

Eg er på Hundholmen ein gong lørdag kveld. Spørs kor tidleg eg starter frå Trondheim :crazy_face:

Anytime Rune! Tar gjerne en prat over noen øl :smile: I Bodø har Hundholmen mest utvalg av glutenfrie øl faktisk, men Piccadilly har alltids Bodø sine to glutenfrie :slight_smile:

1 Like

Allright! Bare hold meg oppdatert :grinning: