Dagens anbefaling

Jeg anbefaler denne på det sterkeste: Brew York Took the Midnight Grain • RateBeer En solid imperial stout med høy voltstyrke, men UTEN allslags sinnsyke tilsetninger av diverse sukkerkliss - bare velbalansert og god. Den finnes på flere pol, bl.a. Sandnes Kvadrat, 3 Oslo-pol + Asker og Drammen CC, Lillehammer, Kristiansand Lillemarkens, Molde og Ålesund. Jeg ser til min forskrekkelse at jeg er den eneste nordmann som har ratet den. Sover I, knægte?

1 Like

Eg søv ikkje tungt….

Tja
En sover vel tungt etter en sånn
Men ingen i Østfold
Kan jo få den tilkjørt på døra…

Å bemektige seg slike øl uten å rate dem burde nesten vært forbudt!

1 Like

Hmmmm
Kanskje vi skal slette place ratingene hans…

Eg har “usynleg bruker” på RB med tanke på ølratinger :grin: Har kompis på UT som opererer slikt

kremt…

Er det her snakk om standard Lervig eller har dei øl frå Lilland? @sigmund? Dette er din bakgård.

Har spist der noen ganger, har ikke oppdaget noen øl utover vanlig Ringnes-portefølje. Men skal sjekke grundigere neste gang.

1 Like

Får anbefale litt sider då.
Mold Klosterenga - frisk og fin med innslag av hylleblomst
Hardangerbonden Stora Marit - frisk og fin med citra humle, om mulig hakket bede enn Aga Humlepung

Har kjøpt inn litt av begge to for å ha i sommar

Den (og “Pappa” fra samme produsent) fikk jeg kjøpt på Vinmonopolet Stadionparken (Hinna / Jåttå / Stavanger). Har ikke smakt dem ennå. “Drengen” og “Bonden” fra samme produsent har jeg smakt tidligere, de er også OK.

Mold har så mange forskjellige at jeg har gitt opp å følge med, men de jeg har smakt har vært bra.

Min kommentar på nettsiden til Stavanger Aftenblad:
“Siden Meat & Eat er min “nær-restaurant”, skulle jeg virkelig ønske de kunne “make a better show of it”, men Aftenbladets anmeldelse gjenspeiler dessverre virkeligheten, og 3’eren på terningen er fortjent. Potensialet for å komme opp på en 4’er eller 5’er burde absolutt være til stede. Dropp app’ene (for annet enn takeaway) og få kopiert opp et fullstendig drikkekart til bordene, og prøv å servere og rydde med et smil. Dessverre ser det ut som både ledelsen og de ansatte er fornøyde med å drive et litt avansert gatekjøkken.”

Hardangerbonden har og ei søt utgave av Dengen, kun flaske frå garden. Og Svigerfar (aka Ole i Norges Beste resultatlista) er ny, fortsatt ikkje fått label på flaskene.

Bonden…det var hun dama langt oppi lia der?
De beste fra det området som jeg har smakt hittil