Hva i helvete er det som foregår på RateBeer? 🤬

Her om dagen fornya eg mitt premium medlemskap. Billig… Uansett, same dagen såg eg tilfeldig at det var mulig å legge til logo på bryggerier. Det har irritert meg lenge at dei fleste norske bryggerier mangler logo. Lett å kopiere frå nettsider/FaceBook. Ok, eg la til ei håndfull ei ledig stund. Men, seinare på ettermiddagen, og nå og, var “det vinduet” stengt. Nå står det bare “picture credits” og altså ikkje mulig å legge til bryggerilogo for menigmann. Kva er dette for noko sjait??? Var eg bare tilfeldigvis admin i ein time eller to på grunn av kuk i computeren???

Enig i at Premium medlemskap er billig, jeg betalte da også fra det ble innført og i flere år framover, men etter JoeT sin sellout til A-Bs underbruk, og en konstant strøm av kuk i computeren deretter, gidder jeg ikke ofre en dollar mer på faenskapet.

Skulle gjerne hatt ein kopi av alle ratingane mine igjen, men uaktuelt å betale for det. Heldigvis har eg den gamle appen endå, med heile databasen. Hadde du ei oppskrift #tmrmwel?

Dette er eit realt ballespark til oss brukarar på RateBeer (ikkje meg :rofl:) Sjerpings alle mann! I dag er det ofte meir informasjon om nye norske øl på Untappd enn på RateBeer. Vi har snakka om at kvaliteten på RB er betre enn på UT. Dette er i ferd med å snu føler eg. Er det fordi folk er sure på Joet og kapitalkreftene som gjer at fleire slakker av? Skal RateBeer bestå må vi levere kvalitet på informasjonen om nye øl som blir lagt til.
Må ha med:
Bilde - om du har flaska i handa, er det pur latskap å ikkje legge ut bilete :face_with_symbols_over_mouth:
Strekkoden skal med! Drit i om skanninga ikkje virker som den skal.
Ta deg bryet å skrive aktuell informasjon om ølet, om slikt er å finne på etiketten. Uansett kan du skamlaust kopiere dette frå UT eller bryggeriet si heimeside (av og til)

Mener Fru Bryne med dette å si at du ikke har baller?

Selv legger jeg kun u de jeg måtte ha i neven som ikke fines allerede,og da med UT beskrivlse.
Gidder fan ikke mer slik Joet co harFucket opp RB.
Har mine notater lokat og greier meg fint med det.
Vet hva jeg liker og ikke liker.

1 Like

Eg har vore konsekvent sidan 2009. Har blitt meir aktiv med å legge til nye øl og tipse om rettingar. Eller ingen vingling! Rater fortsatt ikkje øl, det bestemte eg meg for då eg starta med RB i 2009. Kjem ikkje til å slutte med å rate plasser så lenge det fortsatt er snev av liv på RB. Hadde eg hatt sterke meiningar om kor drit alt er og vore ein plaga mann pga det, men likevel fortsatt, det er ballelaust det :smiling_imp:

Korleis kan vi nå velge «Ikkje aktuelt» eller «N/A» som før? Dei fleste craft beer puber har lite eller ingen matservering og dermed lite vits å rate ei skål peanøtter. Men, å la det stå 0/10 ser litt brutalt ut. Trekker det ned snittet?

1 Like

Er det ikke lov å være brutal?
De som i det hele tatt leser dette skjønner at du ikke har spist
:robot:

Og selv ei blind høne greier å se at Food og Value ikke teller med i kalkulasjonen som resulterer i karakter. Akkurat som før. Eneste forskjellen er at de har endret 0-100 skalaen med en vekting tilsvarende ØL.

Og i dag er det faen steike meg ingenting som fungerar

Unntatt forumet da…
Styrt avvikling, var det noen som nevnte det?

2 Likes

Da var de igang igjen med ny runde justering av ølstiler og cider/sake stiler.
Sannsynligvis totalt uten mål og mening og evne til å være strukturert som sist.

Synes synd på @cunningham
Han fortjener virkelig en øl eller tre skal han få ryddet opp i alt dette.

Værre rot og ustrukturert omstrukturering av data enn det de holder på med nå har jeg aldri vært borti.

https://www.ratebeer.com/beer/borg-halden-pils/732187/

Bilde? «Barcode»? Kva er dette slags latskap, @cunningham???

For ikke å snakke om at det lukter alias.

Skammer meg
Skal fikses siden du nok kommer til å løpe etter en slik :slight_smile:

ja det lukter det
men de påstår hardnakket i Sarpsborg at det ikke er samme som sarpeølet
så hva skal en stakkars admin gjøre
:face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Statuere eit eksempel :smiley:

2 Likes

….kontakte nærmeste Sjaman og snu litt på noen atomer kanskje? Tror du på det, så kan du nok tro at det ikke er alias på gang også.

2 Likes

Det er viktigere at alle øl blir tilbørlig registrert, enn å desperat forsøke å forhindre ethvert alias. For all del, vi bør avsløre alias der det er mulig og verifiserbart. Men hvis bryggeriet direkte juger, kan vi ikke forvente at admin sitter på noe sannhetsserum.

1 Like

Kan noen fortelle meg hvorfor ikke Christianssand Galactic Juice viser på min rating oversikt?