Sider 🍏

Planlegger sidertur med bil til Hardanger (samt besÞk pÄ Hauge-senteret i Ulvik) 20.-22. august. Booket 2 netter pÄ Brakanes Hotell, Ulvik. Si fra hvis flere vil vÊre med.

Eg sveiper innom Ulvik pÄ veg heimover frÄ Lofoten fredag 30.juli. Det fÄr holde for i Är.

2 Likes


Praktisk med permanent cider festival. (et hyggelig minne som dukket opp i FB feeden min fra den gangen man reiste utenlands.)

1 Like

Apal SÞlvsider er nÄ bestillbar pÄ polet. Det samme er en haug sidere fra Østlandet som jeg ikke har rÄd til Ä prioritere.

Siste veka eg har ferie.
Er mest sannsynlig i Nordfjord til lĂžrdag/sĂžndag. Men reiser eg nedover tidligare er det ikkje umulig eg tar meg ei Hardangerrunde.

Bakar Jon har og lokalt Þl. Lenger ned i artikkelen stÄr det om Lofthus sideri

Merkelig. Stoppar ofte innom Bakar Jon, aldri sett kÞ, og normalt sett er det aldri meir enn nokre fÄ inne i butikken samtidig.

De er redd for slakteren


1 Like

GĂžymer vekk alle Ăžlflaskene :joy:

Hehe. Slaktar er det vel nok av i omrÄdet med lokalmatproduksjon :stuck_out_tongue:
Og flasker har det no vore meir enn nok av, om ikkje sÄ masse nytt og spennande alltid

https://www.ratebeer.com/beer/ulvik-hakastadsider-tradisjon-2012/224648/

UT har bare ein utgave av Ulvik HakastadSider Tradisjon. (Dei ulike Ärgangane viser alle til originalen, som Ärgangane er variant av. RB har tre ulike. Eg fristar Ä slÄ saman alle/endre til alias. At ABV varierer pÄ sider betyr ikkje ny oppfÞring, sjÞlv om avviket er over 15 prosent. Eplesortane som blir brukt kan og variera, dette stÄr skrive pÄ UT om denne sideren: «Tradisjon er garden si blanding som kan variera fra Är til Är. Alkoholprosenten kan og variera.» Dette stemmer, for 2019 varianten har litt andre eplesortar enn det som nÄ er notert pÄ RB.
Informasjon frÄ sideriet:

Denne blir og alias av 7.5% varianten, er mitt forslag. Dei fÄr bare sutre dei som mister ein rating eller to


https://www.ratebeer.com/beer/ulvik-hakastadsider-gravenstein-5-4/151730/

Uenig. At RateBeer er bedre og mer presise enn untappd (SÆRLIG nĂ„r det gjelder cider) er en force, og ikke en svakhet som klĂ„fingra folk pĂ„ Bryne skal “utbedre” ved Ă„ senke oss til untappd’s nivĂ„.

Men, eg KAN endre om eg vil😬 Ingenting tyder pĂ„ at det eksisterer ulike utgaver av Tradisjon, bare avvik i ABV som er normalt og litt ulike eplesort kombinasjoner alt etter tilgang. For meg virker RB brukarane Ă„ vere meir uryddige ved Ă„ «lage» nye utgaver sjĂžlv om navnet er det same kvart Ă„r frĂ„ sideriet. Med den logikken mĂ„ eg legge til ein til: Tradisjon 2019. Skjer neppe


Foskjellige eplesortar kombinert med ein del forskjellig abv er vel veldig god grunn til Ä splitte opp. Enkelte tytar sider er ogsÄ merka tÞrr, halvsÞt eller sÞt, stille eller musserande. Der manglar det nok litt informasjon frÄ ein del eldre sidertypar

Var innom Hardanger Saft- og Siderfabrikk pÄ fredag. Mange av deira sider er det siste Äret/Ära blitt senka i alkoholprosent. 1-3 prosent ned. Men, det er same sideren! Det var svaret eg fekk. DÄ kan ikkje vi pÄ RB tulle det til med Ä splitte opp i ulike Ärganger. Sider som inneheld mange ulike eplesortar, kan og variere litt mellom ulike eplesortar og i kor stor prosentdel dei ulike sortane utgjer. Eit anna problem med oppsplitting er at det er ekstremt fÄ brukarar pÄ RB som i det heile kjem til Ä drikke desse! Mange «sÄ kalla nye utgÄver» blir heller ikkje fanga opp. Vi kan vel ikkje forlange at Inbreak skal drikke seg gjennom alle sider flasker frÄ heile Hardanger, kvar Är, bare for Ä sjekke opp om det er smÄ avvik og endringar i ABV og eplesortar.

1 Like

Det gjer eg heller ikkje, men kjÞper det som er interessant og/eller nytt. Ang. ABV edring, sÄ kan vel nokre av dei som har stÞrst edring delast opp i alle fall og settast som ny. 3% endring kan jo gjere ein del med resultatet. 9 til 6% f.eks er jo reduksjon med 33%, motsatt auke med 50%

https://www.ratebeer.com/beer/hardanger-sider-jonstol/710513/

Er vel over 30% forskjell pĂ„ 6.2% og 8.3%. Men, samme navn pĂ„ sideren, solgt som det samme bare det at sideriet har senka alkoholprosenten. Er nok smaksforskjell men det kan det vere uansett mellom Ă„rganger sjĂžlv med lik ABV. Blir stĂ„ande som ein sider pĂ„ RB😈

Ikke helt enkelt dette, noen siderier vil regne dette som to forskjellige sidere (Ă„rgang, vintankegang), andre vil si det er den samme. Sjuragarden har to Ă„rganger av den ene typen sin til salgs i butikken. De ble presentert bĂ„de som like og ulike, der forskjellen lĂ„ fĂžrst og fremst i hva vĂŠret de enkelte Ă„r hadde gjort med avlingen. Samtidig var hun Ă„pen pĂ„ at ett Ă„r pĂ„ flaske selvfĂžlgelig gjorde en del det og. Ulvik velger Ă„ gjĂžre si at Tradisjon er Tradisjon. RB skal forsĂžke Ă„ gjenspeile markedet og samtidig “brewer’s intent”, sĂ„ nĂ„r Ulvik sier det er samme sider sĂ„ gĂ„r vi for det. I praksis er nok ikke forskjellene pĂ„ Tradisjon sĂ„ veldig mye stĂžrre enn hvis man kikker pĂ„ hvordan enkelte bryggeriers standard IPA har utviklet seg over Ă„r, alt etter humlehĂžst/-tilgjengelighet.

1 Like

Har sent mail til Ulvik men svaret venter eg pÄ