Jæren Ølfestival

Jeg har egentlig lovet bukspyttkjertelen og leveren min at ølfestivaler er historie for mitt vedkommende, men for denne lokale er jeg forberedt til å gjøre et unntak. Siden jeg bor på Tau, er jeg selvfølgelig med på å få i stand et arrangement på Lilland Bryggerihotell på fredagen (helst) eller tidlig på lørdagen, men da må der være stor nok forhåndspåmelding til det. Ellers er jo Brix Brygghus på Bryne “safe” for opplading på lørdagen - oppladingen bør kanskje ikke være for omfattende, hvis man skal være i stand til å gjennomføre den etterfølgende smakingen på låven til Bryne med stil

Den nye puben på Jåttå (i Stadionparken) ZIP 4020 har den fordelen at den ligger like ved lokaltogstasjonen Jåttåvågen - før man vet ordet av det, har man forflyttet seg derfra til Bryne. Og nilsas, Jåttå Gårdsbryggeri har mye mer å by på enn bare kåløl og gulrotøl.

1 Like

Lilland litt tidleg på lørdag hadde vore topp. Men, kan og ha fredag så pass tidleg at folk rekk ein planke eller to på Brix før hotellovernatting på Bryne. Fredag og lørdag kveld kan og vere stinn brakke på Brix, bare så det er sagt.

Det er jo bare en liten avstikker fra E39 ned til Egersund sentrum, så du kan jo stikke innom Berentsens ølutsalg, samt polet i Egersund, og få to plassratinger, Cunningham, når du først er “on the road”. Men de få butikkølene deres som er av interesse vil du med stor sannsynlighet også finne enten hos Gulating i Stavanger, Det Gode Brygg på Sandnes (Kvadrat) eller hos Vaaland på Bryne - eller alle tre stedene. Berentsens Mocca Stout er ganske god, og det kan jo hende de også kommer med noe nytt innen august.

1 Like

Du har nok skjønt greia
Tikkergenet…
Også stempel i Bryggeripasset

Pimper opp før festivalen med trefelling. Gud for eit arbeid! Blir garantert øl etterpå.

Overlevde ikke treet tissepausene fra sist festival?

1 Like

Lite sansynlig at det staute treet overlvde de utallige angrepene den kvelden fra 3 Norske RB admins.
Rest in peace. I år blir det vel hekken som får gjennomgå.

1 Like

Eg ser helst at det ikkje blir aktivitet i MIN hekk!:poop:

DIN hekk skal vi absolutt la være å ha aktivitet i
Men hekken din…tja…

1 Like

Det var da som bare Hekkan…
Hekkan Burger på Bryne har gode burgere og et lite greit utvalg av Lervig for spesielt interesserte tilreisende. Desverre begrenser det seg til Lervig grunnet retningslinjer fra eierene, HB skulle ønske de kunne hente inn mer lokalt som Brix og Rygr, men er stoppet fra det.

Ja ja da blir det Hekkan ikke Hekken…

Æ æ klar som f… for “ølfestival” i år igjen, plass i kalenderen er herved ryddet.
Fint om det gjøres klart instruksjoner som viser hvilken hekk man skal pisse i. Evt rope på elgen i, for de som driver med sånt.

2 Likes

Minner om at låvefesten er åpen for alle aktive norske RB-erer. Spre gjerne det glade budskap!

Ikke no UT folk vel…

Største tickeren på UT er vel Cunningham, burde vi stenge ham ute?

2 Likes

Tisser helst ute

Første øl på lista til Jæren Ølfestival? Om ingen andre deltakarar alt har handla den inn.
https://www.ratebeer.com/beer/brulandselva-knurr/1016463/

1 Like

Bra, da shoppes ikke den

Er det du som lager liste i år også @nilsas
Tror jeg har et country tick som kan føres opp

Satser på å prøve å få satt sammen en tilsvarende liste med notat plass som i fjor.
Forutsetter at vi får satt en endelig final dealine for registrere inn minst 3-4 dager før vi går i gang.
Regner med vi greier å få igang en tilsvarende Ringnes løsning også i år.

1 Like

Ringnes rules