Dagens anbefaling

Jeg anbefaler denne på det sterkeste: Brew York Took the Midnight Grain • RateBeer En solid imperial stout med høy voltstyrke, men UTEN allslags sinnsyke tilsetninger av diverse sukkerkliss - bare velbalansert og god. Den finnes på flere pol, bl.a. Sandnes Kvadrat, 3 Oslo-pol + Asker og Drammen CC, Lillehammer, Kristiansand Lillemarkens, Molde og Ålesund. Jeg ser til min forskrekkelse at jeg er den eneste nordmann som har ratet den. Sover I, knægte?

1 Like

Eg søv ikkje tungt….

Tja
En sover vel tungt etter en sånn
Men ingen i Østfold
Kan jo få den tilkjørt på døra…

Å bemektige seg slike øl uten å rate dem burde nesten vært forbudt!

1 Like

Hmmmm
Kanskje vi skal slette place ratingene hans…

Eg har “usynleg bruker” på RB med tanke på ølratinger :grin: Har kompis på UT som opererer slikt

kremt…

Er det her snakk om standard Lervig eller har dei øl frå Lilland? @Sigmund? Dette er din bakgård.

Har spist der noen ganger, har ikke oppdaget noen øl utover vanlig Ringnes-portefølje. Men skal sjekke grundigere neste gang.

1 Like

Får anbefale litt sider då.
Mold Klosterenga - frisk og fin med innslag av hylleblomst
Hardangerbonden Stora Marit - frisk og fin med citra humle, om mulig hakket bede enn Aga Humlepung

Har kjøpt inn litt av begge to for å ha i sommar

Den (og “Pappa” fra samme produsent) fikk jeg kjøpt på Vinmonopolet Stadionparken (Hinna / Jåttå / Stavanger). Har ikke smakt dem ennå. “Drengen” og “Bonden” fra samme produsent har jeg smakt tidligere, de er også OK.

Mold har så mange forskjellige at jeg har gitt opp å følge med, men de jeg har smakt har vært bra.

Min kommentar på nettsiden til Stavanger Aftenblad:
“Siden Meat & Eat er min “nær-restaurant”, skulle jeg virkelig ønske de kunne “make a better show of it”, men Aftenbladets anmeldelse gjenspeiler dessverre virkeligheten, og 3’eren på terningen er fortjent. Potensialet for å komme opp på en 4’er eller 5’er burde absolutt være til stede. Dropp app’ene (for annet enn takeaway) og få kopiert opp et fullstendig drikkekart til bordene, og prøv å servere og rydde med et smil. Dessverre ser det ut som både ledelsen og de ansatte er fornøyde med å drive et litt avansert gatekjøkken.”

Hardangerbonden har og ei søt utgave av Dengen, kun flaske frå garden. Og Svigerfar (aka Ole i Norges Beste resultatlista) er ny, fortsatt ikkje fått label på flaskene.

Bonden…det var hun dama langt oppi lia der?
De beste fra det området som jeg har smakt hittil

Langt opp var vel å ta litt i :stuck_out_tongue:
Dei to første som kom var grei, men ikkje meir.
Av dei 2 som nylig kom var det den med humle som var skikkelig bra.
Men dei er ferske, så det kan vel berre gå framover. :smiley:

Dagens glad nyhet.
Melkebaren har nå planke hver dag, og ikke bare onsdag/torsdag som før.

Så nå blir det planke KVAR dag på Melkebaren?

1 Like

Neida, tømte utestående idag.

https://www.ratebeer.com/beer/s43-smoked-santa/1083605/

Null ratinger på RB og bare 96 på UT? Alias? Drit i! Eit godt øl for oss som liker litt subtil røyk. Er fortsatt å finne på fleire polutsalg og kan bestillast.

Har smakt 5 øl fra S43 (tidligere Sonnet 43, oppkalt etter en Shakespeares mest berømte sonetter), de var alle kurante, Men røykølet ble ikke prioritert på min siste (altfor store) bestilling til polet.